Houden van een vrouw, hoe moet dat?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 19 feb 2005 21:50

Cathy schreef:
wozz schreef: Neem je een vrouw kwalijk dat ze vrouw is? Dat ze vrouwelijk denkt en doet? Wij hebben net zo veel recht om mannen kwalijk te nemen dat ze man zijn. En dat ze als mannen denken en doen. Snap je wat ik bedoel te zeggen? Voor mijn gevoel geef je alleen maar aan dat een vrouw zich wel een beetje moet vormen naar de man, want anders wordt het niks. :roll:

En o, wee als ze te feministisch is, dan deugt het ook weer niet. *grinnik*
Nee, mannen zijn makkelijk :roll:

Ik vind feminisme nog wel wat anders dan zelfrespect.
Zelfrespect is iets goeds.
Feminisme is frustratie en een gebrek aan zelfrespect, en dat denken te kunnen compenseren door zo veel mogelijk op de man te gaan lijken.
Zelfrespect siert een vrouw, feminisme ontsiert haar.

Mannen makkelijk? Ja, die zijn héél makkelijk! Prima te begrijpen! :lol:

Cathy schreef:
Boekenlezer schreef:Ik weet ook hoe het wel moet: gewoon lekker jezelf zijn, lekker nuchter de wereld inkijken, niet aan verliefdheid denken, maar gewoon lekker sociaal en joviaal zijn.
Dat laatste voelt stukken frisser! En het functioneert sociaal gewoon véél beter.
Bovendien erger je je als man dan ook niet meer aan dames. Nee, dan laat je gewoon lekker alles laten komen zoals het komt, en het loopt wel goed.

Zo gaat ie goed!! Probeer te genieten van de verschillen. (en sterkte met je EQ :))

Hopelijk gebeuren er geen idiote extreme dingen meer. En zo toch, dan ben ik er nu stukken beter op voorbereid... 8)
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Cathy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Cathy » 21 feb 2005 13:09

Boekenlezer schreef:Ik vind feminisme nog wel wat anders dan zelfrespect.
Feminisme is frustratie en een gebrek aan zelfrespect, en dat denken te kunnen compenseren door zo veel mogelijk op de man te gaan lijken.

Jammer dat je nu toch een klassieke manlijke fout maakt door te denken dat vrouwen op mannen willen lijken. :cry:
Ik moet werkelijk de eerste nog tegenkomen.
Vrouwen vechten al sinds de middeleeuwen voor een gelijkwaardige positie. Dat het feminisme uit frustratie is ontstaan lijkt me logisch en had niets te maken met een gemis aan zelfrespect.
Dat het hier en daar ontspoort is, daar zijn we het allebei wel mee eens, denk ik.
Dit past niet helemaal in het topic, maar k'heb geen enkele behoefte om er een apart topic voor te openen. Die tijd heb ik gehad :wink:
Samen bidden, samen zoeken,
naar het plan van onze Heer.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 21 feb 2005 14:08

De eerste versie van het feminisme maakte inderdaad de fout dat ze eigenlijk het verfoeilijke systeem van mannelijke dominantie juist bevestigden door heel hard te proberen aan deze mannelijke verwachtingspatronen te voldoen. :)

wozz
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor wozz » 21 feb 2005 15:08

Boekenlezer schreef:Wozz geeft duidelijk weer hoe zij de mannelijke manier van denken en beleven dus ervaart. Zoals wij mannen dat zweverige gedoe via de lucht maar onduidelijk en dus irritant vinden, zo vindt i.i.g. wozz juist die concrete en nuchtere verbale communicatiewijze dus niet zo prettig. Dan ben ik eigenlijk wel nieuwsgierig om te weten: wàt is er dan zo irritant om dingen verbaal uit te moeten leggen?

Ik moet eerlijk zeggen dat ik er het hele weekend over na heb gedacht en dat ik het eigenlijk nog steeds niet goed weet. :D
Nou, ik kan er wel íets van zeggen. Wat ik met name irritant vind is de manier waarop het gebracht wordt. Dat geldt uiteraard niet voor iedere man, maar vaak wordt het nogal cru uitgesproken (‘snap dat dan!’ :o ) en dus vermoed ik dat het een kwestie van gevoelens is (gáán we weer…) Ik zou het prettiger vinden als het met wat meer tact wordt ingekleed, maar ja, een man vindt het hoogstwaarschijnlijk prettiger dat ik iets duidelijker communiceer (tenminste, dat lees ik in deze topic) dus van beide kanten blijf je aan de gang. Maar kort gezegd: de manier waarop iets gezegd wordt is soms belangrijker dan wat er gezegd wordt.

Boekenlezer schreef:De vraag is dan: hoe ga je met zo iets goed om?

