eey liefe allemaal
geloven jullie in wedergeboorte?
ik weet eigenlijk niet wat ik er van moet denken...
maarja
jullie?
Moderator: Moderafo's
Mattheus 19:28 schreef: En Jezus zeide tot hen: Voorwaar, Ik zeg u, dat gij, die Mij gevolgd zijt, in de wedergeboorte, wanneer de Zoon des mensen zal gezeten zijn op den troon Zijner heerlijkheid, dat gij ook zult zitten op twaalf tronen, oordelende de twaalf geslachten Israels.
Titus 3:5 schreef: Heeft Hij ons zalig gemaakt, niet uit de werken der rechtvaardigheid, die wij gedaan hadden, maar naar Zijn barmhartigheid, door het bad der wedergeboorte en vernieuwing des Heiligen Geestes;
1 Petrus 1:3 schreef: Geloofd zij de God en Vader van onzen Heere Jezus Christus, Die naar Zijn grote barmhartigheid ons heeft wedergeboren, tot een levende hoop, door de opstanding van Jezus Christus uit de doden.
1 Petrus 1:23 schreef: Gij, die wedergeboren zijt, niet uit vergankelijk, maar [uit] onvergankelijk zaad, door het levende en eeuwig blijvende Woord van God.
Johannes 3:3 schreef:Jezus antwoordde en zeide tot hem: Voorwaar, voorwaar zeg Ik u: Tenzij dat iemand wederom geboren worde, hij kan het Koninkrijk Gods niet zien.
Johannes 3:7 schreef: Verwonder u niet, dat Ik u gezegd heb: Gijlieden moet wederom geboren worden.
jas schreef:Zoveel mensen, zoveel meningen. Wat me opvalt is dat ik telkens lees; "ik zie". De één ziet het zus en de ander zo. Maar wat zegt de Schrift?
De Schrift zegt dat wedergeboorte een geboorte is uit de Geest. Dan is het niet interessant meer wat wij vinden, maar of wij dit Schriftuurlijk ondervinden.
‘Er is geen mens rechtvaardig, zelfs niet één,
11 er is geen mens verstandig,
er is geen mens die God zoekt.
21 Ik ontdek in mij de wetmatigheid dat het kwade zich aan mij opdringt, ook al wil ik het goede doen. 22 Innerlijk stem ik vol vreugde in met de wet van God, 23 maar in alles wat ik doe zie ik die andere wet. Hij voert strijd tegen de wet waarmee ik met mijn verstand instem en maakt van mij een gevangene van de wet van de zonde, die in mij leeft.
yvonne schreef: sommige mensen denken dat je dan als dieren terug komt en andere weer gewoon als mens. maar wanneer wederboor *of hoe dat ook mag heten* je dan? mijn opa is al heel lang dood maar stel nou dat ik over een paar jaar dood ga zou ik hem dan nog zien of leeft hij al weer? en hoelang duurt het dan dat je dood bent? of zijn dit hele domme vragen van mij?![]()
yvonne schreef:oke
maar nog snap ik eigenlijk niks van wedergeboorte... maarja dr valt ook nii zo veel uut te leggen denk ik... het is denk ik gewoon een feit ofzo... maarja... ik snap wel meer dinge nii:P
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten