Nintendo DS

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

DeeKaa
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Nintendo DS

Berichtdoor DeeKaa » 07 feb 2005 21:58

En ik heb mijn Nintendo DS binnen! In het pakket zat het volgende:

* Nintendo DS
* Super Mario 64 DS
* WarioWare Touched (demo)
* Metroid Prime : Hunters (demo)
* Touch me! t-shirt

morgen komen er foto's en een klein reviewtje!

Officieel komt de Nintendo DS ergens midden maart uit geloof ik... gelukkig hoef ik niet zo lang te wachten ;)

Eerste indruk: Errrg cool, geluid is ERG maar dan ook ERG goed... Wel tikje groot... maar goed.. morgen de rest :D

En geen psp-fanboy posts hier graag..
Bedshaped

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 07 feb 2005 22:01

Ik zit eigenlijk nog te twijfelen tussen de ds en de psp. Neig momenteel meer naar de psp eigenlijk. Ze hebben allebei wel hun voor en nadelen. Kun je wat zeggen over de graphics?
Laatst gewijzigd door jip_86 op 07 feb 2005 22:04, 1 keer totaal gewijzigd.

DeeKaa
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor DeeKaa » 07 feb 2005 22:04

jip_86 schreef:Ik zit eigenlijk nog te twijfelen tussen de ds en de psp. Neig momenteel meer naar de psp eigenlijk.
Graag niet weer een psp-nintendo ds ruzie :D

Ik koop ze allebei 8) Ze hebben allebei hun goede en mindere kanten.. maar daarover graag niet topic volspammen.. :D
Bedshaped

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 07 feb 2005 22:09

Naast de graphics ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar de prijs (als ik dat vragen mag).

DeeKaa
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor DeeKaa » 07 feb 2005 22:13

jip_86 schreef:Naast de graphics ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar de prijs (als ik dat vragen mag).
Ik heb er € 119,- voor betaald.. maar dat was een speciaal aanbod van Nintendo nederland. (handig, connecties ;) )

Bij release gaat hij € 149,- kosten. Spellen rond de € 30,-.

Het pakket zoals ik het heb kost normaal € 189,-.
Bedshaped

Mr. J
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Mr. J » 08 feb 2005 09:07

Nintendo DS:

In de Verenigde Staten zijn de eerste exemplaren van Nintendo's nieuwe handheld gameconsole in de winkelrekken te vinden. De Nintendo DS verandert van eigenaar voor 149 dollar, terwijl Europeanen vanaf maart 2005 maar liefst 186 euro zullen moeten neertellen voor deze handheld. Het systeem is met zijn 84mm x 148mm x 28mm 275 gram licht en beschikt over twee 3"-schermpjes met een resolutie van 256x192 pixels. Met deze handheld richt Nintendo zich op de consumenten die anders op de XBox en Playstation 2 zouden spelen. In maart kunnen we echter de PSP van Sony verwachten, zodat Nintendo voor het eerst sinds lange tijd weer met concurrentie te maken krijgt op de handheld-markt.

Om zijn marktaandeel te verdedigen volgt Nintendo met de DS echter een ander pad dan gewoonlijk. Terwijl het bedrijf altijd sterk op de eigen spellen vertrouwd heeft, in tegenstelling tot Sony dat de softwaremarkt aan zijn partners overlaat, zal het voor de DS beroep doen op de kunsten van onder andere Activision en Electronic Arts. Hoewel Nintendo hierover geen uitspraak wilde doen, bevestigden verschillende spelfabrikanten dat de licenties voor de Nintendo DS veel aantrekkelijker zijn dan voor ontwikkelaars die voor de Gameboy Advance willen programmeren.

Afbeelding

DeeKaa
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor DeeKaa » 08 feb 2005 10:12

Alleen de prijs in dat verhaal klopt dus niet... € 149,- moet het dus zijn.. niet € 186,-
Bedshaped

Mr. J
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Mr. J » 08 feb 2005 10:16

Neej ok daar hebbie gelijk in, ik heb het zo van Internet geplukt, k heb voor de rest nix over gelezen ofzo...

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 08 feb 2005 15:26

Het schijnt dat eind van het jaar Red Alert 3 komt op de DS. Wel gaaf lijkt me dat.

Mr. J
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Mr. J » 08 feb 2005 15:27

Nintendo DS ziet er sowieso wel strak uit, ok je hebt natuurlijk niet zo'n groot scherm als je computer maar als je bijvoorbeeld een poos ergens moet wachten of lang in de trein moet zitten, is zo'n ding natuurlijk ideaal!!!

DeeKaa
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor DeeKaa » 08 feb 2005 21:33

Vandaag echt te gaar na het werken.. te lang gewerkt, iedereen zn rotzooi op kunnen ruimen.. ach ja.. alles voor de promotie! ;)

Dusss even wachten nog ;)

Link naar Red Alert voor DS : http://www.gamer.nl/nieuws/25228
Bedshaped

DeeKaa
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor DeeKaa » 19 feb 2005 01:27

Goed.. nu heb ik redelijk lang de tijd gehad om hem te testen.

