kipje18 schreef:Ik wordt momenteel gek op m'n werk. de ene na de andere patiënt overlijd. Ik geloof in 2 weken tijd al 5 mensen. Meestal geen de met z'n 3en, dus misschien nog 1. Zo dat ben ik kwijt.
Wie heeft er op zijn werk weleens een reanimatie meegemaakt? en hoe vond je dat.
Ik heb het een poosje geleden voor het eerst meegemaakt. In eerste instantie schrok ik heel erg toen ik de patiënt vond. En ik wist dat het om een reanimatie ging. Maar tegelijkertijd voel je de adrenaline je lichaam binnenstromen. Ik vond het masseren best eng omdat ik bang was de ribben te breken. Maar tegelijkertijd gaf het mij ook wel gevoel van wow dit doe ik zo maar even. De patiënt heeft het uiteindelijk ook niet gered.
Na afloop stond ik toch wel even te trillen omdat het de 1e x was dat ik het meemaakte. Maar ik stond er echt van te kijken dat ik er een dubbel gevoel bij had.
Ik heb 1 keer een reanimatie meegemaakt in het ziekenhuis. was bij een vrouw waar iemand een sonde inbracht. Ik keek mee. 't Heeft daarna wel even geduurd voor ik het zelf ook durfde. Ik heb me bij die reanimatie nuttig gemaakt door bij de deur te gaan staan, en het reanimatieteam te wijzen waar 'het' was. (ik was nog een beginnend leerlingetje, orrientatie stage)
Nu ga ik vanaf maandag werken op een cardiologie afdeling. een Medium Care, en harttransplantatieunit. Ikheb zo'n idee dat ik reanimatie nu wat vaker mee ga maken...
stiekem ben ik er wel een beetje bang voor!!
liefs.