Ik heb eens telling, benieuwd naar jullie reacties.
De Tien Geboden zijn eigenlijk de Tien Vrijheden, te vergelijken met de rechten van de mens.
Moderator: Moderafo's
Ik ga nog wel wat verder dan dat. Ik stel dat alleen de Joden geoordeeld zullen worden naar de wet. Kerkmensen en niet-kerkmensen die de wet wel kennen, worden volgens mij ook niet naar die wet geoordeeld. Ze worden geoordeeld op het feit of ze in God geloven.
Mischien wel, maar dan omdat hij dat evangelie (en dus God) verworpen heeft en niet omdat hij een aantal regels niet gehouden heeft.
Klaas schreef:Dat denk ik niet. Ik denk dat hij of zij beoordeeld wordt op zijn of haar geloof. Daarin ligt ten diepste de veroordeling. De wet is niet een soort tweede weg om buiten het geloof om toch gered te worden. Maar misschien heb je een bijbelse onderbouwing voor jouw stelling?
Klaas schreef: Mischien wel, maar dan omdat hij dat evangelie (en dus God) verworpen heeft en niet omdat hij een aantal regels niet gehouden heeft.
Jezus Chistus is voor onze zonden gestorven. Maar niet alleen voor de onze, maar ook voor die van de hele wereld. Tenminste, dat staat in de bijbel...
-Rianne- schreef:Ik heb eens telling, benieuwd naar jullie reacties.
De Tien Geboden zijn eigenlijk de Tien Vrijheden, te vergelijken met de rechten van de mens.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten