Werken in de zorg...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 04 feb 2005 13:07

hmmm, das niet echt een profesionele houding! Sowieso moet je altijd je geduld zien te bewaren (weet dat dat niet altijd lukt :oops: )
Als iemand iets niet mag moet je het achter een gesloten deur zetten of zo!

Ik hoop voor je dat het goed blijft gaan tot eind van je stage!

Zelf ga ik eerst naar des betreffende collega toe. Als het moet een paar keer. Als het dan nog niet werkt ga ik naar onze coordinator! Sommigen nemen alleen van haar iets aan en niet van andere collega's.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 04 feb 2005 21:32

zo ik zal ook maar weer eens wat posten.

Ik mag maandag weer op stage. Deze keer ga ik in een verpleeghuis, op een PGafdeling werken. Ik heb er jammer genoeg totaal geen zin in. Maar ik hoop dat het allemaal meevalt en dat het een leuke en leerzame stage zal worden.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

sensible

Berichtdoor sensible » 05 feb 2005 10:11

kipje18 schreef:Ik wordt momenteel gek op m'n werk. de ene na de andere patiënt overlijd. Ik geloof in 2 weken tijd al 5 mensen. Meestal geen de met z'n 3en, dus misschien nog 1. Zo dat ben ik kwijt.

Wie heeft er op zijn werk weleens een reanimatie meegemaakt? en hoe vond je dat.

Ik heb het een poosje geleden voor het eerst meegemaakt. In eerste instantie schrok ik heel erg toen ik de patiënt vond. En ik wist dat het om een reanimatie ging. Maar tegelijkertijd voel je de adrenaline je lichaam binnenstromen. Ik vond het masseren best eng omdat ik bang was de ribben te breken. Maar tegelijkertijd gaf het mij ook wel gevoel van wow dit doe ik zo maar even. De patiënt heeft het uiteindelijk ook niet gered.
Na afloop stond ik toch wel even te trillen omdat het de 1e x was dat ik het meemaakte. Maar ik stond er echt van te kijken dat ik er een dubbel gevoel bij had.

Ik heb 1 keer een reanimatie meegemaakt in het ziekenhuis. was bij een vrouw waar iemand een sonde inbracht. Ik keek mee. 't Heeft daarna wel even geduurd voor ik het zelf ook durfde. Ik heb me bij die reanimatie nuttig gemaakt door bij de deur te gaan staan, en het reanimatieteam te wijzen waar 'het' was. (ik was nog een beginnend leerlingetje, orrientatie stage)

Nu ga ik vanaf maandag werken op een cardiologie afdeling. een Medium Care, en harttransplantatieunit. Ikheb zo'n idee dat ik reanimatie nu wat vaker mee ga maken...
stiekem ben ik er wel een beetje bang voor!!

liefs.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 05 feb 2005 12:11

mw en sensible,

succes op jullie nieuwe werk plek. Hoop dat jullie het er naar jullie zin krijgen!

sensible

Berichtdoor sensible » 05 feb 2005 19:04

Gerdien B. schreef:mw en sensible,

succes op jullie nieuwe werk plek. Hoop dat jullie het er naar jullie zin krijgen!

thanks!!

weet niet of dit een normaal verschijnsel is, maar...

Hoe meer ik lees en leer of cardiologie, hoe meer ik erachter kom dat ik maar heel weinig van dit onderwerp weet... :(

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 05 feb 2005 21:49

sensible schreef:
Gerdien B. schreef:mw en sensible,

thanks!!

weet niet of dit een normaal verschijnsel is, maar...

