Goed.. nu heb ik redelijk lang de tijd gehad om hem te testen.
Het pakket
* Nintendo DS
* Accu
* Acculader
* Draagriempje
* Mario 64 DS
* Metroid Prime:Hunter
* Wario Touched
* Nintendo DS T-shirt
Wat pics:
Clickable:
http://dsmedia.ign.com/ds/image/article ... 146505.jpg
Goed, na dus weken lange testen etc

ga ik hier maar eens mijn mening geven over de Nintendo DS. Allereerst de positieve kanten. De Nintendo DS zit degelijk in elkaar. Hij voelt stevig aan. De 2 schermen zijn redelijk groot. Alle knoppen voelen goed aan. Voorop zit er een slot om oude gameboy spellen mee te spelen. Achterop kan je de DS spellen inklikken. Achterop de DS vinden we een stylus. Deze is onmisbaar en vormt een belangrijk instrument voor veel spellen.
Het eerste wat opvalt tijdens het aanzetten is het geluid. Een soort van surround maakt het geluid zeer vol en warm en zeker voor zo een console. Het beeld is duidelijk en fris. En zoals altijd knallen de eerste vrolijke beelden over het scherm. Hierna kom je in het hoofdmenu waar je meerdere keuzes kan maken:
DS spel spelen, Pictochat ( chatten met andere Nintendo DS houders met teken functie erbij etc) , DS download play ( dingetjes kopieren van de 1ne DS naar de andere) en GBA spel spelen ( om dus je oude gameboy advance spellen te spelen.
Daarnaast nog de mogelijkheid om enkele instellingen te veranderen.
Het eerste spel waar ik ben begonnen is Super Mario 64 DS. Dit is een omvorming van Mario voor de Nintendo 64 naar de DS. De graphics zitten DIK in orde, het geluid is prima. De bediening.. tja het is even wennen. Om rustig te lopen etc kan je beter even de stylus pakken. Maar ja, normaal drukte je simpel weg zachtjes de knopjes in dus het is wel even een omschakeling. Maar uiteindelijk ga je dit alleen maar fijn vinden.
Alles is blij, precies zoals we van nintendo kunnen verwachten. Ondertussen heb ik er al UREN opzitten met dit spel en kan ik jullie vertellen dat dit een DIJK van een spel is.
Wario Ware Touched. Tja.. apart maar ZEER grappig. Kriebel iemand in zijn neus tot dat hij gaat niezen, klei duiven schieten en noem maar op. Allemaal kleine leuke spelletjes. En dat steeds sneller, steeds moeilijker. Heerlijk vermaak!
Metroid Prime heb ik maar 5 minuutjes gedaan, totaal niet mijn ding.
Goed enkele dingen op een rij. Alseerst de positieve punten:
* Degelijkheid. De Nintendo DS is sterk, kan tegen een stootje maar ziet er ook wel zo uit en dat is weer een klein nadeel.
* 2 Schermen. Alseerst had ik verwacht dat dit irritant gaat werken maar om tijdens het spelen op het 2e scherm een map te zien is toch wel ERG handig dan steeds op een knop te moeten rammen om de map te zien.
* Duidelijk, scherp beeld, erg goed geluid. Al deze zaken zijn erg goed te noemen. Vooral het geluid vind ik ERG goed.
* Extra stylus in het pakket. Tja, zulke dingen raak je natuurlijk erg snel kwijt
* Lange accu duur. De Nintendo DS gaat UREN mee. Ik heb hem zelf ongeveer 12 uur gebruikt en de batterij begon nog totaal niet te zeuren. Bij die 10 uur zit ook nog eens een 5 uur stanbye tijd. Dus eigenlijk 15 uur in totaal.
* Veel titels bij de launch. Er komen redelijk veel spellen uit bij de launch.
De nadelen:
* Groot, redelijk gewicht. Tja je stopt hem niet zo maar even in je binnenzak. En hij is daarbij ook nog redelijk zwaar.
* Stylus meestal prima, soms echt totaal niet. Af en toe wil je het liefste die stylus keihard weggooien aangezien het niet altijd even goed werkt.
* Geen verdere mediafuncties zoals mp3's afspelen etc
De launch is op 11 Maart 2005. Het is een korte review, maar hopenlijk kan je er toch iets uithalen. Vragen? STEL ZE!