bemoeizuchtige oma's

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

koekie
Mineur
Mineur

Berichtdoor koekie » 08 feb 2005 23:41

men oma is bes aardig hoor. ze stopt ons alleen wel vreselijk vol onder et mom van: ie bint toch zow magerties! der kan best waat vet bee. :D
als je een kuil graaft met je tanden, krijg je geen vieze handen.

peentje
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peentje » 21 feb 2005 11:00

koekie schreef:men oma is bes aardig hoor. ze stopt ons alleen wel vreselijk vol onder et mom van: ie bint toch zow magerties! der kan best waat vet bee. :D

HMmm. komt me bekend, alleen mijn oma is bang dat we niet genoeg krijgen, dat we dan zeggen dat we niet genoeg krijgen.
Dan ga je ook weg met sowieso 3 kilo meer dan dat je gekomen bent.
What a wonderfull girl!!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 21 feb 2005 12:28

Nu we het over oma's hebben, ze belde vandaag om te vragen hoe het met mijn zus ging. Zooo lief, want ze kon mijn zus (haar kleinkind) niet te pakken krijgen en dacht dat ze weer in het ziekenhuis lag.

Lief hoor.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 21 feb 2005 13:09

ik heb nog 2 oma s en 2 opa s

mijn opa en oma van me moeders kant zijn echt heel erg actief ze maken wereldreizen overal heen
en gaan vaak naar hun oudste zoon in nieuw zeeland
als wij er logeren want ze wonen in het midden van het land is het altijd geweldig!
gaan we naar pretparken enz
me opa gaat overal mee in ook achtbanen enz
eind maart krijgt me opa een lintje daar ben ik echt trots op hij doet heel veel vrijwillegers werk enz
ook heeft hij een hele nieuwe pc en zit vaak achter internet

mij opa en oma van me vaders kant zijn veel anders ze hebben geen auto zijn nog nooit op vakantie geweest enz
maar hebben alles voor je over en je kan altijd bij ze langs gaan
maar dagjes uit met de kleinkinderen doen ze niet want daar hebben ze er teveel voor

maar niet een van me opa s en oma s bemoeit zich met ons van ga je naar de kerk wat voor kleding draag je enz gelukkig niet!!

ze zijn echt geweldig!!!!!!!!!!!!!!!

sweap
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor sweap » 21 feb 2005 16:20

Mariamagdalena schreef:Sterkte!

Nog dank je wel :)

Ze is gisteravond overleden :cry: :cry:

Maaike

Berichtdoor Maaike » 22 feb 2005 21:01

Ik heb mn opa's nooit gekend, de een was al overleden toen ik nog niet geboren was, en de ander toen ik 3 weken oud was. Maar mn oma van moeders kant is een schat, die ons zo af en toe egt helemaal volpropt met van alles en nog wat, maar ze laat zich wel heeeeeel snel oppraten door mn soms heel bemoeiallige tantes. Mn andere oma van vaders kant is 2 en een half jaar geleden overleden. Zij was ook heel lief, maar kom ook heeeeel fel uit de hoek komen. En ze kon er absoluut niet tegen als wij liepen te fluiten(zo met je mond dan he)! Ze zei dan:'Moet ik een touwtje om je nek hangen??" :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

peentje
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peentje » 23 feb 2005 16:49

mijn oma is vorige week zaterdag in het ziekenhuis opgenomen, toen dacht ik: Gloep!!!

Toch wil ik mijn oma nog niet missen, ze is veel te goed voor ons, ondanks de zwarte verhalen die de ronde doen over schoonmoeders, en in dit verband over oma's.
What a wonderfull girl!!

Antonet
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Antonet » 23 feb 2005 17:46

Mijn oma's zijn alletwee reuze lief echt volgens mij kan ik het niet beter treffen.

Ik heb geen opa'a meer. Eentje is er voor 2 jaar terug overleden! Mis hem nog steeds. De ander is overleden toen ik 5 was. Weet ik niet zo heel veel meer van!

janneke
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor janneke » 23 feb 2005 18:09

Heb nog 2 oma's, een ervan woont bij ons aan huis. Toen mijn opa overleden is hebben mijn ouders de schuur om laten bouwen tot huisje.

Juist omdat ze zo dichtbij woont zou je denken dat het "bemoeien"vanzelf gaat. Nou, bij ons is het de omgekeerde wereld. Mijn oma bemoiet zich niet bij ons. Is dolgelukkig dat ze hier woont maar is aan de andere kant ontzettend bang je tot last te zijn. Koffie drinken zal als het aan haar ligt dus ook maar een half uurtje duren...wantja, ze zal ons eens tot last zijn! het grootste voorbeeld is dat van 3 jaar geleden. Mijn oma was bij haar zus al een keer niet goed geworden. Zonder reden, zonder naar de dokter te gaan. Op een ochtend waren we beneden en zagen we de deur bij haar los staan. Vreemd. Naar binnen. Daar zat een oma die in die nacht meerdere malen buiten bewustzijn was geraakt, gevallen was, niet wetend hoe of wat. Bont en blauw! Wat bleek...hartklachten. Pacemaker. Maar ach, zelfs zoiets hoef je je kinderen niet voor wakker te maken...want stel je voor dat....

