Moderator: Moderafo's
dat klopt ook joepie maar de vraag was meer, mag ik verlangen naar het man en vrouw zijn als ik nog gewoon verkering heb.joepie schreef:Het is zelfs Bijbels. Kijk maar: Gen 3:16 Tot de vrouw zeide Hij: Ik zal zeer vermeerderen de moeite uwer zwangerschap; met smart zult gij kinderen baren en naar uw man zal uw begeerte uitgaan, en hij zal over u heersen.
Raido schreef:Blijk baar mag je van dominees wel begeren naar kinderen hebben, naar kinderen opvoeden, naar gelukkig samen zijn, na alle aspecten van het huwelijk, behalve naar de seksualiteit, omdat seksualiteit buiten het huwelijk niet goed gekeurd wordt. Maar begeerte naar seksualiteit binnen het huwelijk is ook fout volgens een aantal dominees, daar kan ik het niet mee eens zijn.
Everywhere darkness schreef:ik heb pas een dominee horen zeggen: begeerte is overspel. dan kom je toch ook weer in de knoei met die begeerte naar de gemeenschap. want dan overtreed je die tekst van: de man zal vader en moeder verlaten ... jullie kennen die tekst vast wel. maar dan heb je dus door die begeerte overspel gepleegd. dan overtreed je dus alsnog het 10e gebod. of zie ik dat nou zo krom?
ik weet ook wel dat die woorden die ik noemde niet de enigste woorden zijn in die tekst. maar toch lijken het mij de belangrijkste woorden.
Raido schreef:Blijk baar mag je van dominees wel begeren naar kinderen hebben, naar kinderen opvoeden, naar gelukkig samen zijn, na alle aspecten van het huwelijk, behalve naar de seksualiteit, omdat seksualiteit buiten het huwelijk niet goed gekeurd wordt.
Maar begeerte naar seksualiteit binnen het huwelijk is ook fout volgens een aantal dominees, daar kan ik het niet mee eens zijn.
Raido schreef:Blijk baar mag je van dominees wel begeren naar kinderen hebben, naar kinderen opvoeden, naar gelukkig samen zijn, na alle aspecten van het huwelijk, behalve naar de seksualiteit, omdat seksualiteit buiten het huwelijk niet goed gekeurd wordt. Maar begeerte naar seksualiteit binnen het huwelijk is ook fout volgens een aantal dominees, daar kan ik het niet mee eens zijn.
Aragorn schreef:Ja, want kinderen krijgen is een verplichte zegen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten