EO jongerendag

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

RieBo
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor RieBo » 21 mar 2003 08:49

Wishori Wasesu schreef:Wat ik wil zeggen is dat als ik daar naartoe ga, ik enkel over mezelf kan beschikken en dat het mij aangelegen is enkel God te aanbidden en niets anders. Daarbij wil ik ook niets aan Hem af doen.

Misschien rare vraag, als je daar alleen heen gaat om God te aanbidden, kan je dat dan niet gewoon thuis doen? In plaats in zo'n grote groep. Vind dat aardig farizeeër achtig lijken, en daarvan zegt Jezus: Gij geveinsden. Ben 1 x in buurt geweest toen het in jaarbeurs Utrecht was, was toen bezig met stand opbouw voor wegwijs, Maar in zo'n herrie kan je je toch niet concentreren op je gebed?
========================================

Doe wat je niet laten kan, en laat wat je niet doen kan.

Wishori Wasesu
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Wishori Wasesu » 21 mar 2003 11:05

Misschien rare vraag, als je daar alleen heen gaat om God te aanbidden, kan je dat dan niet gewoon thuis doen? In plaats in zo'n grote groep. Vind dat aardig farizeeër achtig lijken, en daarvan zegt Jezus: Gij geveinsden. Ben 1 x in buurt geweest toen het in jaarbeurs Utrecht was, was toen bezig met stand opbouw voor wegwijs, Maar in zo'n herrie kan je je toch niet concentreren op je gebed?

Ik heb een rothekel aan de vraag "Misschien een rare vraag..." Ik neem het jou niet kwalijk, maar zeg dat aub tegen niemand en nooit meer als je wilt, je dekt jezelf in en dat is nergens voor nodig, heb vertrouwen en/of leg dat bij God neer!!!

Met herrie bidden is idd moeilijk en thuis kan ik dat ook, maar God eren gebeurd niet alleen in gebed. Aanbidding komt tot uiting in gebed, maar die aanbidding is niet zo simpel en staat in een groter geheel, waarbij dat geheel ook erg belangrijk is voor de kracht die van het gebed uitgaat. Zo ben ik thuis altijd alleen als ik bid tot God. En op die dag zelf is er naast de gezamelijke gebeden ruimte genoeg je stilte op te zoeken en te vinden. En of je dan thuis wel of niet alleen bent, er gaat zoals ik zei een erg grote kracht uit van zo'n grote groep, waarbij ik in mijn ogen, niets anders dan aannemen kan dat ze er om dezelfde reden en met de beste intenties zijn.
sol lucet omnibus

Rudolf Meuser
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Rudolf Meuser » 21 mar 2003 13:05

Fredrik: jij vind de EO jongerendag zeker wel heel erg zondig?
LEES! LEES! LEES!LEES!LEES!LEES!

http://www.karpis.com/bossenbroek

Omega
Nestor

Berichtdoor Omega » 21 mar 2003 16:10

Die gouden kalveren zijn geen gouden kalveren, tenzij ze daar zelf voor kiezen Omega, want hun kijk op het gebeuren is geen verantwoordelijkheid van de anderen die meebeleven.

Niet alleen de popartiesten kiezen er voor om (met enige regelmaat) zich te presenteren als "gouden kalf". Ze worden daartoe ook aangezet door een juichende menigte die springend en dansend uit zijn dak gaat. Zie hier de grote overeenkomst.

Maar daarom is het maar goed dat het volgens jou Exodus 32:4-6 is, want anders was het misschien beter voor je ook eens een kijkje te gaan nemen.

Ik neem aan dat ik, zoals gebruikelijk, weer een getrouwe EO-samenvatting op tv mag verwachten, zodat mij de reistijd, de dertig zilverlingen en heilige boosheid ter plekke wordt bespaard. Dat laatste overkomt mij dan wel plaatsvervangend achter het beeldscherm.
Kust den Zoon, opdat Hij niet toorne...

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 21 mar 2003 18:25

Omega schreef:Ik neem aan dat ik, zoals gebruikelijk, weer een getrouwe EO-samenvatting op tv mag verwachten, zodat mij de reistijd, de dertig zilverlingen en heilige boosheid ter plekke wordt bespaard. Dat laatste overkomt mij dan wel plaatsvervangend achter het beeldscherm.

De hele dag wordt ook live uitgezonden op internet, tenminste, dat was vorig jaar zo.

Het_doet
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Het_doet » 22 mar 2003 11:42

Dan mis je wel de hechte, aanbiddings-sfeer onder de menigte.

En voor wie is die aanbidding nu eigenlijk he:lol:

Kate Spade
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Kate Spade » 22 mar 2003 18:21

Ik kijk er nu al naar uit! :)
De muziek is daar ehct zo super. Maar nogmaals, ik moet natuurlijk eerst vrij krijgen, anders kan ik nog niet. En ik ga enkele vrienden meenemen die niet christelijk zijn. Dit is toch wel een leuke kennismaking ;)
Dus, dat.

