dominees uit gergem.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 01 feb 2005 01:00

Ik zou de voorkeur geven aan een preek van Van der Groe.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

caprice

Berichtdoor caprice » 01 feb 2005 06:03

Night schreef:Geldt hier ook zoiets: zeg mij wat uw keuze is en ik zal zeggen wie u bent?

Ik denk dat dit niet waar is, want ik heb ook lang niet alle dominee's gehoord die er zijn. Anders had het rijtje er wellicht anders (langer) uitgezien.

jas schreef:Ik zou de voorkeur geven aan een preek van Van der Groe.

Als je de moeite wilt nemen om te lezen, i.p.v. luisteren is dat een goede optie. Dan maak ik van de gelegenheid gebruik om de preken van Smytegelt aan te raden.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 01 feb 2005 08:32

caprice schreef:
Night schreef:Geldt hier ook zoiets: zeg mij wat uw keuze is en ik zal zeggen wie u bent?

Ik denk dat dit niet waar is, want ik heb ook lang niet alle dominee's gehoord die er zijn. Anders had het rijtje er wellicht anders (langer) uitgezien.

Als je de moeite wilt nemen om te lezen, i.p.v. luisteren is dat een goede optie. Dan maak ik van de gelegenheid gebruik om de preken van Smytegelt aan te raden.

Die lees ik net zo graag want het is dezelfde boodschap.

SDG
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor SDG » 01 feb 2005 09:38

Volgens mij zijn daar geen bandjes van en was dat ook geen GerGemmer. En - dàt was de vraag.. :wink:
~~Soli Deo Gloria~~

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 01 feb 2005 10:55

Dan raad ik nog een paar niet-gergemmers aan:
- Mac Cheyne (erg duidelijke preken, ondanks hun leeftijd niet achterhaald)
- Spurgeon (Voor als je wat meer tijd hebt om te lezen, zijn preken zijn nogal lang, maar wel erg mooi!)

En voor de gergemdominees op een bandje:
Ga niet af op een naam, want daar kun je je in vergissen. Ik luister niet vaak preken van een bandje, maar hoor wel regelmatig preken lezen. Als ik dan hoor dat in twee gemeentes van dezelfde predikanten wordt gelezen, dan hoor ik dat alleen omdat de naam wordt gezegd...

Maar goed, je vroeg om namen, ik weet niet of er overal bandjes van zijn:
- De Harincks (C. en W.)
- Clements
- van Gelder
- Bac (zoek wel wat oudere bandjes dan)
- Golverdingen
enz.

Doortje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Doortje » 01 feb 2005 11:16

Laat ik ook eens wat namen gaan noemen...

Ds Veenendaal zal ik zeker aanraden en verder ds. F. Mulder, ds van Ruitenburg, ds. Sonnevelt, ds. van Boven en zo kan ik nog wel ff doorgaan.. :D
"Bevalt de nieuwe secretaresse?" " Ja zeker, maar we weten nog niet van wie."

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 01 feb 2005 15:42

SDG schreef:

Volgens mij zijn daar geen bandjes van en was dat ook geen GerGemmer. En - dàt was de vraag.. :wink:

Maar dat begrijp ik niet. De gergem beweert toch dezelfde leer te hebben? Leerden ze vroeger dan toch wat anders? Dus v.d.Zwaag heeft gelijk? :mrgreen:

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 01 feb 2005 15:57

Als ik 1 iemand met klem afraad (The Keimpe) is het ds. Van Gelder... Vreselijk.

waarnemer
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor waarnemer » 01 feb 2005 16:22

Zijn we zo niet ver van de Refomatie weg? Het is veel leerzamer om samen een bijbelstudie te doen en te zingen enz.
We zijn zo rooms aan het worden, en dat meen is serieus. Moet er nu overal en altijd een dominee bij zijn? Als we er geen in de buurt hebben nemen we een bandje mee. Ik vind het treurig. Wordt eens wat aktiever. Dan zul je bemerken dat zo iets heel mooi is, samen studeren, samen spreken. Probeer het maar, daar krijg je geen spijt van.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 01 feb 2005 16:25

Het kan ook EN, EN...
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 01 feb 2005 16:34

kurtyo schreef:Als ik 1 iemand met klem afraad (The Keimpe) is het ds. Van Gelder... Vreselijk.

Sorry hoor, maar toen hij bij ons in Bodegraven kwam preken was het een prachtige preek.

Maar volgens mij ging het hier er niet om om te discussieren over welke ds wel of niet.

Night
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Night » 01 feb 2005 17:31

Toch bekruipt mij nu weer het gevoel dat Willempies keuze steeds moeilijker wordt.....we hebben nu namelijk meer dan 40 namen gegeven, waarvan een aantal worden genoemd en door anderen weer doorgestreept....
Het vermoeden dat we de rest binnen niet al te lange tijd ook wel weg kunnen strepen omdat iemand anders daar wel weer iets over weet......komt om de hoek kijken.

Willempie.
Biedt uitkomst bitte.
Heb je al kunnen kiezen.
Onderschrift? Waaronder dan?
En denk je dan dat iemand dat leest, daaronder?!

caprice

Berichtdoor caprice » 01 feb 2005 21:46

TheKeimpe schreef:Maar goed, je vroeg om namen, ik weet niet of er overal bandjes van zijn:
- De Harincks (C. en W.)

Niet van F.?

TheKeimpe schreef:
kurtyo schreef:Als ik 1 iemand met klem afraad (The Keimpe) is het ds. Van Gelder... Vreselijk.

Sorry hoor, maar toen hij bij ons in Bodegraven kwam preken was het een prachtige preek.

Maar volgens mij ging het hier er niet om om te discussieren over welke ds wel of niet.

Dat klopt. Ik heb één preek van hem gehoord, maar daar heb ik goede herinneringen aan. Zijn voordracht is niet om over naar huis te schrijven, maar goed.

Cisca

Berichtdoor Cisca » 01 feb 2005 21:54

Mij bekruipt het idee, dat men hier meer met mensverheerlijking bezig is :oops:

caprice

Berichtdoor caprice » 01 feb 2005 22:01

Cisca schreef:Mij bekruipt het idee, dat men hier meer met mensverheerlijking bezig is :oops:

Ik heb het over de preek, maar in dit topic moest men ook namen erbij hebben. Bij een ware geroepen dienstknecht van God staat de eer van Zijn zender voorop, hoor, zoals de Landman de oogst toekomt uit Zijn wijngaard, en niet de arbeiders.

Terug naar “Archief”