Verkiezing grootste Christelijke leider

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 02 feb 2005 01:44

Ik krijg toch het gevoel dat de Nadere Reformatoren, Hellenbroek, Steenblok, Kersten, Moerkerken etc, worden aanbeden.

Snorbaarder
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Snorbaarder » 02 feb 2005 11:02

Als je het artikel onder de volgende link leest, dan schijnt dat ook zo te zijn.

Er wordt in dat artikel zelfs geschreven dat de rechtse hoek van de gereformeerde kerken overeenkomsten begint te vertonen met de rkk, omdat je zonder bepaalde leiders (zoals Moerkerken) en een selecte groep wedergeborenen niet zalig kunt worden!
Who has seen the wind?
Neither you, nor I:
But when the trees bow down their heads,
The wind is passing by.

Collateral

Berichtdoor Collateral » 02 feb 2005 11:36

Aragorn schreef:Maar toch heeft caprice wel een punt vind ik, ik vond het ook een beetje een rare verkiezing. Grootste christelijke leider.. christendom heeft als het goed is niet zoveel te doen met grootse leiders.

Dat is waar, maar ik denk dat je 'grootste' moet zien als superlatief voor 'groot', en niet voor 'groots'. Anders kan ik het helemaal niet plaatsen dat Andries Knevel in het lijstje staat. :P

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 02 feb 2005 11:37

discussieleider is ook een leider
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Collateral

Berichtdoor Collateral » 02 feb 2005 11:41

Ok, maar groot vind ik hem niet, en al helemaal niet groots. Maar dat is slechts mijn persoonlijke mening. 8-[

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 02 feb 2005 11:53

Collateral schreef:
Aragorn schreef:Maar toch heeft caprice wel een punt vind ik, ik vond het ook een beetje een rare verkiezing. Grootste christelijke leider.. christendom heeft als het goed is niet zoveel te doen met grootse leiders.

Dat is waar, maar ik denk dat je 'grootste' moet zien als superlatief voor 'groot', en niet voor 'groots'. Anders kan ik het helemaal niet plaatsen dat Andries Knevel in het lijstje staat. :P

Klopt, maar ik tja.. ik vind de combinatie 'christen - verkiezing grootste leider' toch niet helemaal zo'n geslaagde. Maar ach, wie ben ik. :)

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 02 feb 2005 11:56

Klopt.. Jezus is toch de grote leider? In mijn ogen tenminste, grootste christelijk leider : Mr. Moon van de Moonsekte?

Collateral

Berichtdoor Collateral » 02 feb 2005 12:14

Aragorn schreef:de combinatie 'christen - verkiezing grootste leider'

Ik geef toe, iets knaagt in die combinatie. :)

Maja de Bij
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Maja de Bij » 02 feb 2005 12:24

Het zou idd bijbelser zijn om de verkiezingen te noemen : "Christenen - de grootste zondaar". Paulus eist die titel al op in de Timotheusbrief. Maar wie wordt Nederlands kampioen?
Wie op milde toon spreekt, heeft meer overtuigingskracht

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 02 feb 2005 12:30

Ook dat lijkt me niet echt iets waar we competitie over zouden moeten houden :)

Misschien: De kleinste christen?

Want wie klein wil zijn zal groot zijn in Gods koninkrijk :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 02 feb 2005 13:50

Maja de Bij schreef:Het zou idd bijbelser zijn om de verkiezingen te noemen : "Christenen - de grootste zondaar". Paulus eist die titel al op in de Timotheusbrief. Maar wie wordt Nederlands kampioen?
Iedereen moet de minste zijn, dat wordt dus burgeroorlog

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 02 feb 2005 16:16

Collateral schreef:Och, mochten deze woorden nog geduriglijk in onz' harten gewrocht worden. Ze mochten ons nog eens tot voordeel wezen, en niet tot oordeel... :roll:

|:)|

Geniaal :mrgreen:

Nogmaals, de beste christen, dat ben ik.

lindita
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor lindita » 02 feb 2005 17:01

Snorbaarder schreef:Als je het artikel onder de volgende link leest, dan schijnt dat ook zo te zijn.

Er wordt in dat artikel zelfs geschreven dat de rechtse hoek van de gereformeerde kerken overeenkomsten begint te vertonen met de rkk, omdat je zonder bepaalde leiders (zoals Moerkerken) en een selecte groep wedergeborenen niet zalig kunt worden!

Jippie (ahum :cry: ) daar hebben we de 'rechtse hoek van de gereformeerde kerken' weer. Moet dat nou in elk topic (negatief) naar voren komen??? :shock:
the most important things in life are not things

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 02 feb 2005 17:34

Raido schreef:
Maja de Bij schreef:Het zou idd bijbelser zijn om de verkiezingen te noemen : "Christenen - de grootste zondaar". Paulus eist die titel al op in de Timotheusbrief. Maar wie wordt Nederlands kampioen?
Iedereen moet de minste zijn, dat wordt dus burgeroorlog

Hehe, idd. Onze dominee in de OOG eiste de titel van grootste zondaar ook al op, en dan zijn er genoeg mensen die dat predikaat naar zichzelf toetrekken. Maar ach, ik ben tolerant, ik hoef niet zo nodig de grootste zondaar te zijn. 8)

Terug naar “Archief”