Wishori Wasesu
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Wishori Wasesu » 22 mar 2003 18:48

Niet alleen de popartiesten kiezen er voor om (met enige regelmaat) zich te presenteren als "gouden kalf". Ze worden daartoe ook aangezet door een juichende menigte die springend en dansend uit zijn dak gaat. Zie hier de grote overeenkomst.

Daar kan ik het niet met je eens zijn Omega. Ik snap je gedachtengang, maar je zin klopt niet. Het moet zijn "Niet alleen de popartiesten zelf zijn van invloed op zichzelf om (met enige regelmaat) zich te presenteren als "gouden kalf". Ze worden er daarbij ook toe aangezet door een juichende menigte die springend en dansend uit zijn dak gaat."
Oftwel de keuze ligt altijd bij de persoon zelf met welk standpunt hij/zij daar op het podium staat en die ligt niet in handen van het publiek. Ze zijn wel een beinvloedende factor, maar meer niet.
En of het dan verkeerd is om deel uit te maken vanhet publiek? Nee in mijn ogen niet, want zolang je de artiest niet prijst maar God doe je in mijn ogen niets fout.
sol lucet omnibus

Omega
Nestor

Berichtdoor Omega » 22 mar 2003 19:00

Het moet zijn "Niet alleen de popartiesten zelf zijn van invloed op zichzelf om (met enige regelmaat) zich te presenteren als "gouden kalf".

Volgens mij zit er redactioneel noch taalkundig een fout in mijn zinsconstructie. Je moet me dan toch maar eens uitleggen wat er mis mee is.

En of het dan verkeerd is om deel uit te maken vanhet publiek? Nee in mijn ogen niet, want zolang je de artiest niet prijst maar God doe je in mijn ogen niets fout.

Hmm. Dat lijkt me een 'prima' argument om eveneens in te kunnen stemmen met een bezoek aan houseparty's.
Kust den Zoon, opdat Hij niet toorne...

RieBo
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor RieBo » 24 mar 2003 08:32

dE bAdEeND schreef: En ik ga enkele vrienden meenemen die niet christelijk zijn. Dit is toch wel een leuke kennismaking ;)

Ha Badeend,

Stel dat die vrienden dan denken, wij willen ook wel christelijk worden, ze komen in de kerk, en krijgen daar de schok van hun leven, want dat is zo heel anders als op die EO-jongerendag. Stel je dus de waarheid op zo'n dag niet heel anders voor ogen?

groet,

RieBo

Doe wat je niet laten kan, en laat wat je niet doen kan.

butterfly
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor butterfly » 24 mar 2003 12:08

RieBo schreef:
dE bAdEeND schreef: En ik ga enkele vrienden meenemen die niet christelijk zijn. Dit is toch wel een leuke kennismaking ;)

Ha Badeend,

Stel dat die vrienden dan denken, wij willen ook wel christelijk worden, ze komen in de kerk, en krijgen daar de schok van hun leven, want dat is zo heel anders als op die EO-jongerendag. Stel je dus de waarheid op zo'n dag niet heel anders voor ogen?

groet,

RieBo

hahaha dat hangt af van welke kerk... :mrgreen:

Wishori Wasesu
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Wishori Wasesu » 24 mar 2003 17:51

Het moet zijn "Niet alleen de popartiesten zelf zijn van invloed op zichzelf om (met enige regelmaat) zich te presenteren als "gouden kalf".

Je zin was taalkundig in orde hoor. Het verschil dat ik maak, is dat jij de verantwoordelijkheid van de directe keuze en/of interpretatie van de artiest, ook neerlegt bij de het publiek. Ik maak er "van invloed van", en daarbij kun je net als binnen de kerk niet meer doen dan een juiste houding aannemen, waarvaan je naar je beste weten kunt menen, dat de artiest er geenszins aanstalten aan zal nemen, om zichzelf daardoor te gaan prijzen.

Hmm. Dat lijkt me een 'prima' argument om eveneens in te kunnen stemmen met een bezoek aan houseparty's.

Ja natuurlijk, maar dan wil ik hier graag nog wel een onderscheid maken tussen een evenement als de EO-dag en een houseparty. De EO-dag is voor velen een evenement dat hun geloof sterkt en stichtelijk werkt. Op een houseparty kan dat ook, maar daarbij is dat nergens terug te vinden in de opzet van het gebeuren, toch?
sol lucet omnibus

ezri
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor ezri » 01 apr 2003 11:49

Heeft iemand al een reactie op een aanmelding via internet. Ik nog niet :o En straks zijn ze op :? :cry:
We bidden om zilver, maar God geeft goud.

anna
Mineur
Mineur

Berichtdoor anna » 01 apr 2003 12:03

daar ga je toch niet dood aan?

Jozz
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Jozz » 26 apr 2003 22:38

Omega schreef:

Volgens mij zit er redactioneel noch taalkundig een fout in mijn zinsconstructie. Je moet me dan toch maar eens uitleggen wat er mis mee is.

Sinds wanneer wordt God aanbeden en bezongen op houseparty's? :|
Afbeelding

Terug naar “Archief”