surfer schreef:Persoonlijk vindt ik het niet nodig om op de persoon te spelen. Staat meestal een zwakke argumentatie achter...
Hangt ervan af... soms ontdek je de drogreden door het op de persoon te spelen... het moet inderdaad niet andersom zijn.
Thedude, dit zijn dus drogrederingen (uit topic gaven van de Geest):
Wat wel zo is en dat bedoelen denk ik veel gefrustreerde mensen hier op deze topic dat het spreken in tongen soms gebruikt wordt met verkeerde motieven in verkeerde settings!
Nou dit was juist niet negatief bedoeld... probeer het nog wat beter te lezen a.u.b. en niet gelijk van het negatieve uitgaan.
Mensen veracht de stem van God nooit!
Had misschien anders gemoeten... was te direct maar, ik vind dat wel een belangrijke notie in de discussie. Je moet ook consequenties van bepaalde redeneringen aan de orde brengen. Het had inderdaad wel subtieler gekund, daar heb je een punt.
Hiermee suggereer je dat mensen die een andere mening hebben:
- gefrustreerd zijn
- te weinig eerbied voor God hebben
Dit vind ikzelf volstrekt overbodig.
Zucht, je gaat wel van het meest negatieve scenario uit... je kunt het ook zo opvatten...
- ik suggereer dat mensen gefrustreerd raken door het feit dat ze merken dat er geen liefde achter het beoefenen van een gave zit
- dat je misschien wel Gods stem zou kunnen missen als je het spreken in tongen per definitie uitsluit.
Surfer... volgens mij zijn dit geen drogredenenen. De eerste is een signalering... mensen raken gefrustreerd door het ontbreken van liefde. De tweede is het aangeven van een consequentie. Deze is overigens inderdaad te direct gesteld en daarvoor mijn excuses.