Heb je (wel eens) een relatie via internet (gehad)?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Heb je (wel eens) een relatie via internet (gehad)?

Ja, via een contactsite
4
3%
Ja, via een gewone site of MSN
16
10%
Ja, via Refoweb
40
25%
Nee, maar ik zou er geen problemen mee hebben.
65
41%
Nee, ik moet er niet aan denken.
28
18%
...anders namelijk (zet je antwoord in een post)
6
4%

Totaal aantal stemmen: 159

SanderW

Berichtdoor SanderW » 20 feb 2005 16:43

Ik denk dat het sterk afhangt van het soort website waarop je elkaar ontmoet. Bij een site van CU2 of msn e.d. is de kans een heel stuk groter dat het fout gaat dan op een site als refoweb, crosspoint en dergelijke, maar ook dan is een natuurlijke voorzichtigheid geboden.

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 20 feb 2005 17:14

Annemieke86 schreef:Ik vind het soms wel een beetje gevaarlijk om via een internetsite of MSN af te spreken en dan gaan 'daten'. Je weet nooit wie je voor je hebt. Ze kunnen ook een 'masker' opzetten! Ik feliciteer natuurlijk diegene die een internetrelatie hebben en nog steeds gelukkig zijn maar ik ben er een beetje bang voor.

Dat had ik ook.
Maar de introdag van de feo en de bus waren vrij veilig.
Ook de vanuit een forum georganiseerde meetings zijn wel veilig.

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
And a king ain't satisfied
till he rules everything

Annemieke86
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Annemieke86 » 20 feb 2005 17:29

SanderW schreef:Ik denk dat het sterk afhangt van het soort website waarop je elkaar ontmoet. Bij een site van CU2 of msn e.d. is de kans een heel stuk groter dat het fout gaat dan op een site als refoweb, crosspoint en dergelijke, maar ook dan is een natuurlijke voorzichtigheid geboden.
Ja, dat denk ik ook wel. cu2 vind ik zowiso een populaire tiener site. Daar moet je de vetste en "coowlste prow" hebben anders tel je daar niet meer mee. :?

Javaca schreef:Dat had ik ook.
Maar de introdag van de feo en de bus waren vrij veilig.
Ook de vanuit een forum georganiseerde meetings zijn wel veilig.
Ja dat geloof ik wel ja... Gewoon naar de Refoweb dag komen zou ik zeggen :D
Afbeelding

SanderW

Berichtdoor SanderW » 20 feb 2005 18:10

[offtopic]Waar kan je trouwens informatie vinden over de refowebdagen? Ik ben net lid en kom die term overal tegen behalve informatie over het hoe en wat, of ben ik nou scheel? :)[/offtopic]

André

Berichtdoor André » 20 feb 2005 18:35

SanderW schreef:[offtopic]Waar kan je trouwens informatie vinden over de refowebdagen? Ik ben net lid en kom die term overal tegen behalve informatie over het hoe en wat, of ben ik nou scheel? :)[/offtopic]

Hier bijvoorbeeld :P http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?t=8925

SanderW

Berichtdoor SanderW » 20 feb 2005 18:36

Komt ie twee dagen nadat er een meeting is geweest mee aan...grrr... :lol:
Maar bedankt en wie weet tot de volgende keer. ;)

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 20 feb 2005 20:17

Je kunt wel zeggen dat je dat niet wilt, maar dan moet je niet meer chatten en misschien ook niet meer forummen... Zulke dingen gebeuren nu eenmaal irl, dus je kunt ook in virtual reality verliefd worden. Dat is mij overkomen en ik heb inmiddels 2,5 jaar verkering dankzij refoweb :)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 20 feb 2005 21:32

SanderW schreef:Ik denk dat het sterk afhangt van het soort website waarop je elkaar ontmoet. Bij een site van CU2 of msn e.d. is de kans een heel stuk groter dat het fout gaat dan op een site als refoweb, crosspoint en dergelijke, maar ook dan is een natuurlijke voorzichtigheid geboden.

Opzich geldt dit alles irl natuurlijk ook..

wieb83zd
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor wieb83zd » 20 feb 2005 21:48

Ik denk dat het in cyberspace toch net iets makkelijker is om een masker op te zetten. Natuurlijk leer je mensen IRL weer op een andere manier kennen, en kom je er misschien [veel te] laat achter dat ze helemaal niet hetzelfde denken over belangrijke dingen, maar ben je dan al wel hopeloos verliefd. (als je er dan nog achter komt, kijkend door zo'n roze bril :lol:)

Maar uiteindelijk, als je echt diepe en veel gesprekken hebt, dan kan alleen een psychopaat de hele tijd de schijn ophouden (opbeurend, ik weet het 8)). Voor de meeste mensen is het dan toch het makkelijkst om gewoon zichzelf te zijn. Vandaar dat dit ook weer een lange posting is :lol:.
Reageren is geen kunst, begrijpen wel.
Afbeelding

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 20 feb 2005 22:12

Hm, aanvankelijk is het in cyberspace idd makkelijker, maar ook bij lange en diepe cybergesprekken is het op den duur onmogelijk (zoals je dus ook al zegt :) ).

Het 'voordeel' van irl-maskers is dat mensen daar vaak al jaren mee doen, dus die zijn effectiever en soms misschien zelfs niet eens bewust.

Maar het kan natuurlijk altijd zo zijn dat iemand uiteindelijk toch niet een ware voor je blijkt te zijn, dat hoeft zelfs niet eens iets met maskers te maken hebben.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 21 feb 2005 13:13

ik heb wel een relatie met iemand die ook behoorlijk vaak hier komt maar ik ken hem niet van refoweb
dus ik wil ons geen refoweb stelletje noemen

maar ik denk dat je altijd heel erg moet uitkijken als je iemand ga ontmoeten via internet

joos
Mineur
Mineur

Berichtdoor joos » 21 feb 2005 14:57

Ik heb zelf nu een min of meer beginnende relatie met iemand die ik oppervlakkig kende en waar ik onverwachts heel intensief mee mail een aantal weken... ook dat is heel rot als je elkaar IRL weer ziet.... brr :oops: En dat is toch niet echt een internet-relatie, maar ik hou zelf er niet zo van, maja, kdoe t toch zelf ook he :lol:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 21 feb 2005 15:24

joos schreef:Ik heb zelf nu een min of meer beginnende relatie met iemand die ik oppervlakkig kende en waar ik onverwachts heel intensief mee mail een aantal weken... ook dat is heel rot als je elkaar IRL weer ziet.... brr :oops:

Haha, ja zoiets had ik ook met een meisje dat bij mij in de klas zat op de middelbare school (en die 2,5 jaar m'n vriendin is geweest daarna). Wel vaag als je elkaar dan irl ziet, maar ook wel weer grappig. :)

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 21 feb 2005 16:32

Ja ik ook, denk onderhand bijna 3 a 4 jaar terug onder een ander nick (nee niet skoes/skoezie/evilj), met een meisje, dit heeft 3 maand 'aan' geweest, er was niet echt spraken van echte relatie, we woonden te ver uit elkaar.. helaas is ze overleden.. momenteel heb ik bijna een jaar een andere relatie met een superschat... :)
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 21 feb 2005 17:07

Mijn vorige vriendin heb ik leren kennen via email/MSN en binnen twee weken hadden we een relatie... :) Achteraf geen succes, maar whatever...

Terug naar “Archief”