jas schreef:Mensen wordt toch eens wakker. Het is erg dat jongeren uit de kerk moeten blijven om het parkeerterrein te bewaken. Niet vanwege die éne dienst die ze eens in de zoveel tijd moeten missen, (God bekeert toch op Zijn tijd), maar omdat we in een maatschappij leven die ons tot het nemen van dergelijke maatregelen noodzaakt.
Het is een gevolg van de verloedering in ons land dat we niet ongestoord een kerkdienst kunnen bijwonen. Dat we, terwijl we in de kerk zitten, niet meer één en al aandacht bij de preek kunnen zijn, maar dat de gedachten steeds moeten afdwalen naar onze materiële goederen op het parkeerterrein van de kerk.
Wat is dan van deze kwaden de minste? Dat het parkeerterrein onbeheerd is en iedereen daar steeds met zn gedachten naar afdwaalt, of dat één persoon toezicht houdt op dat terrein en de rest vrij en ongedwongen naar de preek kan luisteren?
Wie wijs is, mag het zeggen.
Ik kan mij volledig vinden in deze reactie van Jas. Waarom moet er altijd zo moraliserend gedaan worden. Ik heb dat interview in het RD met die Prof gelezen, en hij komt er absoluut niet sterk uit.