Aragorn schreef:joepie schreef:yvonne schreef:AikonGirl schreef:Ik wil ook nooit kinderen.
En ja, dat is egoïstisch.
nee hoor is niet egoïstisch!! wrom zou het egoïstisch zijn dan?

Je voldoet in ieder geval dan niet aan de scheppingsopdracht: gaat dan heen en vervuld de gehele aarde.
En dat gaat door tot Christus weer komt, en niet totdat wij vinden dat het wel vol genoeg is.
Nah, de aarde is ondertussen wel vervuld hoor. Ik denk niet dat het de bedoeling is dat je van Alaska naar Chili moet kunnen crowdsurfen.
Is het niet juist egoistisch om kinderen te nemen omdat je dat zo leuk vindt terwijl de aarde al vol genoeg is en die kinderen daar helemaal niet om gevraagd hebben?
nou moet aragon even iet zeuren, heb jij gevraagd of je geboren zou worden wat is dat nou voor een reden zeg:
1 je neemt geen kinderen maar krijgt ze
2 de aarde is vol maar moet je dan aan vrijwillige geboorte beperking werken
3 wat ik al eerder aangaf ik zou zelf niet weten of ik een groot gezin aan zou kunnen maar dat hoef ook niet dat heb je zelf ook niet helemaal in de hand.
4wat is meer ego kinderen niet willen om carriéré of open staan voor ouderschap.
ja ik reageer effe fel maar dat kwam zo bij me op
ik veroordeel een ander niet dat hij/zij wacht met kinderen maar is carieere nou echt zo belangrijk. boven kinderen in je huwelijk
b.v. als mijn vrouw later zou willen weken is niets op tegen bijvoorbeeld een dag in de week als er kinderen zouden zijn.
en zolang er geen kinderen zouden zijn en je samen je huishouden kunnen draaien en samen werken
maar bij kinderen zou het wel eens meer op mijn inkomen aan kunnen komen.
laten we vooral niet vergeten dat als je eerst geen kids wil en als je cariére hebt gemaakt wel dat je lichaam niet zo goed zwangerschap aankan.
maar boven alles het is een zegen van god moet ik daar gaan bepalen of ik wel/geen kind wil!!!
mondriaan groet