caprice schreef:Die is namelijk langer dan 150 jaar geleden geschreven. Hoe God op het hoogst verheerlijkt wordt en de zondaar op het diepst vernederd.
Off-topic. Door het werk van Christus zijn wij ook verheerlijkt.
Moderator: Moderafo's
caprice schreef:Sabra schreef:caprice schreef:Die is namelijk langer dan 150 jaar geleden geschreven. Hoe God op het hoogst verheerlijkt wordt en de zondaar op het diepst vernederd.
Wie worden bedoeld met 'wij'?
Sabra schreef:caprice schreef:Sabra schreef:caprice schreef:Die is namelijk langer dan 150 jaar geleden geschreven. Hoe God op het hoogst verheerlijkt wordt en de zondaar op het diepst vernederd.
Wie worden bedoeld met 'wij'?
Diegenen die in Jezus geloven als hun zaligmaker, en die dat ook door hun levenswijze laten zien.
caprice schreef:Als God een mens bekeert leert Hij hem dat.
Ik ben het van harte eens, dat het bekeren van een zondaar alléén maar strekt tot eer van God.
Ook tot onze zaligheid, maar als de Heere in het leven van iemand komt is het hem niet meer te doen om de hemel, maar om het recht des Heeren.
Het is door Hem, door Hem alleen, om het eeuwig welbehagen.
Ik weet niet of het 'werkt' om het alleen maar over Gods eer te hebben, en dat God die eer waardig is, want van nature zijn wij zo hoogmoedig, dat wij de mens, onszelf willen vergoddelijken, en God willen vermenselijken. We moeten bekeerd worden, is de eis, en als dat gebeurt wordt alles van de mens afgebroken, en gaat Zijn eer ons steeds liever worden. Hoe zwarter wij zijn, hoe meer Zijn eer en gerechtigheid komt te blinken.
sela schreef:caprice schreef:Als God een mens bekeert leert Hij hem dat.
Ik ben het van harte eens, dat het bekeren van een zondaar alléén maar strekt tot eer van God.
Ook tot onze zaligheid, maar als de Heere in het leven van iemand komt is het hem niet meer te doen om de hemel, maar om het recht des Heeren.
Het is door Hem, door Hem alleen, om het eeuwig welbehagen.
Ik weet niet of het 'werkt' om het alleen maar over Gods eer te hebben, en dat God die eer waardig is, want van nature zijn wij zo hoogmoedig, dat wij de mens, onszelf willen vergoddelijken, en God willen vermenselijken. We moeten bekeerd worden, is de eis, en als dat gebeurt wordt alles van de mens afgebroken, en gaat Zijn eer ons steeds liever worden. Hoe zwarter wij zijn, hoe meer Zijn eer en gerechtigheid komt te blinken.
en het avondmaal dan? God heeft het ingesteld tot zijn eer en gedachtenis.
maar in onze kerken is het belangrijker dat we ons afvragen of we wel echt bekeerd zijn, dan dat we ons richten naar de opdracht van God om hem te gedenken. in hoeverre is dit gericht op God of gericht op de mens?
het gaat om bekering jazeker, maar daarnaast vraagt God of we vruchten willen dragen. vruchten van geloof. in dit leven. dit leven is er niet op gericht een weg naar bekering te zijn, maar leven in het geloof dat hij onze heer en heiland is.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten