dominees uit gergem.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

joos
Mineur
Mineur

Berichtdoor joos » 05 feb 2005 21:26

Jawel, dominee E.Hakvoort wel. Hij was vroeger ChrGeref, maar hij is overgestapt naar de GerGem. Voor de volledigheid: hij staat in Genemuiden. :)

caprice

Berichtdoor caprice » 05 feb 2005 23:11

Afat82 schreef:Verder heeft ds. Moerkerken lang geleden eens een serie preken over Ruth gehouden, welke ook op tapes verkrijgbaar zijn, weet niet of ze nog in de 'handel' zijn, maar die vond ik persoonlijk ook erg mooi. Ondanks mijn aversie die ik heb tegen bepaalde artikelen van Moerkerken in de SB vond ik deze preken heel boeiend.
Het zijn er overigens wel heel wat, een stuk of 8 ofzo, maar goed, dan heb je meteen voor de zomervakantie wat...!!

Die kun je hier bestellen:
http://www.vanleeuwenrecords.nl/index.oph?page=shop_manufacturer_show&manufacturers_id=112&start=60&nr=

Twee pagina's terug ook nog op cd, maar dat wordt wat kostbaar.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 07 feb 2005 11:30

Heb je de uitleg gelezen waarom je beter niet bij Van Leeuwen kunt kopen Caprice?

Lorijntje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Lorijntje » 07 feb 2005 16:39

joos schreef:Jawel, dominee E.Hakvoort wel. Hij was vroeger ChrGeref, maar hij is overgestapt naar de GerGem. Voor de volledigheid: hij staat in Genemuiden. :)

Ds. Hoefnagel is iig Chr. Gereformeerd ( 100% cker hahaha). Ds Hakvoort...stond die niet in Alphen?

Afat82
Mineur
Mineur

Berichtdoor Afat82 » 07 feb 2005 16:58

Lorijntje schreef:
joos schreef:Jawel, dominee E.Hakvoort wel. Hij was vroeger ChrGeref, maar hij is overgestapt naar de GerGem. Voor de volledigheid: hij staat in Genemuiden. :)

Ds. Hoefnagel is iig Chr. Gereformeerd ( 100% cker hahaha). Ds Hakvoort...stond die niet in Alphen?

Klopt.
Ik ben met Christus gekruisigd; ik leef, doch niet meer ik, maar Christus leeft in mij! (Gal. 2:20)

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 07 feb 2005 19:08

Lorijntje schreef:

ja hij... (hakvoort) daar heb ik fijne herinneringen aan. :mrgreen:
ds hoefnagel d:)b is idd cgk 8)
maar ik raadde ds hoefnagel aan omdat, ik dat een fijne dominee vin, en we kunnen toch wel over de kerkmuurtjes heenkijken?? :roll:

Gian
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Gian » 07 feb 2005 20:09

caprice schreef:www.vanleeuwenrecords.nl

Ik mis nogal wat predikanten bij deze mannen zoals Ds. Harinck Ds vd Net Ds. kattenberg ect.... :(

PeterD

Berichtdoor PeterD » 07 feb 2005 20:19

Gian schreef:
caprice schreef:www.vanleeuwenrecords.nl

Ik mis nogal wat predikanten bij deze mannen zoals Ds. Harinck Ds vd Net Ds. kattenberg ect.... :(

Die doen het liever gratizzz op www.prekenweb.nl

caprice

Berichtdoor caprice » 07 feb 2005 23:31

kurtyo schreef:Heb je de uitleg gelezen waarom je beter niet bij Van Leeuwen kunt kopen Caprice?

Ach, bij sommig mensen is het ook nooit goed. Bij prekenweb zoek je toch ook op predikant? De pot verwijt de ketel...

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 07 feb 2005 23:38

caprice schreef:
kurtyo schreef:Heb je de uitleg gelezen waarom je beter niet bij Van Leeuwen kunt kopen Caprice?

Ach, bij sommig mensen is het ook nooit goed. Bij prekenweb zoek je toch ook op predikant? De pot verwijt de ketel...

het gaat er volgens mij niet om dat Kurtyo zo'n fan van prekenweb is, maar meer om het idee achter Van Leeuwen.
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

The_Pim
Mineur
Mineur

Berichtdoor The_Pim » 07 feb 2005 23:45

caprice schreef:

Hoe kom je daar nou bij? PrekenWebopent gewoon op Bijbeltekst en een extra zoekfunctie is 'op predikant'.

Daarnaast gaat er er om dat er bandjes verkocht worden van predikanten die daar geen toestemming voor gegeven hebben en waarvan er een aantal falikant tegen internet zijn. Te krom voor woordne natuurlijk.

Maar goed, als er zegen op rust moeten we er maar af blijven. Ik houd er over op.
Hartelijke groeten,
Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap! PrekenWeb.nl

caprice

Berichtdoor caprice » 08 feb 2005 06:50

Die bandjes worden niet alleen via internet verkocht, maar ook via een catalogus, en ook in de winkel zijn deze bandjes en cd's verkrijgbaar. Is er dan ook wat in te brengen tegen deze twee laatste wijzen van verkoop?

Afat82
Mineur
Mineur

Berichtdoor Afat82 » 08 feb 2005 08:49

caprice schreef:

Maar op Prekenweb zijn ze niet selectief bezig, zo van: die dominee willen we er wel op en die niet. En dat doet Van Leeuwen m.i. wel.
Ik ben met Christus gekruisigd; ik leef, doch niet meer ik, maar Christus leeft in mij! (Gal. 2:20)

The_Pim
Mineur
Mineur

Berichtdoor The_Pim » 08 feb 2005 09:35

caprice schreef:Die bandjes worden niet alleen via internet verkocht, maar ook via een catalogus, en ook in de winkel zijn deze bandjes en cd's verkrijgbaar. Is er dan ook wat in te brengen tegen deze twee laatste wijzen van verkoop?

Ja, namelijk dat de predikanten daar nooit toestemming voor gegeven hebben. Nu is in mijn pragmatische optiek een preek geen eigendom van de predikant (hij brengt namelijk de Boodschap van een ander), maar formeel juridisch is dit wel zo. Dat je bandjes kopieert voor je vrienden en familie omdat je graag het Evangelie doorgeeft, ok, maar illegale kopiën verkopen. Mwa, niet echt kosjer...
Hartelijke groeten,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap! PrekenWeb.nl

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 08 feb 2005 11:05

The_Pim schreef:
caprice schreef:Die bandjes worden niet alleen via internet verkocht, maar ook via een catalogus, en ook in de winkel zijn deze bandjes en cd's verkrijgbaar. Is er dan ook wat in te brengen tegen deze twee laatste wijzen van verkoop?

Ja, namelijk dat de predikanten daar nooit toestemming voor gegeven hebben. Nu is in mijn pragmatische optiek een preek geen eigendom van de predikant (hij brengt namelijk de Boodschap van een ander), maar formeel juridisch is dit wel zo. Dat je bandjes kopieert voor je vrienden en familie omdat je graag het Evangelie doorgeeft, ok, maar illegale kopiën verkopen. Mwa, niet echt kosjer...

Juridisch is dat ook niet zo. Er staat immers geen (c) copyright onder de preek, of het wordt in elk geval niet expliciet vermeld dat overname niet toegestaan is.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Terug naar “Archief”