Automutilatie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 22 jan 2005 10:26

Leilah schreef:
mw schreef:wij maken het in ons gezin wel mee. Mijn verst. gehandicapte broer bonkte vaak tegen zijn hoofd of met zijn vuisten op de muur. Dit deed hij meer om zijn frustatie te uiten. Dit gebeurde nadat er met hem iets ingrijpens is gebeurd. Hij kon zijn gevoelens niet uiten, dus deed hij het op die manier. Ook wilde hij zichzelf wel snijnden, maar gelukkig is dit bij enkele kleine wondjes gebleven. Verder deed hij zich alleen maar pijn door te bonken tegen zijn hoofd(soms borst) of tegen de muur.

Mijn 2 andere verst. geh. zusjes bonken ook weleens hard tegen hun hoofd, borst of in hun buik. Om ze draaien bijv. zelf hun arm om. Dit doen ze meer als ze hun zin niet krijgen, dus echt meer om de aandacht te krijgen. Maar als ze dit doen, of we zeggen hun dat ze het zelf voelen en wij niet of we beginnen gewoon te lachen, zodat het voor hun lijkt of wij er niet mee zitten. Meestal helpt het wel en stoppen ze dan.

3 verstandelijk gehandicapte kinderen? Das wel heftig zeg, wat knap dat jullie daar mee om kunnen gaan, ik zou het zelf denk ik echt niet kunnen. Hoe oud zijn ze?

mijn broer is nu 34, mijn zus 33 en dan mijn 2 zusjes 17 en 14. (we hebben er dus 4). En ermee omgaan kunnen, je rolt er eigelijk vanzelf in, het is op onze weg gelegd. Maar het is en blijft moeilijk.

AikonGirl en Leilah, moedig van jullie dat jullie het hier durven posten. Sterkte ermee!
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Leilah
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Leilah » 22 jan 2005 11:27

Gerdien B. schreef:
Leilah schreef:
Gerdien B. schreef:het is en blijft moeilijk!

voor mij was het werk en ik trok na een paar uur de deur achter me dicht en vergat het!
Heb echt respect voor de mensen die hier goed mee om weten te gaan! Vooral voor diegene die het zelf hebben gedaan en er van af zijn gekomen. Heb in mijn omgeving zelf gezien hoe zwaar die strijd is!

Veel pillen en nog meer psychiaters ;)

ik ben niet zo voor pillen! vaak kom je van pillen nog moeilijker af dan van het probleem waar voor ze gegeven worden!

Dat is absoluut waar, ik ben op een gegeven moment uit eigen beweging gestopt met mn medicijnen(Zoloft,Melatonine en Haloperidol en zo nu en dan ook Temazepam) zonder dat iemand er van wist, ik wilde bewijzen dat ik zonder die dingen kon. Eerste paar weken ging prima omdat de stoffen nog doorwerkten in mn lijf maar toen die er eenmaal uitwaren werd t erg moeilijk, toen heb ik ook wel even aan mezelf getwijfeld of het wel een goed idee was maar toch volgehouden en tot nu toe gaat t best oke :) Maar ik weiger voortaan pillen te slikken want ze hebben me wel meer problemen gegeven dan voordat ik ze had :?
Nieuwe foto's en log :http://leelah.hyves.nl

Leilah
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Re: Automutilatie

Berichtdoor Leilah » 22 jan 2005 11:31

Collateral schreef:
AikonGirl schreef:Ze zien je al gauw voor gek aan.

Niks van aantrekken - 'ze' zijn het niet waard. Serieus, volgens mij kun je tegenwoordig beter gek zijn dan normaal... ;)

I.i.g. veel sterkte, Leilah ook!

Ik was eerst wel heel erg bang voor de opmerkingen, zeker toen de littekens echt nog wonden waren enzo. Ik heb een hele zomer met lange mouwen gelopen en lange broeken om het te verbergen, toen verklaarden ze me helemaal voor gek, maar dat maakte de mensen ook nieuwsgieriger naar wat er onder zat dus toen heb ik maar besloten gewoon in t-shirtjes te gaan lopen en er boven te staan wat anderen denken.

En dankjewel Collateral :)

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 22 jan 2005 14:24

Leilah schreef:
Gerdien B. schreef:
Leilah schreef:

voor mij was het werk en ik trok na een paar uur de deur achter me dicht en vergat het!
Heb echt respect voor de mensen die hier goed mee om weten te gaan! Vooral voor diegene die het zelf hebben gedaan en er van af zijn gekomen. Heb in mijn omgeving zelf gezien hoe zwaar die strijd is!

ik ben niet zo voor pillen! vaak kom je van pillen nog moeilijker af dan van het probleem waar voor ze gegeven worden!

Dat is absoluut waar, ik ben op een gegeven moment uit eigen beweging gestopt met mn medicijnen(Zoloft,Melatonine en Haloperidol en zo nu en dan ook Temazepam) zonder dat iemand er van wist, ik wilde bewijzen dat ik zonder die dingen kon. Eerste paar weken ging prima omdat de stoffen nog doorwerkten in mn lijf maar toen die er eenmaal uitwaren werd t erg moeilijk, toen heb ik ook wel even aan mezelf getwijfeld of het wel een goed idee was maar toch volgehouden en tot nu toe gaat t best oke :) Maar ik weiger voortaan pillen te slikken want ze hebben me wel meer problemen gegeven dan voordat ik ze had :?

super dat je toch doorgezet hebt!
wel heftig wat je allemaal moest slikken en dan in 1 keer stoppen!
petje af, dat zal niet makkelijk zijn geweest!
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Leilah
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Leilah » 22 jan 2005 14:38

Gerdien B. schreef:
Leilah schreef:
Gerdien B. schreef:
Leilah schreef:

super dat je toch doorgezet hebt!
wel heftig wat je allemaal moest slikken en dan in 1 keer stoppen!
petje af, dat zal niet makkelijk zijn geweest!

Ja op een gegeven moment was ik echt aan t afkicken, heb nogsteeds medelijden met de mensen die me in die periode hebben meegemaakt, ik was niet te harden soms ;) Mn ouders en huisarts verklaarden me compleet voor gek toen ik vertelde dat ik zomaar was gestopt, ik heb ze op t hart moeten drukken zoiets nooit meer te doen. :roll:

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 22 jan 2005 15:06

Leilah schreef:Ja op een gegeven moment was ik echt aan t afkicken, heb nogsteeds medelijden met de mensen die me in die periode hebben meegemaakt, ik was niet te harden soms ;) Mn ouders en huisarts verklaarden me compleet voor gek toen ik vertelde dat ik zomaar was gestopt, ik heb ze op t hart moeten drukken zoiets nooit meer te doen. :roll:

Dat wil ik wel geloven. Het zijn mega sterk werkende pillen die je kreeg! In 1 keer stoppen kan ook lichamelijke problemen verroorzaken. en helemaal is de kans groot daarop als je zoveel sterke zooi (zo mag ik het toch wel noemen :wink: ) slikt en dan in 1 keer stopt!

Persoonlijk hou ik medicatie voor gedrag tegen. ook in mijn werk. Vaak worden de bewoners nog drukker of gaan ze nog vreemder doen door alle bijwerkingen! toch zijn er ook bewoners die het echt nodig hebben, maar als het ff kan: liever niet!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 22 jan 2005 15:10

mw schreef:mijn broer is nu 34, mijn zus 33 en dan mijn 2 zusjes 17 en 14. (we hebben er dus 4). En ermee omgaan kunnen, je rolt er eigelijk vanzelf in, het is op onze weg gelegd. Maar het is en blijft moeilijk.

AikonGirl en Leilah, moedig van jullie dat jullie het hier durven posten. Sterkte ermee!

Dat lijkt me idd erg moeilijk! Vooral als ze ook nog automutileren. Ik ben soms al blij dat mijn dienst er op zit en ik weer naar huis kan gaan! Jullie werken gewoon weg 24 uur!
Wonen ze ook nog thuis?

mw
Moderator

Berichtdoor mw » 22 jan 2005 15:28

Gerdien B. schreef:
mw schreef:mijn broer is nu 34, mijn zus 33 en dan mijn 2 zusjes 17 en 14. (we hebben er dus 4). En ermee omgaan kunnen, je rolt er eigelijk vanzelf in, het is op onze weg gelegd. Maar het is en blijft moeilijk.

Dat lijkt me idd erg moeilijk! Vooral als ze ook nog automutileren. Ik ben soms al blij dat mijn dienst er op zit en ik weer naar huis kan gaan! Jullie werken gewoon weg 24 uur!
Wonen ze ook nog thuis?

de twee jongsten wonen nog thuis. Mijn broer en zus wonen begeleid zelfstandig. Gelukkig maar, want anders was het niet op uit te houden. Maar gelukkig is het automituleren van mijn broer de laatste maanden veel minder geworden, nu doet hij het bijna nooit meer.
God nu is getrouw, Die niet zal toelaten dat u verzocht wordt boven wat u aankunt, maar Hij zal de uitkomst geven.... 1 Kor. 10:13 ged.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 24 jan 2005 14:18

Leilah, dat is dus bij mij ook het geval, mijn rug, armen, benen en buik moeten het vaak ontgelden, kettingen, messen, scheermessen, stukjes ijzer, alles is werkbaar als je maar pijn kunt voelen, dat brandende gevoel doe je geestelijke pijn verzachten. Inderdaad is het makkelijk om gewoon te posten.. Ik heb momenteel ook 'schijt' aan alles wat anderen denken, ik durf weer gewoon te gaan zwemmen, in de zon te liggen zonder t-shirt aan etcetra.. dat heeft lang geduurd voor dat ik dat durfde.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 24 jan 2005 18:59

Raido schreef:Leilah, dat is dus bij mij ook het geval, mijn rug, armen, benen en buik moeten het vaak ontgelden, kettingen, messen, scheermessen, stukjes ijzer, alles is werkbaar als je maar pijn kunt voelen, dat brandende gevoel doe je geestelijke pijn verzachten. Inderdaad is het makkelijk om gewoon te posten.. Ik heb momenteel ook 'schijt' aan alles wat anderen denken, ik durf weer gewoon te gaan zwemmen, in de zon te liggen zonder t-shirt aan etcetra.. dat heeft lang geduurd voor dat ik dat durfde.

Ik vind het echt heell goed van jullie dat jullie er hier over durven te praten/ posten!

Hadden jullie families dan niets door? Je gaat dan toch bloeden en dat komt dan toch in je kleren? Dat zien ze dan toch?
Als je niet wil antwoorden respecteer ik dat. Ik begrijp dat dit geen makkelijk onderwerp is!

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 24 jan 2005 20:05

Nee hoor als je het goed doet bloed het niet, je kunt het reinigen met alcohol of iets van die aard, dan bloed het al veel minder. Ik weet niet, ik schaam me er niet echt voor, maar ik vertel ook niet hoe ik aan de littekens kom, ik heb soms nog wel eens de neiging om er op los te meppen, en ik geef heel erg soms wel toe. Vooral als ik nachten wakker lig en gewoon niet kan slapen dan slaap je goed als je schroeit..

Duckie
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Duckie » 24 jan 2005 20:08

Mensen hebben zovaak wondjes, het valt niet ontzettend op als je jezelf bijv snijdt en er een beetje om denkt het niet te erg te laten opvallen. Mensen verwachten het vaak niet van je.

Leilah
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Leilah » 24 jan 2005 20:18

Gerdien B. schreef:
Raido schreef:Leilah, dat is dus bij mij ook het geval, mijn rug, armen, benen en buik moeten het vaak ontgelden, kettingen, messen, scheermessen, stukjes ijzer, alles is werkbaar als je maar pijn kunt voelen, dat brandende gevoel doe je geestelijke pijn verzachten. Inderdaad is het makkelijk om gewoon te posten.. Ik heb momenteel ook 'schijt' aan alles wat anderen denken, ik durf weer gewoon te gaan zwemmen, in de zon te liggen zonder t-shirt aan etcetra.. dat heeft lang geduurd voor dat ik dat durfde.

Ik vind het echt heell goed van jullie dat jullie er hier over durven te praten/ posten!

Hadden jullie families dan niets door? Je gaat dan toch bloeden en dat komt dan toch in je kleren? Dat zien ze dan toch?
Als je niet wil antwoorden respecteer ik dat. Ik begrijp dat dit geen makkelijk onderwerp is!

Wonden waren bij mij vaak erg diep, kwam ook een hoop bloed uit, maar ik dekte dat dan af met een verband en altijd lange mouwen dragen.Mijn ouders wisten van niets, tot mijn moeder me een keer bij mijn arm greep en ik begon te huilen van de pijn, ze greep vol op die wonden. :?

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 24 jan 2005 20:35

Het is gewoon heel makkelijk om te verbergen, mijn wonden waren soms ook wel diep, vooral op mijn benen, maar wie ziet dat nou bij een jongen. Je hebt een broek aan, en ja... gewoon met zakdoek of verband bedekken. Ik hou het nog steeds verborgen voor mijn ouders en alle mensen, maar als je me ziet zul je het toch niet snel zien, hoop ik stiekem..

Weet je jullie zijn goed en tonen begrip.. ookal zul je het niet helemaal begrijpen.. bedankt.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 24 jan 2005 20:49

Raido schreef:Het is gewoon heel makkelijk om te verbergen.
Ik hou het nog steeds verborgen voor mijn ouders en alle mensen

Het is opzich niet echt moeilijk om het te verbergen voor je ouders nee,
maar het is wel slecht om dat te doen. (Vind ik persoonlijk.)

Ik heb het ook twee jaar verborgen gehouden voor mijn ouders.
Maar ik werd daar alleen maar ellendiger van.

Ik heb op gegeven moment de moed gevonden om het te vertellen.
En ik moet zeggen dat er toen een zware last van mn schouders is afgevallen.

Terug naar “Archief”