PeterD schreef:Uiteraard laat ik ieder in zijn/haar waarde, en wil niemand bloemen onthouden. Verwacht ze alleen niet van mij.
waarom niet als ik vragen mag??
Moderator: Moderafo's
PeterD schreef:sela schreef:jas schreef:PeterD schreef:Bloemen bij een graf vind ik zoiets als een vlag op een modderschuit...
Wat een grove opmerking. Dat moet je eens tegen een nabestaande zeggen, dat de kist met haar vader,moeder, man, of kindje een modderschuit is. Als je het tegen mij zei, zou ik moeite hebben om je geen hengst te geven.
dankje jas. op de kist van mijn vader lagen ook bloemen.
Wat ik er mee wil zeggen is dit. Bloemen op een graf of kist proberen het erge van de dood te verbloemen in mijn ogen. De combinatie klopt niet in mijn ogen. Iets moois (bloemen) passen niet bij iets vreselijks (de dood).
In Nederland hebben we daar een gezegde over. Iets met een vlag en een modderschuit.
@jas: fijn dat jij nu ook eens geschockeerd bent. Jij hebt al vele mensen hier tegen je in het harnas gejaagd.
PeterD schreef:Uiteraard laat ik ieder in zijn/haar waarde, en wil niemand bloemen onthouden. Verwacht ze alleen niet van mij.
Verder zag ik de opmerking dat de dood niet erg hoeft te zijn, en dat het dus niet iets vreselijks is. Gedeeltelijk ben ik het daar mee eens. Als er zicht mag zijn op een beter leven na dit leven kan het een heel goede ruil zijn. Maar wat ik meer bedoelde was de oorzaak van de dood, de val in Adam. Als ik die in gedachten neem, is er geen reden om dat mooier voor te doen dan het is.
fraternoster schreef:Epicurus zei: als je leeft heb je niets met de dood te maken en als je dood bent is er niets meer. So why bother? Vrij toegepast: het maakt me momenteel niet zoveel uit hoe mijn begrafenis eruitziet. Dat laat ik maar aan mijn familieleden en pastor over.
Maar misschien laat ik later in bepaalde omstandigheden wel wat vastleggen.
Verder zag ik de opmerking dat de dood niet erg hoeft te zijn, en dat het dus niet iets vreselijks is. Gedeeltelijk ben ik het daar mee eens. Als er zicht mag zijn op een beter leven na dit leven kan het een heel goede ruil zijn. Maar wat ik meer bedoelde was de oorzaak van de dood, de val in Adam. Als ik die in gedachten neem, is er geen reden om dat mooier voor te doen dan het is.
Aragorn schreef:PeterD schreef:Uiteraard laat ik ieder in zijn/haar waarde, en wil niemand bloemen onthouden. Verwacht ze alleen niet van mij.
Maar maken bloemen de dood mooier dan?!
Snorbaarder schreef:Volgens mij zijn er veel duidelijkere aanwijzingen in de bijbel dat je niet mag cremeren dan de hierboven genoemde, weet alleen even niet precies waar in de bijbel.
kurtyo schreef: Of laat jij jezelf invriezen/balsemen whatever om je lichaam intact te laten?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten