Moderator: Moderafo's
Raido schreef:Volgens mij is God en weet Hij alles al van te voren, denken is iets menselijks...
Hoho ik beweer nergens dat God niet intelligent is, maar alleen dat Hij niet denkt..Aragorn schreef:Raido schreef:Ik denk juist liefde en muziek.. maar goedIk denk dat God. God IS...
Voor muziek is ook intelligentie nodig. En het een en het ander hoeft elkaar niet uit te sluiten.
Raido schreef:Hoho ik beweer nergens dat God niet intelligent is, maar alleen dat Hij niet denkt..Aragorn schreef:Raido schreef:Ik denk juist liefde en muziek.. maar goedIk denk dat God. God IS...
Voor muziek is ook intelligentie nodig. En het een en het ander hoeft elkaar niet uit te sluiten.
2 Samuël 14 [1 v.] Want wij zullen den dood sterven, en wezen als water, dat, ter aarde uitgestort zijnde, niet verzameld wordt. God dan zal de ziel niet wegnemen, maar Hij zal gedachten denken, dat Hij den verstotene niet van Zich verstote
Psalmen 139 [2 v.] Daarom, hoe kostelijk zijn mij, o God, Uw gedachten! hoe machtig veel zijn haar sommen!
Psalmen 40 [1 v.] Gij, o HEERE, mijn God! hebt Uw wonderen en Uw gedachten aan ons vele gemaakt, men kan ze niet in orde bij U verhalen; zal ik ze verkondigen en uitspreken, zo zijn zij menigvuldiger dan dat ik ze zou kunnen
Psalmen 92 [1 v.] O HEERE! hoe groot zijn Uw werken! zeer diep zijn Uw gedachten.
Jeremia 29 [1 v.] Want Ik weet de gedachten, die Ik over u denk, spreekt de HEERE, gedachten des vredes, en niet des kwaads, dat Ik u geve het einde en de verwachting.
Jeremia 49 [1 v.] Daarom hoort des HEEREN raadslag, dien Hij over Edom heeft beraadslaagd, en Zijn gedachten, die Hij gedacht heeft over de inwoners van Theman: Zo de geringsten van de kudde hen niet zullen nedertrekken! Indien hij hunlieder woning niet boven hen zal verwoesten!
Jeremia 50 [1 v.] Daarom hoort den raadslag des HEEREN, dien Hij over Babel heeft beraadslaagd, en Zijn gedachten, die Hij gedacht heeft over het land der Chaldeeën: Zo de geringsten van de kudde hen niet zullen nedertrekken! Zo hij de woning boven hen niet zal verwoesten!
Micha 4 [1 v.] Maar zij weten de gedachten des HEEREN niet, en verstaan Zijn raadslag niet; dat Hij hen vergaderd heeft als garven tot den dorsvloer.
2 Korinthiërs 2 [1 v.] Want zijn gedachten zijn ons niet onbekend.
Raido schreef:Ja er staat ook in de Bijbel dat Gods ogen de hele wereld doorwandelen.
1. God heeft geen ogen
2. Dan zouden ze nog niet wandelen
Ik blijf bij mijn punt dat God niet denkt maar weet, het is nergens goed voor om als God te denken.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten