Cisca schreef:Caprice, met alle respect voor je mening, en de moeite die je genomen hebt, om die lap tekst neer te zetten, maar, dit ga ik toch echt niet allemaal lezen hoor, op deze manier bereik je je doelgroep niet, denk ik.
Op welke manier wel?
Lees dit toch, want zoals je geboren bent kun je voor God niet verschijnen.
Als de Heere dit wil gebruiken om je stil te zetten zul je voor altijd blij zijn dat je er toch tien minuutjes aan hebt besteed.
Cisca schreef:Zonder geloof ben ik ook gelukkig, dus, dat hou ik maar zo.
Die gedachte is waanzin. Je denkt dat je gelukkig bent, maar dat maakt de duivel je maar wijs. Je bent doodongelukkig als je dat geloof in Christus niet bezit.
Als je er zo over blijft denken zal het voor eeuwig tegen je getuigen. Dan zal je er spijt van hebben dat je Zijn nodigingen in de wind geslagen hebt.
Dan zal je voor eeuwig in de vreselijke plaats terecht moeten komen. 'Had ik maar...! Had ik maar...!'. Maar dán is het te laat!
Wie zijn schuld is het als je in de poel des verderfs voor eeuwig zult moeten verkeren? Kun je dan zeggen dat het Gods schuld is, dat Hij onrechtvaardig is?
Je hebt hier hardop vermeld dat je Hem niet wilt dienen. Wat heeft een vijand dan in het paleis van de Koning te zoeken?
De Heere heeft geen lust in de dood van de goddelozen, maar daarin dat zij zich bekeren zullen!
Verhard u toch niet, maar laat u leiden!
Bekeert u en leef, want waarom zoudt gij sterven?
We leven nog in de genadetijd, waarin we nog bekeerd kunnen worden.
Wie sterven leert in 't stervensuur, die valt het sterven o zo zuur.
Kiest dan heden wie gij dienen zult. En ik hoop van harte dat je met Jozua in mag stemmen: Maar aangaande mij en mijn huis, wij zullen den Heere dienen.