Moderator: Moderafo's
brammetje schreef:Aragorn schreef:ger schreef:Ikzelf ben niet ingeent. Zou het nu ook niet graag doen. Veel te veel risico's.
Zoals daar zijn?
en voor wie ?
kees61 schreef:joos schreef:Rode hond is minder onschuldig dan je misschien denkt.. als een zwangere vrouw het krijgt is er grote kans op 'ongelukkige kinderen'! Doof ofzo.. dus niet zo onschuldig. En.. rode hond is nog net iets besmettelijker dan polio!
Maar inderdaad, waar ligt de grens van wel en niet.. wb. inenten ben ik van mening dat het mag als je het onder biddend opzien (en dan ook echt) doet. Niet om 'verzekerd' te wezen!
Waarom dan wel Joos?
Ik heb me 22 jaar geleden een keer een griepprik laten geven. Daar heb ik toen niet goed over nagedacht, ik had net diabetes gekregen en zou een groter risico lopen als ik griep zou krijgen. Een aantal jaar daarvoor heb ik een polioprik gehad omdat dat toen heerste en heel Nederland zat in de angstIk ben dus niet brandschoon wat dat betreft.
Maar wie gezond is, heeft de medicijnmeester niet van node toch?
Bij inenten moet ik altijd denken aan mensen die zich in de handen wrijven van: zo, die ziekte kan ik niet meer krijgen.
...maar 1001 andere ziektes en ongelukken nog wel.
Is het niet erg naief om je in te laten enten om je daarmee te verzekeren dat je een bepaalde ziekte niet krijgt? want als men die verzekering niet zou hebben, dan liet men zich niet inenten. Als er een coktail zou bestaan waarmee je de eeuwige jeugd zou kunnen krijgen, dus geen ouderdomskwaaltjes meer e.d., zou je dat dan niet nemen? Want daarmee voorkom je echt veel narigheid Is de gedachte achter een inenting niet gewoon: ik wil blijven leven. Maar een inenting helpt daar niets aan.
Als je je tegen rode hond laat inenten, doe het dan ook meteen tegen tbc, want je buurman zou maar net uit Turkije terugkomen van vakantie.. en tegen de sars als daar al iets voor bestaat, want de andere buurman komt net uit China terug..
Ik zie mensen schrijven dat ze bidden dat de inenting gezegend wordt. Waarom zou je dan niet gewoon om gezondheid bidden, zonder inenting.
Het rare bij inenten is dat je juist de ziekteverwekkers krijgt ingespoten zodat je lichaam er antistoffen tegen vormt. Je laat je dus eigenlijk een beetje ziek maken)))
Melody schreef:vooropgesteld dat een ziekte inderdaad van God komt, trekt Hij zich dan iets aan van inentingen? als Hij - om Zijn redenen - iemand ziek wil maken, wordt Hij toch niet door inentingen gehinderd?
parsifal schreef:Ik vind het vrij storend dat de tekst "wie gezond is heeft de medicijnmeester niet nodig" hier behoorlijk misbruikt wordt.
Een paar dingen: Mensen die zich niet laten inenten worden gedeeltelijk beschermd door de mensen die zich wel hebben laten inenten (pokken is uitgeroeid, maar andere ziekten krijgen niet de kans om tot een epidemie uit te groeien omdat er te weinig mensen vatbaar zijn, zodoende komen veel mensen niet in contact met het virus).
kees61 schreef:parsifal schreef:Ik vind het vrij storend dat de tekst "wie gezond is heeft de medicijnmeester niet nodig" hier behoorlijk misbruikt wordt.
Waarom vind je dat?
Die uitspraak is toch prachtig door zijn eenvoudigheid. Het is een waarheid als een koe, ontken dat maar eens
Waarom mag je niet bidden voor gezondheid? Of is inenten een soort veiligheidje voor als het bidden niet werkt. Ik moet dan denken aan het eten van twee walletjes.
Een paar dingen: Mensen die zich niet laten inenten worden gedeeltelijk beschermd door de mensen die zich wel hebben laten inenten (pokken is uitgeroeid, maar andere ziekten krijgen niet de kans om tot een epidemie uit te groeien omdat er te weinig mensen vatbaar zijn, zodoende komen veel mensen niet in contact met het virus).
Dus als ik jou goed begrijp, dan vind je inenten alleen nodig als de kans op besmetting groot is? Het is dus een kwestie van kansberekening? Toeval dus?
Ok als je er zo over denkt dan moet je het inenten vooral niet laten.
parsifal schreef:De eerste uitspraak heeft in de Bijbel een iets andere betekenis. Als het niet zo bedoeld is, hoor ik het graag, maar het komt over als een Bijbelse onderbouwing geven op de klank af. Terwijl deze tekst echt niet over inenting gaat.
Dat is inderdaad kansberekening. Mijn opmerking was alleen dat de mensen die zich niet laten inenten behoorlijk veilig zijn dankzij de mensen die zich wel laten inenten.
Door de inentingen is de ziekte uitgeroeid. De mensen die zich niet hebben laten inenten profiteren hier dus ook van.
Mazelen is ook een gevaarlijke ziekte, niet iedereen die niet ingeent is krijgt deze ziekte, dit komt ook gedeeltelijk doordat ze "beschermd" worden door de mensen die wel het vaccin hebben gehad. Besef dit soort dingen wel als je tegen inenten bent.
kees61 schreef:Het gezin van Jakob overleefde de hongersnood omdat Jozef door zijn broers verkocht was. Dat maakt de verkoop van Jozef niet ineens goed..
Genesis 45 schreef:( Jozef zei tegen zijn broers: ) 5 "Maar wees niet bang en maak jezelf geen verwijten dat jullie mij verkocht hebben en dat ik hier ben terechtgekomen, want God heeft mij voor jullie uit gestuurd om jullie leven te redden. 6 De hongersnood teistert het land nu al twee jaar, en ook de komende vijf jaar zal er niet geploegd of geoogst worden. 7 God heeft mij voor jullie uit gestuurd om jullie voortbestaan op aarde veilig te stellen; zo wilde hij veel levens redden."
Evelien schreef:Ik ben ook ingeent, niet voor de kinderziekte's zoals: waterpokken etc.
Wel voor: difterie, kinkhoest, tifus, polio. (toch? of zit ik verkeerd).
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten