totaal mee eens, maar dus en? conclusie...
meer dan dat zou ik er niet over willen zeggen.
heb het een paar keer gehoord. heel mystiek.
begrijp het niet.
Moderator: Moderafo's
jas schreef:Lalage schreef:Er zijn verschillende soorten tongentalen volgens mij, sommige mensen spreken een bestaande taal en andere een nieuwe. Maar ik vind het erg vreemd dat jas hier op z'n gevoel afgaat.
In een boek van ds Dick van Keulen schrijft hij dat hij ook tongentaal spreekt, voor zichzelf, hij is Nederlands gereformeerd. Dus 't is echt niet alleen voorbehouden aan Pinkstermensen. Al vind ik het erg jammer dat wij er zo onbekend mee zijn, zelfs zo onbekend dat iemand als jas zo reageert.
Ach, en blijkbaar gaan de voorstanders evenzeer op hun gevoel af. Want in de Bijbel staat niets over onverstaanbare klanken uitstoten. Het Woord is helder, een openbaring, geen verduistering.
Kun jij die mensen verstaan dan met hun tongentaal?
jas schreef:Marnix schreef:1 Corinthiers 14
Dat begrijp ik niet. Dat hoofdstuk gaat gewoon over vreemde talen spreken. En dat heeft niks met gebrabbel in tongen te maken.
brammetje schreef:jas schreef:Marnix schreef:1 Corinthiers 14
Dat begrijp ik niet. Dat hoofdstuk gaat gewoon over vreemde talen spreken. En dat heeft niks met gebrabbel in tongen te maken.
Spreken in tongen , betekent ook talen .
Ik ben op heel wat plaatsen in de wereld geweest en geloof me er zijn wat moeilijke talen hoor .
jas schreef:Aragorn schreef:Haha, nou, geen expert hoor. Maar wat ik ervan begrepen heb klinkt tongentaal meer als een soort ondefinieerbare keelklanken, terwijl chinees veel 'scherper' is zegmaar. Maargoed, ik heb het zelf nooit gehoord, maar op basis wat ik ervan weet kan ik me moeilijk voorstellen dat het gemakkelijk te verwarren is met chinees.
Het enige wat ik van chinees weet is dat je ze kunt eten.
Raido schreef:Hoe zou God zo iets onverstaanbaars willen gebruiken?
Raido schreef:Bedoelde het meer als 'kunnen' gebruiken, ja ik durft wel te twijfelen aan het gebruik van extreme metal, met deadgrunts en pleegrunts of hoe het heten mag... ik geloof niet echt in het bestaan van Christelijke Grindcore (Christenlijke dan weer wel)
Gij snoodaerd, ik zeg niet dat het niet kan.. ach God is almachtigAragorn schreef:Raido schreef:Bedoelde het meer als 'kunnen' gebruiken, ja ik durft wel te twijfelen aan het gebruik van extreme metal, met deadgrunts en pleegrunts of hoe het heten mag... ik geloof niet echt in het bestaan van Christelijke Grindcore (Christenlijke dan weer wel)
En daarmee kun je dus ook niks meer zeggen over mensen die niet geloven in het bestaan van christelijke metal, rock of pop..
Lalage schreef:In Handelingen lees je dat mensen de Heilige Geest ontvangen en dan in tongen gaan praten. Waarom gebeurt dat in de meeste Nederlandse kerken niet? Hoe kan je merken dat je de Heilige Geest hebt ontvangen?
Ofwel geen tongen, geen Geest? Lekker kort door de bocht hoor.Ja waarom gebeurt dat in de meeste kerken niet? Omdat ze er niet voor open staan. Stel je voor dat hun programmaatje wordt omgegooid dat zou dramatisch zijn, nee dan maar geen HG.
Naar mijn weten alleen in de traditionele Rooms Katholieke Kerk..Verder hoorde ik laatst, maar correct me if i'm wrong, dat in de traditionele kerken waar ze aan kinderdoop doen wordt geloofd dat je bij de kinderdoop al de HG krijgt. Dus hoef je er geen aandacht meer aan te besteden.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 25 gasten