Misschien rare vraag, als je daar alleen heen gaat om God te aanbidden, kan je dat dan niet gewoon thuis doen? In plaats in zo'n grote groep. Vind dat aardig farizeeër achtig lijken, en daarvan zegt Jezus: Gij geveinsden. Ben 1 x in buurt geweest toen het in jaarbeurs Utrecht was, was toen bezig met stand opbouw voor wegwijs, Maar in zo'n herrie kan je je toch niet concentreren op je gebed?
Ik heb een rothekel aan de vraag "Misschien een rare vraag..." Ik neem het jou niet kwalijk, maar zeg dat aub tegen niemand en nooit meer als je wilt, je dekt jezelf in en dat is nergens voor nodig, heb vertrouwen en/of leg dat bij God neer!!!
Met herrie bidden is idd moeilijk en thuis kan ik dat ook, maar God eren gebeurd niet alleen in gebed. Aanbidding komt tot uiting in gebed, maar die aanbidding is niet zo simpel en staat in een groter geheel, waarbij dat geheel ook erg belangrijk is voor de kracht die van het gebed uitgaat. Zo ben ik thuis altijd alleen als ik bid tot God. En op die dag zelf is er naast de gezamelijke gebeden ruimte genoeg je stilte op te zoeken en te vinden. En of je dan thuis wel of niet alleen bent, er gaat zoals ik zei een erg grote kracht uit van zo'n grote groep, waarbij ik in mijn ogen, niets anders dan aannemen kan dat ze er om dezelfde reden en met de beste intenties zijn.