Aragorn schreef:jas schreef:Aragorn schreef:caprice schreef:Aragorn schreef:Tjoh, volgens mij ben ik het nog eens met jas ook.(Alhoewel het wel erg veel gesystematiseer is.. dat is misschien ook weer niet de bedoeling.)
Dus als ik het goed begrijp is de wedergeboorte dus de rechtvaardigmaking en de bekering een gevolg van de rechtvaardigmaking en een beginsel der heiligmaking?
Lees de kleine lettertjes.
Ik heb de kleine lettertjes gelezen maar ben er niet zo van onder de indruk. Het is noodzakelijk om de zaken aangaande de bekering recht voor te stellen. Het is nl. het belangrijkste wat een mens noodzakelijk in zijn leven moet ondergaan. Als je een zakelijke transactie aangaat wil je toch ook duidelijkheid voor alles? Waarom dan niet bij zaken aangaande de eeuwige zaligheid?
Ze waren ook niet bedoeld om indruk te wekken jas, niet iedereen gaat met dergelijke motieven de aarde rond. Maar wel om enige relativering tov. al dit technisch jargon aan te geven. Me dunkt, een zakelijke transactie is toch wel heel iets anders dan een liefdesrelatie, of niet?
jas schreef:Jaja, en iedereen die er dus zogezegd niet over wil praten, is dan ervaringsdeskundige zeker? Wel, ik weet één ding zeker, als een mens wedergeboren is, vraagt hij zich ten eerste al niet af óf hij wedergeboren is, en ten tweede wil hij m.b.t. deze dingen ook precies weten hoe het zit.
Ja jas, die willen graag hun wegje verklaard horen, of niet? En idd, zoals jij het zegt gaat het altijd, bij iedereen. Want dat zegt niet zomaar iemand, dat zegt Jas De Alwetende, Strijder Voor God's Heilig Recht. Gefeliciteerd ermee kerel.
Gaan we vals worden? Ik beweer niet dat de bekering bij iedereen hetzelfde gaat. Ik leg alleen uit dat wedergeboorte en bekering niet hetzelfde is, omdat dit gevraagd werd. Er bestaan blijkbaar veel misverstanden over. Maar beste kerel, je spraak maakt je openbaar.