Moderator: Moderafo's
sweap schreef:jostitosti schreef:maar als ik zou bedoelen dat God me moet verdoemen dan zou ik God ervoor zetten......
Ja, en als je er geen God voor zet, wie moet jou dan verdoemen?
Rene Z schreef:Ik denk dat met het misbruiken van Gods naam iets anders bedoelt wordt dan met vloeken. Het misbruiken van Gods naam wil zeggen dat je Zijn naam gebruikt om er zelf beter van te worden (zoals sommige religieuze organisaties die er veel geld aan verdienen) Ik zal niet zeggen dat God vloeken leuk vind, maar volgens mij hoort Hij liever een krachtterm dan dat zijn naam echt misbruikt word.
Rene Z schreef:Ik denk dat met het misbruiken van Gods naam iets anders bedoelt wordt dan met vloeken. Het misbruiken van Gods naam wil zeggen dat je Zijn naam gebruikt om er zelf beter van te worden (zoals sommige religieuze organisaties die er veel geld aan verdienen) Ik zal niet zeggen dat God vloeken leuk vind, maar volgens mij hoort Hij liever een krachtterm dan dat zijn naam echt misbruikt word.
frekje schreef:Rene Z schreef:Ik denk dat met het misbruiken van Gods naam iets anders bedoelt wordt dan met vloeken. Het misbruiken van Gods naam wil zeggen dat je Zijn naam gebruikt om er zelf beter van te worden (zoals sommige religieuze organisaties die er veel geld aan verdienen) Ik zal niet zeggen dat God vloeken leuk vind, maar volgens mij hoort Hij liever een krachtterm dan dat zijn naam echt misbruikt word.
Ik denk dat God ze liever allebei niet hoort. Lijkt me sterk dat hij een van die beiden, of een vloek, of een krachtterm, liever niet hoort.
Misbruiken van Gods naam is vloeken volgens mij?
Pierro schreef:Rene Z schreef:Ik denk dat met het misbruiken van Gods naam iets anders bedoelt wordt dan met vloeken. Het misbruiken van Gods naam wil zeggen dat je Zijn naam gebruikt om er zelf beter van te worden (zoals sommige religieuze organisaties die er veel geld aan verdienen) Ik zal niet zeggen dat God vloeken leuk vind, maar volgens mij hoort Hij liever een krachtterm dan dat zijn naam echt misbruikt word.
Dat is wel heel droevig dan! Wie zijn wij om te bepalen wat wel of niet gezegd kan worden. wie zijn wij om met ons nietige verstand en mens-zijn te bepalen wat Hij, de grote machtige en heilig God, liever zou willen horen???!!!
We zullen van elk ijdel woord rekenschap af moeten leggen! En waarom zou je krachttermen uitspreken? Alleen maar uit frustratie? En waar komt frustratie vandaan? Is het dan nog goed te praten?
Rene Z schreef:Pierro schreef:Rene Z schreef:Ik denk dat met het misbruiken van Gods naam iets anders bedoelt wordt dan met vloeken. Het misbruiken van Gods naam wil zeggen dat je Zijn naam gebruikt om er zelf beter van te worden (zoals sommige religieuze organisaties die er veel geld aan verdienen) Ik zal niet zeggen dat God vloeken leuk vind, maar volgens mij hoort Hij liever een krachtterm dan dat zijn naam echt misbruikt word.
Dat is wel heel droevig dan! Wie zijn wij om te bepalen wat wel of niet gezegd kan worden. wie zijn wij om met ons nietige verstand en mens-zijn te bepalen wat Hij, de grote machtige en heilig God, liever zou willen horen???!!!
We zullen van elk ijdel woord rekenschap af moeten leggen! En waarom zou je krachttermen uitspreken? Alleen maar uit frustratie? En waar komt frustratie vandaan? Is het dan nog goed te praten?
Jij doet nu zelf wat je zelf denkt niet te kunnen doen, en dat is zeggen dat we geen krachttermen mogen gebruiken.
jostitosti schreef:waarom staat het gebruiken van krachttermen gelijk aan provoceren? zijn mensen dan echt zo in met zichzelf bezig dat ze daar niet voorbij kunnen kijken?
jostitosti schreef:wat het idee met dit topic is was om uit te vinden wie wat wanneer godslasterlijk vind en waarom? Wat kan wel en wat niet en waarom niet. Ik werd door meerdere mensen gewezen dat een ze aantal woorden als godslasterlijk ervaren. Nu ben ik dus benieuwd hoe dat onderbouwt word.
Pierro schreef:Rene Z schreef:Pierro schreef:Rene Z schreef:Ik denk dat met het misbruiken van Gods naam iets anders bedoelt wordt dan met vloeken. Het misbruiken van Gods naam wil zeggen dat je Zijn naam gebruikt om er zelf beter van te worden (zoals sommige religieuze organisaties die er veel geld aan verdienen) Ik zal niet zeggen dat God vloeken leuk vind, maar volgens mij hoort Hij liever een krachtterm dan dat zijn naam echt misbruikt word.
Jij doet nu zelf wat je zelf denkt niet te kunnen doen, en dat is zeggen dat we geen krachttermen mogen gebruiken.
Dan kun jij nog niet goed lezen begrijp ik.... Ik heb hierboven nergens gezegd dat we geen krachttermen mogen gebruiken. Ik stel alleen maar kritische vragen om over na te denken... Wel is het zo dat je uit die vragen kunt proeven dat mijns inziens krachttermen ijdele woorden zijn en dat daar rekenschap over geeist zal worden....
Maar wie ben ik om anderen iets op te leggen??? God's geboden zijn voor mij bepalend!
Rene Z schreef:Pierro schreef:Rene Z schreef:Pierro schreef:Rene Z schreef:Ik denk dat met het misbruiken van Gods naam iets anders bedoelt wordt dan met vloeken. Het misbruiken van Gods naam wil zeggen dat je Zijn naam gebruikt om er zelf beter van te worden (zoals sommige religieuze organisaties die er veel geld aan verdienen) Ik zal niet zeggen dat God vloeken leuk vind, maar volgens mij hoort Hij liever een krachtterm dan dat zijn naam echt misbruikt word.
Dan kun jij nog niet goed lezen begrijp ik.... Ik heb hierboven nergens gezegd dat we geen krachttermen mogen gebruiken. Ik stel alleen maar kritische vragen om over na te denken... Wel is het zo dat je uit die vragen kunt proeven dat mijns inziens krachttermen ijdele woorden zijn en dat daar rekenschap over geeist zal worden....
Maar wie ben ik om anderen iets op te leggen??? God's geboden zijn voor mij bepalend!
Nu doe je het weer. eerst zeg je dat ik niet kan lezen, en later zeg je dat uit de vragen kan proeven dat........
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten