hijwel schreef:lindita schreef:Volgens mij spreek je jezelf een beetje tegen...![]()
Je bedoelt waarschijnlijk: het heeft geen zin om voor de eenheid van de GG te bidden.
Nog afgezien van het feit dat ik dit een fatalistische stelling vind: het heeft geen zin, dus bid ik maar niet, vraag ik me af waar je dit op baseert.
Geloof jij dat de eenheid van alle kerken in Nederland berijkt zou kunnen worden als de GG scheurt???
Wat betreft je laatste uitspraak: moet dat? En van wie moet dat?
We hadden als christenen de eenheid die er immers was moeten bewaren, maar ja, dat is achteraf makkelijk praten en wijzen.
haha ja het klinkt mischien tegenstrijdig.. (ben soms niet helemaal wakker) maar ik bedoel te zeggen:
Ik geloof niet dat de eenheid in Jezus Christus berijkt kan worden binnen een kerkverband. Ik bid eigenlijk nooit voor een kerk verband. Meestal bid ik voor eenheid dwars door de kerkverbanden heen.
Ik weet niet wat er in kerkelijk nederland nog moet gebeuren voordat we echt samen voor Gods doel gaan leven... eigenwijze kerkmensen dat we zijn. We leven allemaal in hokjes, en bidden voor ons eigen hokje. Ik bid wel voor "mijn" hokje (ger gem) maar dan alleen dat het hok afgebroken mag worden om eenheid te vinden met andere afgebroken hokken. waar kerkmuren vallen wordt Jezus het fundament i.p.v dogmas/regels.
daarom zou je mij nooit horen bidden voor de tot standhouding van een hokje. wel voor de mensen in het hokje.
Maar zouden er daarom niet zoveel hokjes zijn? Omdat er te weinig voor de eenheid van de kerk gebeden wordt?