Toriso schreef:Pervers betekent: tegennatuurlijk. Doch als je de Bijbel niet wilt begrijpen, zul je ook met 'natuurlijk licht' niet (willen) inzien dat een en ander van eerder vermelde zaken tegen-de-natuur, d.w.z. tegen de scheppingsordening (Ok, voor John misschien een zijstap [lees: misstap] in de evolutie) is.
Ik weet niet zo goed wat scheppingsordening is, maar wel dat het in SGP-kringen misbruikt wordt om vrouwen uit de politiek te weren, strijdig met Gen. 1:27, waar voor mij het Bijbelse scheppingsverhaal om heen staat.
En ja ik geloof in schepping middels o.a. evolutie door God.
Toriso schreef:Wat betreft voorgaande samenvatting:
1. Ziekten ten gevolge van wisselende seksuele contacten zijn een (extra) 'straf' [Arme mensen die in dit kwaad vallen]. Dit geldt homo, hetero, voor- en ontijdig seksueel actieven.
Ziekten kunnen een straf zijn, maar hoeft niet altijd (zie Jezus commentaar op de blind geborene ...)
Toriso schreef:2. Twee (tong)zoenende mannen (of vrouwen) gaat me ook al te ver. "Vormen van seks"

; bewaar me voor details. Of wacht, geef eens een definitie van seks. Ik doe een (bijzonder vage

) voorzet; seks is: "Het binnendringen van een of meer lichaamsopeningen met een of meer lichaamsdelen bij een of meer wezens".

[Ja, neuspeuteren valt daar ook onder, dus pas op

.
Dus intieme strelingen zijn geen vorm van seks
Volgens mij gaat seks op een glijdende schaal van intiem handje vast houden tot geslachtsgemeenschap.
Toriso schreef:3. Stel je voor

; een homostel wat vurig bidt om kinderen.

Laat me niet lachen. Bidden is bijbels. Ook bidden om een (kinder)zegen. Hij (God) is het die de baarmoeder opent en sluit.
In het geval van mannelijk homostel is er geen baarmoeder en zijn er geen eicellen, in het geval van een vrouwelijk homostel zijn er geen zaadcellen. Dus benodigde onderdelen voor biologische bevruchting ontbreken (als ik mijn biologie-boeken goed heb bestudeerd, anders moet ik mijn bul inleveren

)
Toriso schreef:John, ik weet niet welke 'test' je gebruikt, maar ik adviseer je om de Bijbel niet te verkrachten

.
Ik vind het woord verkrachten een ongelukkige keuze in een discussie over seks en ook een ongelukkige keuze in verband met de Bijbel. Ik zou het broederlijker vinden als je mij op mijn fouten wijst (
errare humane est :!: ) met tekst en uitleg. Alvast bedankt
John