kinderen-huwelijk-verantwoordelijkheid

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 03 feb 2005 13:19

Sabra schreef:Ik heb wel enorme bewondering voor jouw houding TJ. Omdat jouw houding lijnrecht staat tegenover mijn houding en je er wellicht meer onbevangen en met meer vertrouwen in staat.

Waarschijnlijk ben ik te rationeel ingesteld om een dergelijke onbevangen houding aan te nemen.

soms vraag ik me ook wel af hoe we het allemaal gaan redden.. maar ik denk dan ook dat God ons wel zal helpen!!! :P daar heb ik alle vertrouwen in..

hoewel ik jou houding ook wel kan begrijpen.. mensen denken nu eenmaal niet hetzelfde over iets.. en ik denk dat een ieder daarin zijn eigen keuze moet kunnen maken!!! maar ja sommige mensen kunnen daarin niet eens zelf een keuze maken.. terwlijl ze zo graag kindern zouden willen hebben...

nu ik zwanger ben, besef ik ook ten volle dat het een wonder van God is dat ik wel zwanger ben... het is niet zo gewoon....

Mondriaan
Mineur
Mineur

Berichtdoor Mondriaan » 03 feb 2005 16:54

en juist omdat het een wonder is dat je kinderen krijgt , kan ik niet helemaal begrijpen dat iemand zegt ik wacht en wil eerst cariëre maken

al kan het mischien wel goed zijn als je eerst samen aan elkaar leert winnen als getrouwde en je huishouden op poten zetten.

toch zou het voor mij zijn als god het goed vind als er snle een kind is krijg je daar ook de kracht voor!

soms zie je van die hele grote gezinnen dat je denk ..nou zeg moet dat!

het kan een zegen zijn en als kinderen onderling mischien ook goed( beter als mischien een kind =kans op verwennnen)

yvonne
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor yvonne » 03 feb 2005 17:27

Mondriaan schreef:en juist omdat het een wonder is dat je kinderen krijgt , kan ik niet helemaal begrijpen dat iemand zegt ik wacht en wil eerst cariëre maken

opzicht vind ik het wel loggisch als mensen eerst een cariëre wille maken,,, als je eenmaal een kind heb kan je niet makkelijk nog een baan vinden of je studie afmaken,,,
hmm,,, kweetniet of ik kindjes wil,, aan de ene kant wil ik het wel,,, maar je moet wel altijd oppas enzo hebben,, das wat minder
Trucking isn't a crime,
It's just a way of life!

Mondriaan
Mineur
Mineur

Berichtdoor Mondriaan » 03 feb 2005 17:42

yvonne schreef:
Mondriaan schreef:en juist omdat het een wonder is dat je kinderen krijgt , kan ik niet helemaal begrijpen dat iemand zegt ik wacht en wil eerst cariëre maken

opzicht vind ik het wel loggisch als mensen eerst een cariëre wille maken,,, als je eenmaal een kind heb kan je niet makkelijk nog een baan vinden of je studie afmaken,,,
hmm,,, kweetniet of ik kindjes wil,, aan de ene kant wil ik het wel,,, maar je moet wel altijd oppas enzo hebben,, das wat minder

WAT KRIJG JE ER VOOR TERUG :?: :!: :roll:

mischien veel meer liefde dan je nu kan denken :wink:

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 03 feb 2005 18:50

Ik wil ook nooit kinderen.
En ja, dat is egoïstisch.

yvonne
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor yvonne » 03 feb 2005 19:05

AikonGirl schreef:Ik wil ook nooit kinderen.

nee hoor is niet egoïstisch!! wrom zou het egoïstisch zijn dan? :|
Trucking isn't a crime,

It's just a way of life!

joepie

Berichtdoor joepie » 03 feb 2005 19:17

yvonne schreef:

Je voldoet in ieder geval dan niet aan de scheppingsopdracht: gaat dan heen en vervuld de gehele aarde.
En dat gaat door tot Christus weer komt, en niet totdat wij vinden dat het wel vol genoeg is.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 03 feb 2005 19:25