En dáár sla je de spijker op z'n kop. Simpel gezegd: de vrouw moet wat duidelijker (lees: verbaal) gaan communiceren terwijl de man denk ik wat meer moeite moet doen om iets meer tact te gebruiken ( :?: :? ) Ik heb géén idee dus. :wink:
Identificatie

Ik denk eerlijk gezegd dat u niet eens wilt weten wie ik ben

wozz
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor wozz » 21 feb 2005 15:10

Overigens: om mij nou aan te duiden als feminist... 8) Dáár zal de SGP blij mee zijn. Ik geloof inderdaad meer dat het zelfrespect is. Ik ben vrouw en daar ben ik tróts op. En bovendien: ik reik Boekenlezer graag de hand door mijn gedachten te ventileren. :wink:
Identificatie

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 21 feb 2005 15:11

Cathy schreef:
Boekenlezer schreef:Ik vind feminisme nog wel wat anders dan zelfrespect.

Jammer dat je nu toch een klassieke manlijke fout maakt door te denken dat vrouwen op mannen willen lijken. :cry:
Ik moet werkelijk de eerste nog tegenkomen.
Vrouwen vechten al sinds de middeleeuwen voor een gelijkwaardige positie. Dat het feminisme uit frustratie is ontstaan lijkt me logisch en had niets te maken met een gemis aan zelfrespect.
Dat het hier en daar ontspoort is, daar zijn we het allebei wel mee eens, denk ik.

Het feit dat dames ook in broeken lopen, terwijl dat oorspronkelijk mannenkleding was...
Nou heb ik op zich niks tegen dames in broeken. Maar ik vind een dergelijke gang van zaken toch wat vreemd. Bevestigt mijn gevoel dat de dames de mannen immiteren.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 21 feb 2005 15:27

wozz schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat ik er het hele weekend over na heb gedacht en dat ik het eigenlijk nog steeds niet goed weet. :D
Nou, ik kan er wel íets van zeggen. Wat ik met name irritant vind is de manier waarop het gebracht wordt. Dat geldt uiteraard niet voor iedere man, maar vaak wordt het nogal cru uitgesproken (‘snap dat dan!’ :o ) en dus vermoed ik dat het een kwestie van gevoelens is (gáán we weer…) Ik zou het prettiger vinden als het met wat meer tact wordt ingekleed, maar ja, een man vindt het hoogstwaarschijnlijk prettiger dat ik iets duidelijker communiceer (tenminste, dat lees ik in deze topic) dus van beide kanten blijf je aan de gang. Maar kort gezegd: de manier waarop iets gezegd wordt is soms belangrijker dan wat er gezegd wordt.

Ja, hier heb je wel gelijk in. En als je van elkaar houdt doe je natuurlijk ook van beide kanten moeite om elkaar te begrijpen en dingen duidelijk te maken. Duidelijk is dan iets anders dan bot en tactvol iets anders dan vaag.

Cathy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Cathy » 21 feb 2005 16:55

Boekenlezer schreef:Het feit dat dames ook in broeken lopen, terwijl dat oorspronkelijk mannenkleding was...
Nou heb ik op zich niks tegen dames in broeken. Maar ik vind een dergelijke gang van zaken toch wat vreemd. Bevestigt mijn gevoel dat de dames de mannen immiteren.

Aaaaghrrrr........wil je me werkelijk op de kast hebben????? ](*,)

:wink:

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 21 feb 2005 20:51

wozz schreef:
Boekenlezer schreef:Wozz geeft duidelijk weer hoe zij de mannelijke manier van denken en beleven dus ervaart. Zoals wij mannen dat zweverige gedoe via de lucht maar onduidelijk en dus irritant vinden, zo vindt i.i.g. wozz juist die concrete en nuchtere verbale communicatiewijze dus niet zo prettig. Dan ben ik eigenlijk wel nieuwsgierig om te weten: wàt is er dan zo irritant om dingen verbaal uit te moeten leggen?

Ik moet eerlijk zeggen dat ik er het hele weekend over na heb gedacht en dat ik het eigenlijk nog steeds niet goed weet. :D

Tja, het is een ingewikkelde materie. Ik krijg wel gedachten bij jouw verhaal, als ik dat lees, maar hoe ik dat in een mooi samenhangend verhaal kan zetten...? :-k Geen idee. Tegen de tijd dat ik daarover ga nadenken ben ik die ideeën namelijk alweer kwijt!
Daarom heb ik ze maar puntsgewijs opgesomd, de zaken die naar mijn idee een rol spelen in jouw verhaal:
- Gevoelige plek bij dames: direct gezegde zaken kunnen erg hard overkomen.
- Mannen willen duidelijkheid, kunnen slecht tegen onduidelijkheid. (Hangt samen met hun meer objectieve gerichtheid?)
Kan best wezen dat ik nog veel meer dingen gedacht heb... ::((
Ik zou wel psychologie kunnen gaan studeren... Ik heb er alleen geen tijd voor, en ook geen zin in. =; 'k Heb te veel andere dingen te doen.

wozz schreef:
Boekenlezer schreef:De vraag is dan: hoe ga je met zo iets goed om?