Hoe meer ik lees en leer of cardiologie, hoe meer ik erachter kom dat ik maar heel weinig van dit onderwerp weet... :(

Je leert het echt vanzelf, ik werk nu in de psychiatrie, wist er ook niks vanaf... nu wel wat, maar nog niet alles... :P

Heel veel succes iig, jullie samen d:)b

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 05 feb 2005 22:24

In de zorg ben je nooit uitgeleerd! Al je denk alles zo onder hand te weten verzinnen ze weer wat nieuws.

daatje
Mineur
Mineur

Berichtdoor daatje » 06 feb 2005 13:29

Haaai

Ik hoop ook in de zorg te gaan werken :)

doe nu de opleiding MBRT(medische beeldvormende en radiotherapeutische technieken) 2e jaar)

Dus kom dan te werken op de afdeling Radiologie, Radiotherapie of nucleaire geneeskunde.

Reanimatie heb ik gelukkig nog nooit hoeven toe te passen, hoop ik graag zo te houden eigenlijk :wink:
"Don't just tell God how big your problems are... Tell your problems how big God is!"

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 07 feb 2005 11:20

lammetje schreef:Een klacht indienen doe je ook niet even, daar gaat een periode aan vooraf. Ik werk nu 9 maanden op die afdeling en als ik dagdienst heb werk ik meestal met die verpleeghulp.
Nouja, na die klacht en het gesprek houdt ze zich wel heeeeeel verdacht rustig :lol:

Een voorbeeld wat zij eergister deed:
Een man had een banaan gepakt van de fruitschaal die open en bloot op de bar van de keuken staat. Begint ze helemaal te schelden, en ik wil je niet meer zien de komende anderhalfuur!!!! Ze ging echt helemaal uit dr dak.

De visie van andere verpleegkundigen:
De fruitmand staat open en bloot, bananen zijn voor iedereen. Vraag jij thuis of je een banaan pak? (als je 67 ben)

Zulke dingen kunnen gewoon niet. Je mag best wel zeggen dat er ook andere mensen een banaan willen dus dat je moet delen, maar schelden op iemand die nog een zwaar psychotisch is... dat gaat mij gewoon te ver als het iedere dag minstens 8 keer gebeurt...! :?

Lekker zeg zo'n collega die loop te schelden. :?

Hoe ga je daar dan mee om? ik zou op dat moment een beetje beduusd reageren (maar tja dat ben ik weer). En ik zou later (als ik de moed zou hebben) die collega aan te spreken. Lijkt me op zich ook best wel moeilijk.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 07 feb 2005 11:55

De collega aanspreken is dus niet te doen, dan scheld ze jou ook helemaal uit.
Maarja, dat krijg je als je als unithoofd mensen de touwtjes in handen geeft die daar misbruik van maken.....
Maar op dit moment is ze wel erg stil :mrgreen: (wat ben ik weer gemeen voor dr :P )

mafda
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor mafda » 07 feb 2005 13:09

ff n vraagje..

ik doe de opleiding verpleegkundige... maar omdat ik werk en leer... kome me opdrachten bijna nooit klaar omdat je volledig moet meedraaien..:S

wie heeft dit ook??

wat doen jullie dan?? gaan jullie gewoon zitten of doen jullie ook in je vakantie nog n zooi opdrachten afmaken omdat het anders niet kan??

sensible

Berichtdoor sensible » 07 feb 2005 18:20

mafda schreef:ff n vraagje..

ik doe de opleiding verpleegkundige... maar omdat ik werk en leer... kome me opdrachten bijna nooit klaar omdat je volledig moet meedraaien..:S

wie heeft dit ook??

wat doen jullie dan?? gaan jullie gewoon zitten of doen jullie ook in je vakantie nog n zooi opdrachten afmaken omdat het anders niet kan??

Ik heb hetzelfde probleem, ben 4e jaars werken-leren...
de laatste 2 weken voor de uiterste inleverdatum, en vakanties zijn stressweken voor mij!!

tot nu toe is het me echter nog vrijwel altijd gelukt!

of de kwaliteit altijd even goed is wil ik niet zeggen, maar zolang het gaat...

nonno
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor nonno » 07 feb 2005 20:11

Wat ben ik blij dat ik toen toch maar voor 'volledig school' heb gekozen!!
Hoewel de eindopdracht ook best stressen was.
Van een vriendin hoor ik ook dat het inderdaad best druk is werken en leren.
Ben nu (gelukkig) al een half jaar aan 't werk. Het bevalt me best, maar toch... ben blij als ik straks een cursus mag volgen.. :)
En idd Gerdien.. in de zorg ben je nooit uitgeleerd...!