Nou als je daarom kinderen heb gekregen vind ik het zielig voor je kinderen joepie, maar ik denk dat jij vast ook wel graag zelf kinderen wilde ;)
Ik vind mezelf nog veel te jong, maar wie weet over een aantal jaren. Ik wil niet in een commercieel bedrijf werken, dus ik verwacht dat ik wel part-time zal kunnen werken. Hetzelfde geldt voor Borkdude. Ik weet nog niet precies hoe dat allemaal moet natuurlijk en misschien voel ik me dan ineens zo moeder dat ik thuis bij m'n kids wil blijven, maar ik zie om me heen genoeg mensen met kleine kinderen die wel allebei werken. Alleen heb ik iets tegen creches enzo, dus daar zullen we dan een oplossing voor moeten vinden (voor 1 of 2 dagen per week).

joepie

Berichtdoor joepie » 03 feb 2005 19:39

Waarom zou dat zielig zijn voor mijn kinderen? Als God voor mij is wie zal dan tegen mij zijn!
Als God het als opdracht heeft gegeven zal Hij daar ook de liefde en de kracht voor geven.
Misschien is dat juist wel het probleem tegenwordig, we willen het allemaal zo netjes op orde hebben en zelf doen, terwijl God zo een beetje buitenspel wordt gezet, en pas om de hoek mag komen kijken als er dingen verkeerd gaan. Echt alles alleen van Hem verwachten lijkt wel geen issue meer.
Ik wil nog studeren, we moeten wel goed verdienen, het huis moet wel klaar, ik wil wel blijven werken(heb tenslotte niet voor niets die opleiding gedaan) ik voel me nog geen moeder/ vader, ik hou niet van kinderen..enz. enz.
Zijn allemaal van die wereldse gedachte en opmerkingen dat ik me afvraag: wie verwacht het nu eigenlijk nog echt van God?

M@rije
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor M@rije » 03 feb 2005 19:39

Mijn vriend (verloofde :lol: ) en ik zien bij broers en zussen hoe je leven verandert als er eenmaal kinderen, en hoewel we allebei een hele grote kinderwens hebben, hebben we wel besloten de eerste tijd niet zwanger te worden. We hebben allebei net de opleiding af als we trouwen, en willen allebei onze carriere er niet meteen voor opgeven. Als we kinderen krijgen vinden we dat er altijd 1 thuis moet zijn ,en dat betekent parttime werken, en dat is voor beiden geen optie zo meteen na het trouwen.

Besluiten geen kinderen te willen vind ik niet egoistisch hor. Het is een grote verantwoordelijkheid. Maar misschien kun je er dan wel bij stilstaan dat de Heere misschien een ander doel met jouw leven heeft.
Engaged @ 07-01-2005

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 03 feb 2005 19:52

Ik vind het niet verstandig, en wil het gewoon niet.
Maar alleen omdat God het ooit gezegd heeft, moet ik kinderen willen/"nemen"?
Dat zou niet verstandig zijn.

En ik kan met zekerheid zeggen, dat God het me niet kwalijk zal nemen,
als ik besluit om zelf geen kindjes op deze, o zo mooie, aarde te zetten.

BTW, het begint nu wel erg op dit topic te lijken: http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?t=7046

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 03 feb 2005 21:07

joepie schreef:
yvonne schreef:

Je voldoet in ieder geval dan niet aan de scheppingsopdracht: gaat dan heen en vervuld de gehele aarde.
En dat gaat door tot Christus weer komt, en niet totdat wij vinden dat het wel vol genoeg is.

Nah, de aarde is ondertussen wel vervuld hoor. Ik denk niet dat het de bedoeling is dat je van Alaska naar Chili moet kunnen crowdsurfen. :)

Is het niet juist egoistisch om kinderen te nemen omdat je dat zo leuk vindt terwijl de aarde al vol genoeg is en die kinderen daar helemaal niet om gevraagd hebben?