En dáár sla je de spijker op z'n kop. Simpel gezegd: de vrouw moet wat duidelijker (lees: verbaal) gaan communiceren terwijl de man denk ik wat meer moeite moet doen om iets meer tact te gebruiken ( :?: :? ) Ik heb géén idee dus. :wink:

Wederzijds respect, echte liefde is denk ik onontbeerlijk om hier goed mee om te gaan.
Als je een relatie aangaat moet je wel e.e.a. van elkaar kunnen hebben.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 21 feb 2005 20:53

wozz schreef:Overigens: om mij nou aan te duiden als feminist... 8) Dáár zal de SGP blij mee zijn. Ik geloof inderdaad meer dat het zelfrespect is. Ik ben vrouw en daar ben ik tróts op. En bovendien: ik reik Boekenlezer graag de hand door mijn gedachten te ventileren. :wink:

2 x d:)b

peentje
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor peentje » 22 feb 2005 08:28

wozz schreef:Overigens: om mij nou aan te duiden als feminist... 8) Dáár zal de SGP blij mee zijn. Ik geloof inderdaad meer dat het zelfrespect is. Ik ben vrouw en daar ben ik tróts op. En bovendien: ik reik Boekenlezer graag de hand door mijn gedachten te ventileren. :wink:

Je mag er best trots op zijn dat je vrouw bent, maar omdat zo fanatiek te gaan doordrijven zoals feministische organisaties.
What a wonderfull girl!!

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 22 feb 2005 12:18

peentje schreef:

Je mag er best trots op zijn dat je vrouw bent, maar om dat zo fanatiek te gaan doordrijven zoals feministische organisaties...

Ik vind dat die feministische organisaties helemaal geen trots doordrijven, maar eerder frustratie en minderwaardigheidscomplex.
Het is verstandiger om jezelf als vrouw eerst te leren waarderen, in plaats van je minderwaardigheidsgevoel te gaan cultiveren in reactionair gedrag. Dat geldt overigens niet alleen voor vrouwen, maar het geldt heel algemeen: voor ieder mens.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 22 feb 2005 12:19

Cathy schreef:
Boekenlezer schreef:Het feit dat dames ook in broeken lopen, terwijl dat oorspronkelijk mannenkleding was...

Aaaaghrrrr........wil je me werkelijk op de kast hebben????? ](*,)

:wink:

Nee, ik wil graag goed beargumenteerd tegengas van het andere front uitlokken! :wink:

wozz
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor wozz » 22 feb 2005 17:03

Hoewel je dan wat afdwaalt van het onderwerp wat in dit topic besproken wordt... of niet?
Identificatie

Cathy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Cathy » 22 feb 2005 17:22

*off-topic*
Kijk, ik vind het een beetje unfair en hypocriet om af te geven op het feminisme waaraan we, ondanks het feit dat het een on-chr. stroming was, veel te danken hebben voor onze huidige positie. Van de dingen die zij bewerkstelligd hebben plukken nu ook christen- vrouwen de vruchten.

*on-topic*
Er is inmiddels al veel gezegd, een paar imo belangrijke dingen op een rijtje:
Wij zijn op zoek naar veiligheid en geborgenheid en daarbij testen we (onbewust) het manlijk deel der natie op o.a. betrouwbaarheid, geduld, interesse en vasthoudenheid. (Het feit, Boekenlezer dat je het al 9 pagina's volhoud, maakt mìj al nieuwsgierig naar de 'real-lezer'. :lol: )
Maar zijn ook bang om teveel uit te lokken. Daar door lijken we vaak een beetje vreemd, misschien.
Vroeger werkte ik graag op de IC, daar lagen veel mannen buiten westen en kon ik hen rustig m'n (platonische) liefde/genegenheid geven zonder problemen.*
Wij communiceren indirecter dan mannen.
We zijn emotioneler en socialer; kunnen beter luisteren en luisteren ook 'tussen de regels door'. Horen dan soms dingen die niet 'gezegd' worden, en kunnen dan soms verkeerde conclusies trekken, of juist heel doordachte.
En als je dit soort dingen gewoon in je achterhoofd houdt is er geen vuiltje aan de lucht. :-oo

* ook een verschil waar ik me over blijf verbazen; als vrouwen iets mankeren is sex het eerste wat ze uit hun hoofd zetten.
Mannen zetten dit nooit en never uit hun hoofd, geloof ik. :?

Terug naar “Archief”