Mijn antwoord is verdeeld over drie posting met elk een ander onderwerp.
kees61 schreef:groenrondballetje schreef:Je gaat hierbij volledig voorbij aan de biologie van de dood.
Onzin, ik ga nergens aan voorbij. Ik gaf toch een citaat waarin staat dat door de zonde de dood in de wereld is gekomen? Dat is op dit forum toch wel bekend????
groenrondballetje schreef:Biologisch gezien begint is veroudering het proces van de dood en dat begint op het moment dat cellen zich gaan specializeren voor een bepaalde taak in het zakje cellen van de ongeboren dat de mens (differentiatie in de blastula).
Dat is de mens die nu bestaat, en volgens mij is die mens door God geschapen
Als de mens die nu bestaat niet door God is geschapen is God niet de almachtige schepper ...
Misschien begrijp je niet goed wat ik bedoel, maar wat hier eigenlijk staat is dat de mens die nu bestaat alleen kan ontstaan door veroudering, het proces dat met de dood te maken heeft

Volgens mij is die mens door God geschapen, maar dat is dus een mens die geschapen wordt met de dood (veroudering) in zich, en dat is iets waarvan jij zegt dat het niet door God is geschapen ...
kees61 schreef:Het is verder niet belangrijk voor waar je op reageert, dat ik schreef dat de dood na de zondeval pas bestond en dat dat pas is gebeurd na de schepping van de mens.
Volgens mij is iedere mens een schepping van God, maar jouw tekst suggereert dat alleen Adam en Eva dat waren en de rest gewoon voortkomt uit seks en toeval

kees61 schreef:Als wij eenzelfde soort lichaam zouden hebben als Methusalem en zijn tijdgenoten, waarom worden wij dan ook niet meer dan 900 jaar oud?
Dat is een vraag die jij mag uitleggen, want je schrijft dat de dood in de wereld is gekomen door de zonde van Adam (en Eva); die staat niet meer tussen Methusalem en ons, wat die dood was voor beide; dus wat is nou je standpunt ...
Als dat jou visie op God is - een schepper van lang geleden die vandaag niets meer doet, dan geloof ik dat wij in een totaal andere god geloven. Ik geloof namelijk in een God die ieder mens persoonlijk heeft geschapen en ieder mens persoonlijk liefheeft ....
kees61 schreef:Adam en Eva waren geschapen om voor eeuwig te leven. "doet dat en gij zult leven". Voor mij staat het vast dat dat waar is en daar wil ik ook niet lang over discussiëren.
En daar ben ik het helemaal mee eens

Ik moeite met 2 punten
(1)
Hoe jij Genesis 2 in Genesis 1 weeft voor volgorde van gebeurtenissen, omdat de Bijbel hiervoor vele alternatieven geeft en teksten die tegenstrijdig zijn met jouw uitleg.
(2)
Hoe jij de schepping van God buiten de schepping van alle mensen na Adam en Eva plaatst .... want
Psalm 139 schreef:13 Want Gij bezit mijn nieren; Gij hebt mij in mijner moeders buik bedekt.
14 Ik loof U, omdat ik op een heel vreselijke wijze wonderbaarlijk gemaakt ben; wonderlijk zijn Uw werken! ook weet het mijn ziel zeer wel.
15 Mijn gebeente was voor U niet verholen, als ik in het verborgene gemaakt ben, [en] als een borduursel gewrocht ben, in de nederste delen der aarde.
16 Uw ogen hebben mijn ongevormden klomp gezien; en al deze dingen waren in Uw boek geschreven, de dagen als zij geformeerd zouden worden, toen nog geen van die was.
Er wordt hier dus gerept over mensen die geschapen zijn door God, na Adam en Eva

Dus als antwoord op wat Kees schreef:Wat heb je op het oog eigenlijk? Wil je de bijbel ongeloofwaardig maken?
Nee, ik heb moeite met jouw Bijbel uitleg omdat het
(1) niet goed Bijbels onderbouwd is

(2) God vandaag de dag buitenspel zet