Mondriaan
Mineur
Mineur

Berichtdoor Mondriaan » 03 feb 2005 21:54

Aragorn schreef:
joepie schreef:
yvonne schreef:

Nah, de aarde is ondertussen wel vervuld hoor. Ik denk niet dat het de bedoeling is dat je van Alaska naar Chili moet kunnen crowdsurfen. :)

Is het niet juist egoistisch om kinderen te nemen omdat je dat zo leuk vindt terwijl de aarde al vol genoeg is en die kinderen daar helemaal niet om gevraagd hebben?

nou moet aragon even iet zeuren, heb jij gevraagd of je geboren zou worden wat is dat nou voor een reden zeg:

1 je neemt geen kinderen maar krijgt ze :!:
2 de aarde is vol maar moet je dan aan vrijwillige geboorte beperking werken
3 wat ik al eerder aangaf ik zou zelf niet weten of ik een groot gezin aan zou kunnen maar dat hoef ook niet dat heb je zelf ook niet helemaal in de hand.
4wat is meer ego kinderen niet willen om carriéré of open staan voor ouderschap.
:?:

ja ik reageer effe fel maar dat kwam zo bij me op :wink:

ik veroordeel een ander niet dat hij/zij wacht met kinderen maar is carieere nou echt zo belangrijk. boven kinderen in je huwelijk

b.v. als mijn vrouw later zou willen weken is niets op tegen bijvoorbeeld een dag in de week als er kinderen zouden zijn.

en zolang er geen kinderen zouden zijn en je samen je huishouden kunnen draaien en samen werken d:)b

maar bij kinderen zou het wel eens meer op mijn inkomen aan kunnen komen.

laten we vooral niet vergeten dat als je eerst geen kids wil en als je cariére hebt gemaakt wel dat je lichaam niet zo goed zwangerschap aankan.

maar boven alles het is een zegen van god moet ik daar gaan bepalen of ik wel/geen kind wil!!!

mondriaan groet :wink:

Maarten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Maarten » 03 feb 2005 22:35

1. ik wil ...

2. ik wil ...

3. ik wil ...

Wil de Heere misschien ook nog iets? Of heeft Hij maar genoegen te nemen met ons willetje?

Ik begrijp al de verschillende overwegingen best, maar moeten we niet beginnen bij wat God nu eigenlijk wil?

1. In de Bijbel is het krijgen van kinderen een zegen. Dat is niet alleen cultureel bepaald statement, dat is ook voor alle tijden.
2. Het is de Heere die mijn leven leidt. Moet ik dan eerst bepalen dat ik eerst promotie op promotie gehaald moet hebben voordat de Heere mag bepalen hoe Hij mijn leven leidt? Vertelt de Bijbel niet dat ik de Heere aan het roer moet laten?

Tot nu toe klinken bijna alle overwegingen die gegeven worden om voorlopig het krijgen van kinderen te vermijden als overwegingen die voortkomen uit een zelf willen bepalen hoe het leven eruit moet zien. Dat vindt ik voor een christen een kwalijke zaak.

Wie de schoen past, trekke hem aan.
The one thing you can give and still keep is your word.

M@rije
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor M@rije » 03 feb 2005 22:41

Het is de Heere die mijn leven leidt. Moet ik dan eerst bepalen dat ik eerst promotie op promotie gehaald moet hebben voordat de Heere mag bepalen hoe Hij mijn leven leidt? Vertelt de Bijbel niet dat ik de Heere aan het roer moet laten?

Ja, ik pas die schoen wel ja. Ik wil liever eerst een (kleine) carriere opbouwen. Maar begrijp ik uit jouw verhaal dat je vind dat kinderen maar gewoon mogen komen als ze komen zeg maar? Dan blijf je bezig...dan heb je dus helemaal geen controle meer over wanneer je wel al dan niet een kind krijgt.
Engaged @ 07-01-2005

Terug naar “Archief”