Wie zit er om het evangelie te springen? En spreek jij de mensen dan met bijbelteksten aan? Of in je eigen woorden.
Het zal wel aan mij liggen maar ik zie echt nog de moeilijkheid niet in van de statenvertaling. Ik zal wel te ouderwets zijn.
Of je ouderwets bent? Vast niet... maar je hebt wel een gebrek aan inlevingsvermogen op dit punt.
1. Wie zit er om het evangelie te springen? Dat klinkt al als een vraag waarbij je van het negatieve uitgaat. Er zijn er genoeg!
2. Spreek je mensen dan met bijbelteksten aan? Niet direct. Maar als je over het geloof praat en ze komen met vragen, dan is de bijbel heel geschikt om iets van je geloof te verduidelijken en daarmee vragen te beantwoorden. Dan lees je een stuk uit de bijbel en legt er iets over uit... en laat de ander ook nadenken over antwoorden aan de hand van de bijbel.
3. Zo iemand vindt het machtig interessant en ik neem hem/haar mee naar de kerk. Daar wordt uit de statenvertaling gelezen en zo iemand snapt er geen bal van. Is dat dan de bedoeling?