Moderator: Moderafo's
Flex187 schreef:Het is 1 uur en ik heb een paar biertjes op dus ik ben al wat draaierig. Maar ik wordt van deze hele lange verhalen nog draaieriger. Misschien moet je er wat minder over nadenken![]()
Dat is uiteraard makkelijker gezegd dan gedaan maar toch. Het lijkt me een overweging waard.
Aragorn schreef:Hm, toch kan erover nadenken en vooral het ervaringen uitwisselen best handig zijn om dingen meer op een rijtje te krijgen hoor..
wozz schreef:Boekenlezer schreef:Dus hints oppikken en dat laten merken is: de liefde van jouw kant laten komen?
Nee, ik bedoel dat als je weet dat vrouwen bepaalde gevoelens communiceren via 'hints' dat je dan ook kunt proberen hierop in te gaan. Anders vormt zich een brok irritatie bij zowel vrouw als man en dat moet toch niet de bedoeling zijn? Andersom: de vrouw slikt ook de 'nuchtere' opmerkingen van een man terwijl ze daar niet op zat te wachten.
wozz schreef:Boekenlezer schreef:Maar om dat te doen door een hint terug te geven...? Ik vrees dat ik daar veel te onhandig in ben om dat zo te doen.
Begin er dan ook maar niet aan. Je moet wel man blijven!Maar als je haar laat merken dat je om haar geeft en dat het jouw interesseert hoe ze zich voelt doet haar dat goed, omdat ze weet dat je het meent. Het doet haar niet goed wanneer je haar eens kribbig vertelt dat ze het 'net zo goed gewoon kan zeggen want dat ze daar een mond voor heeft gekregen'. Dan begrijp je haar niet.
wozz schreef:5) en 6) Niet zeggen wat ze denken. Hmm. Dat is zo ja. Vrouwen geven dus (zoals eerder genoemd) hints. Die worden niet altijd opgepikt door mannen. Of soms wel maar dan wordt er bewust niet op ingegaan (zoals ik ook las) want ‘dan moeten ze het maar gewoon zeggen’. De liefde moet echter wel van twee kanten komen, dus als jij die hints een keer oppikt kun je er toch op ingaan? En als de vrouw merkt dat hij de hints niet oppikt kun je hem toch zeggen wat je bedoelt? Mijn ervaring is dat het op deze manier prima kan werken. Waarom meteen zo kritisch reageren? Een vrouw is niet onschendbaar, maar het ligt soms gewoon aan de manier waarop je iets brengt. Dat geldt voor vrouwen net zo goed, je moet natuurlijk niet kribbig worden als een man die hints niet oppikt.
wozz schreef:Boekenlezer schreef:Dus hints oppikken en dat laten merken is: de liefde van jouw kant laten komen?
Nee, ik bedoel dat als je weet dat vrouwen bepaalde gevoelens communiceren via 'hints' dat je dan ook kunt proberen hierop in te gaan. Anders vormt zich een brok irritatie bij zowel vrouw als man en dat moet toch niet de bedoeling zijn? Andersom: de vrouw slikt ook de 'nuchtere' opmerkingen van een man terwijl ze daar niet op zat te wachten.
Boekenlezer schreef:Maar ik heb soms ook wel eens het idee dat je soms wel heel snel irritatie veroorzaakt door er niet op in te gaan. Nl. door gewoon andere zaken aan je hoofd te hebben, waardoor het niet handig is om erop in te gaan.
Aragorn schreef:Het 'probleem' is meer dat ik communicatie via hints een gebrekkige en uiterst ineffectieve vorm van communiceren vind. Ik zie er dan ook geen heil in dat te bemoedigen door er altijd op in te gaan. Vooral vrouwen met hun superieure communicatieve vaardigheden zouden toch in staat moeten zijn om dingen gewoon verbaal over te brengen?
wozz schreef:Aragorn schreef:Het 'probleem' is meer dat ik communicatie via hints een gebrekkige en uiterst ineffectieve vorm van communiceren vind. Ik zie er dan ook geen heil in dat te bemoedigen door er altijd op in te gaan. Vooral vrouwen met hun superieure communicatieve vaardigheden zouden toch in staat moeten zijn om dingen gewoon verbaal over te brengen?
Oké. Ik vind het uiterst vervelend en irritant dat mannen altijd alles zo simpel en nuchter mogelijk hardop gezegd willen hebben. Ik ga daar ook niet altijd op in, of ik word boos en lucht m'n hart.![]()
Dan staan we quitte, toch? Maar je accepteert het gewoon, de volgende keer ga je er wél op in. Wat is het probleem? Neem je een vrouw kwalijk dat ze vrouw is? Dat ze vrouwelijk denkt en doet? Wij hebben net zo veel recht om mannen kwalijk te nemen dat ze man zijn. En dat ze als mannen denken en doen. Snap je wat ik bedoel te zeggen? Voor mijn gevoel geef je alleen maar aan dat een vrouw zich wel een beetje moet vormen naar de man, want anders wordt het niks. Terwijl vrouwen omgekeerd net zo veel recht van spreken hebben dan.
Boekenlezer schreef:Maar er zijn ook veel gevallen waarin dat gewoon niet zo de moeite waard is, en waarin je gewoon meer op gewone wijze met elkaar om wil gaan. Zo van: geen gezeur, lekker normaal doen, lekker ontspannen en open. Vooral in het begin van een contact heb ik dat. Liefde heeft immers tijd nodig om zich te bewijzen.
lindita schreef:Boekenlezer schreef:Maar er zijn ook veel gevallen waarin dat gewoon niet zo de moeite waard is, en waarin je gewoon meer op gewone wijze met elkaar om wil gaan. Zo van: geen gezeur, lekker normaal doen, lekker ontspannen en open. Vooral in het begin van een contact heb ik dat. Liefde heeft immers tijd nodig om zich te bewijzen.
Tuurlijk komt dat ook voor.
Maar ik dacht dat jij wilde weten hoe je van een vrouw moet
[b]houden.
Dan is het dus belangrijk dat je open naar elkaar toe bent. Zo krijg je een vertrouwensband en leer je alles met elkaar te delen en kun je elkaar werkelijk 'tot een hand en een voet zijn' (zo was die uitdrukking uit de Bijbel toch?)![]()
Er zijn ook mensen die liever niet over diepere zaken doorpraten. Ik wil niet beweren dat dat fout is ofzo, maar die mensen kunnen dan beter een partner opzoeken die ook zo is ingesteld.
Persoonlijk zie ik de communicatie als het belangrijkste in je relatie.
Is de communicatie niet goed, dan kun je het wel vergeten!
wozz schreef: Neem je een vrouw kwalijk dat ze vrouw is? Dat ze vrouwelijk denkt en doet? Wij hebben net zo veel recht om mannen kwalijk te nemen dat ze man zijn. En dat ze als mannen denken en doen. Snap je wat ik bedoel te zeggen? Voor mijn gevoel geef je alleen maar aan dat een vrouw zich wel een beetje moet vormen naar de man, want anders wordt het niks.
Boekenlezer schreef:Ik weet ook hoe het wel moet: gewoon lekker jezelf zijn, lekker nuchter de wereld inkijken, niet aan verliefdheid denken, maar gewoon lekker sociaal en joviaal zijn.
Dat laatste voelt stukken frisser! En het functioneert sociaal gewoon véél beter.
Bovendien erger je je als man dan ook niet meer aan dames. Nee, dan laat je gewoon lekker alles laten komen zoals het komt, en het loopt wel goed.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 31 gasten