Zo is onze oma. Werkelijk een schat van een mens!

mystery
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mystery » 24 feb 2005 14:13

Zo, indrukwekkend verhaal janneke! LIjkt me inderdaad een schattige oma zeg! Oei, ze lijkt wel meer aan jullie te denken dan aan zichzelf.

Ik heb nog één oma, wat ook een schatje is. Ze kletst nogal veel, maar is niet bemoeizuchtig. Ja soms kan ze dat wel zijn. Maar het is niet hinderlijk. Ze is nu hard ziek :| Ze zal ook -naar menselijke verwachtingen- binnenkort overlijden.
Als mens alleen kun je niet bestaan, je hebt de ander nodig om te groeien.

Wees eerst een individu voordat je een duo wordt.

Anneé
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Anneé » 24 feb 2005 22:43

'k heb wel een bemoeizuchtige opa... :?
My Hair Is My Flower, Watch It Bloom :P

http://danielkampwesterwolde2.web-log.nl

Mr. J
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Mr. J » 25 feb 2005 09:20

liefie schreef:ik heb nog 2 oma s en 2 opa s

mijn opa en oma van me moeders kant zijn echt heel erg actief ze maken wereldreizen overal heen
en gaan vaak naar hun oudste zoon in nieuw zeeland
als wij er logeren want ze wonen in het midden van het land is het altijd geweldig!
gaan we naar pretparken enz
me opa gaat overal mee in ook achtbanen enz
eind maart krijgt me opa een lintje daar ben ik echt trots op hij doet heel veel vrijwillegers werk enz
ook heeft hij een hele nieuwe pc en zit vaak achter internet

mij opa en oma van me vaders kant zijn veel anders ze hebben geen auto zijn nog nooit op vakantie geweest enz
maar hebben alles voor je over en je kan altijd bij ze langs gaan
maar dagjes uit met de kleinkinderen doen ze niet want daar hebben ze er teveel voor

maar niet een van me opa s en oma s bemoeit zich met ons van ga je naar de kerk wat voor kleding draag je enz gelukkig niet!!

ze zijn echt geweldig!!!!!!!!!!!!!!!

HELEMAAL mee eens, en ik kan het weten :mrgreen:

Shaira
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Shaira » 25 feb 2005 09:25

Ik heb nog 2 oma's en 1 opa.

De ene oma is echt een kletskous. :wink: Zodra we binnenkomen begint ze gelijk over die-van-die van die die een ongeluk heeft gehad bijv.
Maar verder is ze superaardig en wil alles van ons weten zonder nieuwsgierig te zijn.
Mijn andere oma is weer heel anders. Daar kan je meer serieuze gesprekken mee voeren. :P
Niet omdat de dingen ons onbereikbaar lijken, durven we niet. Omdat we niet durven, lijken ze onbereikbaar. (Seneca)

Anneé
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Anneé » 26 feb 2005 14:14

mystery schreef:Zo, indrukwekkend verhaal janneke! LIjkt me inderdaad een schattige oma zeg! Oei, ze lijkt wel meer aan jullie te denken dan aan zichzelf.

Ik heb nog één oma, wat ook een schatje is. Ze kletst nogal veel, maar is niet bemoeizuchtig. Ja soms kan ze dat wel zijn. Maar het is niet hinderlijk. Ze is nu hard ziek :| Ze zal ook -naar menselijke verwachtingen- binnenkort overlijden.

niet bemoeizuchtig nee, althans niet tegen MIJ! :wink:
Floris heeft er meer last van :mrgreen:
My Hair Is My Flower, Watch It Bloom :P

http://danielkampwesterwolde2.web-log.nl

Johanna
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Johanna » 26 feb 2005 14:48

Mijn kinderen hebben 2 opa's en oma's. Bij mijn ouders kunnen ze altijd terecht, ze staan altijd voor ze klaar en ze zijn altijd bereid een spelletje te spelen. Mijn schoonmoeder zeurt jammer genoeg over ze. Ze moeten in de keuken drinken, want er zou eens iets op de vloerbedekking mogen vallen. En mijn kinderen zijn helemaal niet spontaan want ze vliegen haar niet om de hals. (logisch, ze is zelf ook niet hartelijk) Ik weet niet of de kinderen het zelf goed doorhebben, maar het is wel zo dat ze er niet zo heel graag komen. Alleen als de neefjes en nichtjes ook komen. Gelukkig woont ze ver weg. Mijn schoonvader is trouwens wel een leuke opa voor de kinderen maar hij is al behoorlijk oud en zijn gezondheid laat te wensen over. Overigens was hij vroeger niet zo'n hele leuke vader, hij is dus ook een stuk milder geworden.

Johanna

Terug naar “Archief”