johannes1 schreef: in melk heeft Hij calcium gedaan voor sterke botten. de mens heeft er een variant op gemaakt voor mensen die het niet lusten maar toch nodig hebben in vorm van pilletjes. maar ineenten is van een ander slag, dat doe je om het gewoon niet te krijgen. een soort eigen beslissing.
Kijk en dat is een misvatting. Melk is in principe voor het kalf en niet voor de mens. Dus God heeft dat zo geschapen voor het kalf om te groeien niet om mensen sterke botten te geven.
Ik zie inenten net zoals dat je b.v. weleens voorbehoedsmiddelen kunt gebruiken om te voorkomen dat je zwanger wordt.
Daarmee is het zo dat als je je niet laat inenten, je weleens een gevaar voor andere kunt worden.
Want stel dat je roodvonk hebt en je besmet daarmee een zwangere vrouw die daardoor een kind met een ooghandicap krijgt. Denk maar aan Pinses Marijke (Christina). Moet je toch niet aan denken.
Ik heb b.v. ook een TBC inenting gekregen, anders mocht ik niet in de zorg werken. Ik had helemaal geen TBC, en wist ook niet of ik het ooit zou krijgen, maar het gevaar dat ik het zou krijgen en daarmee een ander zo besmetten, acht de gezondheidszorg te groot. Dus ben je verplicht om een montou te halen.