Het pakket
* Nintendo DS
* Accu
* Acculader
* Draagriempje
* Mario 64 DS
* Metroid Prime:Hunter
* Wario Touched
* Nintendo DS T-shirt

Wat pics:
Afbeelding
Afbeelding

Clickable:
http://dsmedia.ign.com/ds/image/article ... 146505.jpg

Goed, na dus weken lange testen etc ;) ga ik hier maar eens mijn mening geven over de Nintendo DS. Allereerst de positieve kanten. De Nintendo DS zit degelijk in elkaar. Hij voelt stevig aan. De 2 schermen zijn redelijk groot. Alle knoppen voelen goed aan. Voorop zit er een slot om oude gameboy spellen mee te spelen. Achterop kan je de DS spellen inklikken. Achterop de DS vinden we een stylus. Deze is onmisbaar en vormt een belangrijk instrument voor veel spellen.
Het eerste wat opvalt tijdens het aanzetten is het geluid. Een soort van surround maakt het geluid zeer vol en warm en zeker voor zo een console. Het beeld is duidelijk en fris. En zoals altijd knallen de eerste vrolijke beelden over het scherm. Hierna kom je in het hoofdmenu waar je meerdere keuzes kan maken:
DS spel spelen, Pictochat ( chatten met andere Nintendo DS houders met teken functie erbij etc) , DS download play ( dingetjes kopieren van de 1ne DS naar de andere) en GBA spel spelen ( om dus je oude gameboy advance spellen te spelen.
Daarnaast nog de mogelijkheid om enkele instellingen te veranderen.

Het eerste spel waar ik ben begonnen is Super Mario 64 DS. Dit is een omvorming van Mario voor de Nintendo 64 naar de DS. De graphics zitten DIK in orde, het geluid is prima. De bediening.. tja het is even wennen. Om rustig te lopen etc kan je beter even de stylus pakken. Maar ja, normaal drukte je simpel weg zachtjes de knopjes in dus het is wel even een omschakeling. Maar uiteindelijk ga je dit alleen maar fijn vinden.
Alles is blij, precies zoals we van nintendo kunnen verwachten. Ondertussen heb ik er al UREN opzitten met dit spel en kan ik jullie vertellen dat dit een DIJK van een spel is.
Wario Ware Touched. Tja.. apart maar ZEER grappig. Kriebel iemand in zijn neus tot dat hij gaat niezen, klei duiven schieten en noem maar op. Allemaal kleine leuke spelletjes. En dat steeds sneller, steeds moeilijker. Heerlijk vermaak!
Metroid Prime heb ik maar 5 minuutjes gedaan, totaal niet mijn ding.

Goed enkele dingen op een rij. Alseerst de positieve punten:
* Degelijkheid. De Nintendo DS is sterk, kan tegen een stootje maar ziet er ook wel zo uit en dat is weer een klein nadeel.
* 2 Schermen. Alseerst had ik verwacht dat dit irritant gaat werken maar om tijdens het spelen op het 2e scherm een map te zien is toch wel ERG handig dan steeds op een knop te moeten rammen om de map te zien.
* Duidelijk, scherp beeld, erg goed geluid. Al deze zaken zijn erg goed te noemen. Vooral het geluid vind ik ERG goed.
* Extra stylus in het pakket. Tja, zulke dingen raak je natuurlijk erg snel kwijt
* Lange accu duur. De Nintendo DS gaat UREN mee. Ik heb hem zelf ongeveer 12 uur gebruikt en de batterij begon nog totaal niet te zeuren. Bij die 10 uur zit ook nog eens een 5 uur stanbye tijd. Dus eigenlijk 15 uur in totaal.
* Veel titels bij de launch. Er komen redelijk veel spellen uit bij de launch.

De nadelen:
* Groot, redelijk gewicht. Tja je stopt hem niet zo maar even in je binnenzak. En hij is daarbij ook nog redelijk zwaar.
* Stylus meestal prima, soms echt totaal niet. Af en toe wil je het liefste die stylus keihard weggooien aangezien het niet altijd even goed werkt.
* Geen verdere mediafuncties zoals mp3's afspelen etc

De launch is op 11 Maart 2005. Het is een korte review, maar hopenlijk kan je er toch iets uithalen. Vragen? STEL ZE! ;)
Bedshaped

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 19 feb 2005 12:36

Kleine toevoeging:

Met dit ding kun je er wel muziek en films op draaien. Het ondersteunt zelfs de grootste compact flaskaartjes.

DeeKaa
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor DeeKaa » 20 feb 2005 01:18

jip_86 schreef:Kleine toevoeging:

Met dit ding kun je er wel muziek en films op draaien. Het ondersteunt zelfs de grootste compact flaskaartjes.
Ja maar dat is japan.. dat gaat hier niet uitkomen, daar kan je vergif op innemen. En ja, je kan ze daar bestellen maar daar gaat het niet om ;)
Bedshaped

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 21 feb 2005 16:44

Enne de savegames? Sla je die gewoon in het geheugen van de DS zelf op ofzo?

En wat dacht je van dit?

Terug naar “Archief”