Succes met alles!
"zonder mannen aten we de hele dag moorkoppen"

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 08 feb 2005 01:03

nonno schreef:Wat ben ik blij dat ik toen toch maar voor 'volledig school' heb gekozen!!
Hoewel de eindopdracht ook best stressen was.
Van een vriendin hoor ik ook dat het inderdaad best druk is werken en leren.
Ben nu (gelukkig) al een half jaar aan 't werk. Het bevalt me best, maar toch... ben blij als ik straks een cursus mag volgen.. :)
En idd Gerdien.. in de zorg ben je nooit uitgeleerd...!

Succes met alles!

ow ik baal altijd zo verschrikkelijk van cursussen!
Pas nog een computercursus! Ze willen een nieuw systeem invoeren en dan wordt alles op de computer gedaan,rapporteren, zorgplannen, medische gegevens door gegeven, en noem maar op! Dus iedereen wordt verplicht naar zo'n les gestuurd! Gelukkig kon je op die computers ook emailen, dus heb iedereen van wie ik het emailadres uit me hoofd wist maar voorzien van behoorlijke mails :mrgreen:
Het leuke van zo'n systeem is dat hij nu al geregeld plat ligt en dan werken we er nog niet eens mee! :?

kipje18
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor kipje18 » 08 feb 2005 21:22

sensible schreef:
kipje18 schreef:Ik wordt momenteel gek op m'n werk. de ene na de andere patiënt overlijd. Ik geloof in 2 weken tijd al 5 mensen. Meestal geen de met z'n 3en, dus misschien nog 1. Zo dat ben ik kwijt.

Wie heeft er op zijn werk weleens een reanimatie meegemaakt? en hoe vond je dat.

Ik heb het een poosje geleden voor het eerst meegemaakt. In eerste instantie schrok ik heel erg toen ik de patiënt vond. En ik wist dat het om een reanimatie ging. Maar tegelijkertijd voel je de adrenaline je lichaam binnenstromen. Ik vond het masseren best eng omdat ik bang was de ribben te breken. Maar tegelijkertijd gaf het mij ook wel gevoel van wow dit doe ik zo maar even. De patiënt heeft het uiteindelijk ook niet gered.
Na afloop stond ik toch wel even te trillen omdat het de 1e x was dat ik het meemaakte. Maar ik stond er echt van te kijken dat ik er een dubbel gevoel bij had.

Ik heb 1 keer een reanimatie meegemaakt in het ziekenhuis. was bij een vrouw waar iemand een sonde inbracht. Ik keek mee. 't Heeft daarna wel even geduurd voor ik het zelf ook durfde. Ik heb me bij die reanimatie nuttig gemaakt door bij de deur te gaan staan, en het reanimatieteam te wijzen waar 'het' was. (ik was nog een beginnend leerlingetje, orrientatie stage)

Nu ga ik vanaf maandag werken op een cardiologie afdeling. een Medium Care, en harttransplantatieunit. Ikheb zo'n idee dat ik reanimatie nu wat vaker mee ga maken...
stiekem ben ik er wel een beetje bang voor!!

liefs.

dat lijkt me ook wel. Lijkt me wel een hele interessante afdeling! D'r kunnen natuurlijk veel onverwachte dingen gebeuren.
Ik kan me ook wel voorstellen dat je er wel bang voor bent, iedere x dat ik een late dienst heb moet ik er wel weer aan denken, en hoop ik maar dat het achterwege blijft!
veel succes op je nieuwe afd.

groetjes
Afbeelding
Buellrider en kipje18 verloofd op 15-09-2006

Terug naar “Archief”