jas schreef:Raido schreef:Beter een kerk die neigt naar de GGiN dan een zak hooi waar van allerlei stromingen in verantwoord zijn zoals de PKN! PKN is momenteel niet meer dan een holding van een stuk of acht verschillende kerken, wat is het nut dan van een kerk? Dat is toch het een zijn in geloof en leer?
Er worden in de meeste pkn kerken zuiverder waarheden verkondigd dan in de gg. Het klinkt alleen niet zo zwaar. Maar jullie verlustigen jullie aan de vorm, die is blijkbaar belangrijker dan wat er gezegd wordt.
Ik ben zelf lid van de pkn maar merk dat het per plaats erg verschilt van hoe de gemeente is, eigenlijk hetzelfde als je bij de chr. geref. kerk veel aantreft. Binnen mijn gemeente is helaas een vrij grote groep vrijzinnigen die de waarheid absoluut geweld aandoen. Doordat ik mijn verantwoording wil nemen als gemeentelid ben ik niet lid geworden van een andere gemeente maar blijf ik de gemeente trouw. Ook ken ik pkn kerken die een heel stuk bijbelgetrouwer zijn. En tja, het klinkt idd minder zwaar dan de GG, maar door het veel mindere gebruik van de tale kanaans bereik je buitenkerkelijken wel een stuk beter. En buitenkerkelijken bereiken met het evangelie hoort ook bij je taak als christen.