Pierro schreef:Cisca schreef:Pierro schreef:Mensen, ik maak me ernstig zorgen om het inhoudelijk gehalte van de laatste tijd hier op Refoweb. En met name als het gaat om de inhoudelijke discussies rondom het geloof. Men propageert maar raak, alles mag en moet kunnen, iedereen heeft wel een eigen mening en maakt dit zo duidelijk mogelijk kenbaar.... Maar waar blijft de duidelijk toetsing aan God's Woord?! En een eerlijke interpretatie hiervan???
Mijns inziens een zorgelijke ontwikkeling!
Maar wat te doen tegen deze inhoudelijke vervlakking??!!
Sta mij toe, een misschien wat minder prettige opmerking te maken, gezien echter het feit dat u reeds meer dan 2 jaar hier geregistreerd staat (11-11-2002) en (terwijl ik dit schrijf) u in deze tijd 78 postings hebt geplaatst, vraag ik mij af, wat uw eigen bijdrage tegen de door u genoemde zorgelijke ontwikkeling is geweest.
Dat kan ik je precies vertellen... Ik ben hier sinds een paar maanden weer op het forum... Vroeger was ik nog weleens op de 'Slow chat' een dieptrieste bezigheid als ik het nu bekijk. Verspilling van mijn kostbare tijd. Maar goed, ik had dus toen heel wat meer postings maar op de een of andere manier zijn die verwijderd.
Maakt verder ook niet uit want het was toch maar een hoop onzin.
Och, dieptriest zou ik dat nu ook weer niet willen noemen, niet alleen omdat ik er zelf ook wel kom, hoewel lang niet in ieder topic, er zitten toch ook wel een paar positieve kanten aan, je kunt het als afwisseling met serieuzere onderwerpen zien, om alles wel een beetje evenwicht te houden, je kunt niet alleen maar serieus bezig zijn, een beetje vrolijkheid op z'n tijd kan vast geen kwaad.
Daarbij, de jeugd die daar vertoeft, staat niet te "hangen" bij uw woning, of bij mijn flat, om er een grote puinhoop achter te laten
Pierro schreef:Daarbij komt dat ik eigenlijk nooit echt geinteresseerd was in de kerk en de leer en dergelijke, maar daar is verandering in gekomen. Zodoende ben ik de afgelopen maanden hier weer heel veel gaan lezen... Heel wat topics afgelezen, en wel de topics rondom het geloof en religie...
Her en der ben ik nu gaan reageren, maar als ik de tendens waarneem dan kom ik helaas tot de conclusie dat het droevig gesteld is met de inhoud hier. Vervlakking komt steeds meer openbaar..... Helaas!
Als ik het dus goed begrijp, heeft u, zoals u het nu ziet, in u begin hier, zelf meegeholpen aan de door u genoemde inhoudelijke vervlakking.