@caprice:
op Zijn manier.
Moderator: Moderafo's
lindita schreef:Jas, je springt steeds over op een iets andr onderwerp, maar geef nou eens echt antwoord.
Nee, ik heb het niet over accentverschillen, maar over interpretatieverschillen. Het maakt voor mijn gevoel nogal wat uit of je kunt bidden tot je een ons weegt ofdat je kunt bidden en dan zeker door God gehoord word, zoals je volgens mij die bijbeltekst uit moet leggen. Als jij dat een accentverschil noemt...
Aragorn schreef:jas schreef:Aragorn schreef:Nee, we gaan niet vals worden. In zwakheid des vleses wendde ik me even tot dezelfde retoriek die ik sommige anderen hier zie gebruiken. Ik had het even helemaal gehad met jou en je pretenties en liet me gaan, het spijt me..
Ik ben niet boos hoor. In feite maak jij je boos omdat ik eerlijk ben. Ik trachtte toch slechts iets uit te leggen omdat daarom gevraagd werd.
Nee, ik ergerde me omdat jij er zo van overtuigd lijkt te zijn dat jouw mening dezelfde is als die van God. Maar dat was meer naar aanleiding van een ander topic dan dit ook.
Overigens ben ik nog wel benieuwd of jij verschil ziet tussen een zakelijke transactie en een liefdesrelatie..
sela schreef:jas schreef:sela schreef:het is ook helemaal niet nodig, want God dopt z'n eigen boontjes wel. Hij trekt zijn volk, ook zonder het woeste gedreig van deze heren en soms zelfs met liefde.
Het is onjuist dat 'deze heren' woest dreigen. 'Deze heren' proberen in alle gebrek Gods Woord te laten spreken. Maar blijkbaar is Gods Woord ondergeschikt aan wat de mensen hier zelf belangrijk en aardig en leuk vinden. Veel plezier ermee dan.
jas, je bent soms met oogkleppen op aan het posten. er staat meer in de bijbel dan hel en verdoemenis. bijv. over koorden van liefde waar God mee trekt. dus je posting gaat zijn doel voorbij.
je doet onze Heiland te kort met je eenzijdige beeld.
lindita schreef:Jas, je springt steeds over op een iets andr onderwerp, maar geef nou eens echt antwoord.
lindita schreef:
Nee, ik heb het niet over accentverschillen, maar over interpretatieverschillen. Het maakt voor mijn gevoel nogal wat uit of je kunt bidden tot je een ons weegt ofdat je kunt bidden en dan zeker door God gehoord word, zoals je volgens mij die bijbeltekst uit moet leggen. Als jij dat een accentverschil noemt...
jas schreef:Dat doe ik beslist niet. Je suggereert dat ik enkel hel en verdoemenis preek maar dat is absoluut niet waar. Maar ik weiger Christus als goedkoop wegwerpartikel te laten onteren. Ik zeg dat de grootste zondaar door Zijn Bloed gereinigd kan worden. Maar dat houdt een staatsverwisseling van de mens in hetgeen ook uiterlijk en in gedrag bemerkt zal worden.
sela schreef:jas schreef:Dat doe ik beslist niet. Je suggereert dat ik enkel hel en verdoemenis preek maar dat is absoluut niet waar. Maar ik weiger Christus als goedkoop wegwerpartikel te laten onteren. Ik zeg dat de grootste zondaar door Zijn Bloed gereinigd kan worden. Maar dat houdt een staatsverwisseling van de mens in hetgeen ook uiterlijk en in gedrag bemerkt zal worden.
nu ja zeg. er zit nog al een verschil tussen een goedkoop wegwerpartikel en 'koorden van liefde' zeg.
Gods eens volbrachte werk wordt echt niet beter of zuiverder door jouw woorden.. dat is reeds gedaan.
geloofd en u zult behouden worden, gij en uw huis. zo schrijft de bijbel.
jas schreef: Ja. en denk je niet dat dat geloof ook kenmerken heeft? Of ben je enkel met het woordgeloof klaar?
sela schreef:jas schreef: Ja. en denk je niet dat dat geloof ook kenmerken heeft? Of ben je enkel met het woordgeloof klaar?
jij hebt het over woordgeloof. ik heb het over een belofte van God die in de bijbel staat.
opnieuw scherm je met woorden om zoveel mogelijk succes te halen. ik ben tot op het bot verdrietig dat je zo over mijn Heer en Heiland praat.
winnen in een post is niet winnen voor de eeuwigheid.
dat is door de weg die God met een ieder persoonlijk gaat.
mensen, er is hoop in Christus. Bidt en u zal gegeven worden zo schrijft hij in zijn woord. Klopt en u zal open gedaan worden. Hoopt op Hem!
Maar daar ben ik het ook geheel mee eens. Ik scherm helemaal nergens mee. Wat is dat toch dat je me zo verkeerd wil begrijpen? Ik stel je gewoon een vraag, geef eens aan wat je met geloof bedoelt. Je verwijt is onterecht dat ik met woorden scherm om succes te behalen. Ik behaal hier alles behalve succes, dat lijkt me vrij duidelijk uit de verschillende postings.
sela schreef:jas, je kent mijn zwakte: ik ben geen schrijver.
maar ik kan wel lezen.
ik vind echt dat je God onrecht aandoet en de kleinen in het geloof ontmoedigt met je waarschuwingen.
en daar doe je naar mijn mening God geen goed mee.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten