Leilah schreef:mw schreef:wij maken het in ons gezin wel mee. Mijn verst. gehandicapte broer bonkte vaak tegen zijn hoofd of met zijn vuisten op de muur. Dit deed hij meer om zijn frustatie te uiten. Dit gebeurde nadat er met hem iets ingrijpens is gebeurd. Hij kon zijn gevoelens niet uiten, dus deed hij het op die manier. Ook wilde hij zichzelf wel snijnden, maar gelukkig is dit bij enkele kleine wondjes gebleven. Verder deed hij zich alleen maar pijn door te bonken tegen zijn hoofd(soms borst) of tegen de muur.
Mijn 2 andere verst. geh. zusjes bonken ook weleens hard tegen hun hoofd, borst of in hun buik. Om ze draaien bijv. zelf hun arm om. Dit doen ze meer als ze hun zin niet krijgen, dus echt meer om de aandacht te krijgen. Maar als ze dit doen, of we zeggen hun dat ze het zelf voelen en wij niet of we beginnen gewoon te lachen, zodat het voor hun lijkt of wij er niet mee zitten. Meestal helpt het wel en stoppen ze dan.
3 verstandelijk gehandicapte kinderen? Das wel heftig zeg, wat knap dat jullie daar mee om kunnen gaan, ik zou het zelf denk ik echt niet kunnen. Hoe oud zijn ze?
mijn broer is nu 34, mijn zus 33 en dan mijn 2 zusjes 17 en 14. (we hebben er dus 4). En ermee omgaan kunnen, je rolt er eigelijk vanzelf in, het is op onze weg gelegd. Maar het is en blijft moeilijk.
AikonGirl en Leilah, moedig van jullie dat jullie het hier durven posten. Sterkte ermee!