Moderator: Moderafo's
M@rije schreef:Al die dingen bij elkaar maken je vast gelukkig
Trouwens, heb jij een soort super-speed-zoek-een-toepasselijk-bijbeltekst-bijbel?
jas schreef:Ik denk dat Jezus idd het hoogste geluk heeft bereikt. Zijn hele leven als mens heeft Hij daarnaar toe geleefd. Het grote verschil met de mens Jezus en ons is dat Hij nooit gevallen is. Hij heeft nooit door eigen schuld de val moeten inleven. Hij heeft alles geleden als Onschuldige voor doodschuldigen. Ja, ik denk dat Jezus' geluk volkomen is.
Happy One schreef:jas schreef:Ik denk dat Jezus idd het hoogste geluk heeft bereikt. Zijn hele leven als mens heeft Hij daarnaar toe geleefd. Het grote verschil met de mens Jezus en ons is dat Hij nooit gevallen is. Hij heeft nooit door eigen schuld de val moeten inleven. Hij heeft alles geleden als Onschuldige voor doodschuldigen. Ja, ik denk dat Jezus' geluk volkomen is.
Ik weet het niet. Als het voor ons al moeilijk kan zijn om de zonde om je heen te verdragen, hoe vreselijk zal dat voor een heilige Jezus wel niet geweest zijn? Hoe zou Hij die vergiftigde atmosfeer van egoisme en liefdeloosheid, van zondigheid en haat ervaren hebben?
Wat zou er door Hem heen gegaan zijn toen mensen riepen: 'anderen heeft Hij geholpen, zichzelf kan Hij niet helpen', terwijl Hij aan het kruis hing?
En is het voor niets dat de Schrift nergens spreekt van het feit dat Jezus gelachen heeft?
Joh. 17:5 En nu verheerlijk Mij, Gij Vader, bij Uzelven, met de heerlijkheid, die Ik bij U had, eer de wereld was.
Die ontvangen is van den Heiligen Geest, geboren uit de maagd Maria;
Die geleden heeft onder Pontius Pilatus, is gekruisigd, gestorven en begraven, nedergedaald ter helle;
ten derden dage wederom opgestaan van de doden;
opgevaren ten hemel, zittende ter rechterhand Gods des Almachtigen Vaders;
vanwaar Hij komen zal om te oordelen de levenden en de doden.
Hij is naar de wereld afgedaald en heeft de trappen van de vernedering ondergaan, zoals die genoemd worden in de 12 artikelen van het geloof:Die ontvangen is van den Heiligen Geest, geboren uit de maagd Maria;
Die geleden heeft onder Pontius Pilatus, is gekruisigd, gestorven en begraven, nedergedaald ter helle;
In die vernedering heeft Hij ongeluk ondervonden, in het bijzonder toen Hij, aan het kruis hangend, door God verlaten werd. Hoe diep dat ongeluk was, is door ons niet te peilen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten