Shoppen in de stad

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Alexandra
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Alexandra » 15 jan 2005 17:09

Marnix schreef:
jas schreef:
TheShadow schreef:als je moet schreeuwen om een bestelling te doen, jas, moet je misschien een keer een winkel inlopen ipv een discotheek!

ik geloof er helemaal NIETS van !!!!!!!!!!

Nou dan geloof je het toch lekker niet. Zal mij een zorg wezen wat jij gelooft. Voor mijn part geloof je niets. Als ik zeg dat het zo is, dan is het zo. In dat dorp waar jij woont misschien niet, maar in rotterdam in elk geval wel.

Onzin.... ik ben ook wel eens in Rotterdam geweest hoor. In snackbars staat de muziek zelden hard... in winkels ook op zo'n volume dat je gewoon met elkaar kan praten. Je moet niet gaan overdrijven... zeg dan egwoon dan je geen fan van die muziek bent... Dan spreek je tenminste de waarheid. Wat jij beschrijft komt misschien bij hoge uitzondering voor....

Zelf winkel ik ook regelmatig in Rotterdam, en mij is het ook opgevallen. Zelfs in de tijd dat ik totaal geen moeite had met die muziek, hoorde ik dat het aardig hard stond.

Marnix, misschien dat jij al zoveel harde muziek gehoord hebt, dat je oren reeds aangetast zijn door de te hoge decibellen. Schijnt dat jongeren die zich vaak blootstellen aan harde muziek, ook d.m.v. disc-man, eerder doof worden :mrgreen:

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 15 jan 2005 21:28

Overdrijven is ook een vak he Jas maar goed dat zullen ze je wel geleerd hebben in de 15e eeuw. Of je nu gelooft of niet, ik denk dat er wel meer mensen zijn die zich irriteren aan harde muziek in bepaalde winkels en niet alelen crhistenen hoor.Een schoenenwinkel waar muziek hard aan staat heb ik nog nooit gezien. uberhaupt in mijn hele leven nog geen schoenenwinkel gezien met mzuiek.

Ketens met kleding voor de jeugd draaien vaak wel muziek en ook nog hard omdat jongeren dat tof vinden maar over jeugd kan je wel een heel topic wijden. En ja Jas we weten nu allemaal wel dat de gehele wereld bedekt is met zonde , en de duivel overal aanwezig is. je kan ook iets overdrijven hoor. En als het je niet bevalt heb ik een hele mooie woonplaats voor je.... het klooster. Enigzins relativeren is ook een kunst he.

Zijn er winkels die muziek hard hebben staan ja. is dat bij elke winkel zo, nee absoluut niet, het ligt geheel aan de doelgroep die men probeerd aan te spreken. Opgedrongen ? ik geloof dat er in Rotterdam zat keuze vrijheid is qua winkels zonder harde muziek waarin je vast wel zal kunnen slagen en je hoeft niet naar binnen in zo;n zaak , je mag er naar binnen de keuze is aan jou. Kennelijk kies jij er voor om bij de duivel op bezoek te gaan om maar eens in jouw woorden te blijven hangen.

en witwassen van geld is helemaal illegaal, en dat uit jouw mond ? je zou je mond met zeep moeten wassen joh :|

@joepie , echt volwassen gedrag zeg om hard te gaan schreeuwen in winkels waar gerookt wordt om vervolgens weg te gaan. heel goed voorbeeld voor je dochters :(

joepie

Berichtdoor joepie » 15 jan 2005 22:20

Nee je hebt niet goed gelezen. Zouden er hier ook mensen zijn die dat wel kunnen :? :?:
Maar ik zei dat we in een winkel waar heel hard de muziek aan stond tegen elkaar stonden te schreeuwen. Omdat je elkaar anders niet kon verstaan.
En dat ik in een winkel waar gerookt werd gevraagd heb of die sigaret uit kon, zodat wij zonder in de rook te hoeven staan konden afrekenen.
En dat heb ik heel netjes gevraagd zonder te schreeuwen :mrgreen:

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 15 jan 2005 22:23

Ik ben het met je eens dat bij de Coolcat de muziek hard staat ja, maar daar kom ik nooit, zie je maar weer dat je beter een man kunt zijn dan hoef je die verschikkingen niet te weerstaan.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 15 jan 2005 22:52

welke waarheid? :roll: de jouwe? :P

ik winkel regelmatig in Gouda, en dr zijn bepaalde winkels waar de muziek vrij hard staat ja. (vooral bij muziekwinkels :mrgreen: :P ) bij een chr. boekhandel draaien ze rustige muziek. Tja er is bijna geen winkel die geen muziek draait maar ach je kunt je overal wel druk om maken. :?

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 15 jan 2005 23:27

Ik zal wel weer een afwijkende mening hebben. Sorry dan.
Muziek is overal normaal. Zonder muziek kunnen we niet. Vooral erg primitieve muziek, met veel gedreun is erg goed voor ons. Het punt blijft, dat wanneer ik naar een winkel ga om schoenen te kopen ik daar naar toe ga om schoenen te kopen en niet om gehoorbeschadiging op te lopen. Het gaat mij vooral om het aspect dat het opgedrongen wordt. Ik heb er niet om gevraagd. Maar zoals gezegd, ik zal wel niet sporen.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 15 jan 2005 23:42

jas ik ben het zowaar zowat helemaal met je eens , behalve op het punt van primitieve muziek want dat is smaak gevoelig, en erg subjectief , voor de rest heb je gelijk, en dat je niet spoort wist ik al maar goed, dat mag , het is een vrij land en nee ik bedoel het nu eens niet onaardig of als uitdaging voor een discussie

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 16 jan 2005 00:03

Spons schreef:jas ik ben het zowaar zowat helemaal met je eens , behalve op het punt van primitieve muziek want dat is smaak gevoelig, en erg subjectief , voor de rest heb je gelijk, en dat je niet spoort wist ik al maar goed, dat mag , het is een vrij land en nee ik bedoel het nu eens niet onaardig of als uitdaging voor een discussie

Het onderscheid tussen primitieve muziek of muziek die meerder ontwikkelingstadia heeft doorlopen is echt wel objectief te maken hoor. Rimisch georiënteerde muziek is vrij basaal en primitief, dat is geen waardeoordeel maar eerder een aanduiding in historisch perspectief.
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

-Rianne-

Berichtdoor -Rianne- » 16 jan 2005 14:03

Die winkels met harde stampmuziek, daar liep ik ook altijd langs. Voel ik me niet bepaald thuis en 1 look naar binnen vertelde me al dat ik daar toch niks zou willen kopen.
Hier in Canada zijn geen winkels met zulke muziek, aangezien ze hier wat achter lopen. Gelukkig!
En mocht die muziek dan ook nog eens onchristelijk zijn, dan wil je die winkels toch niet steunen door er binnen rond te gaan sjouwen of zelfs kleding van ze te kopen?

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 16 jan 2005 15:53

Er zijn wel een paar onderzoekjes naar koopgedrag en gedraaide muziek geweest, en voor zover ik weet kwam daar uit dat 'Muzak' (licht verteerbare, toegankelijke, oppervlakkige pop, als ik het wel heb) het meeste klanten trekt en de meeste kopers garandeert, en dat winkels waar geen of heel harde muziek gedraaid wordt minder populair zijn bij de gemiddelde koper. Logisch ook allemaal.

Wat betreft normaal zijn, Collateral snijdt daar denk ik een belangrijk punt aan. Willen wij normaal zijn? Dan gelijk je op het grijze, slechts TV-shows en -soaps kijkende plebs. Inderdaad, errrrg jammer. De naar tirannie van de meerderheid gevormde normen zijn nou niet echt aantrekkelijk voor de intellectuele elite van Refoweb :P :roll: :P .
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 16 jan 2005 16:16

Sabra schreef:
jas schreef:Wat heeft het woord van God hier mee te maken? Afgezien van godsdienstige overwegingen vind ik het van minachting voor je publiek getuigen als je als winkelier iedereen die herrie opdringt.

Blijkbaar staat het overgrote deel van het winkelende publiek hier positief of in elk geval niet negatief tegenover, anders zouden ze het niet doen.

Idd, in ieder geval dat gedeelte van het publiek dat de winkel wil aanspreken.

yvonne
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor yvonne » 29 jan 2005 12:19

als je kleren gaat kopen dan ga je toch niet naar binnen omdat er leuke muziek is? als ik me niet zo lekker voel hou ik ook wel van wat jullie noemen "bonk"muziek maar volgens mij is dr niks mis mee hoor... ik bedoel liedjes van "god is a dj" is anders maar gewoon liedjes ("bonk" liedjes) die niet over God gaan daar is toch niks mis mee? of ligt dat nu aan mij? :oops:

ik wil best wel wete wat jullie daar van vinden!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 30 jan 2005 01:12

Ik ben het met je eens! :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 30 jan 2005 14:06

Geheel mee eens. Kijk eens in het Kunst-, Cultuur- en Muziekforum, daar staan een heleboel discussies over 'verantwoorde muziek', als je dat interessant vindt...
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

kootjekip
Verkenner
Verkenner

Is dit serieus?

Berichtdoor kootjekip » 01 feb 2005 00:01

Dit hele topic heeft niets met geloof te maken, maar met muzieksmaak, er bestaat ook christelijke dance muziek en die kan behoorlijk hard zijn, als je een soort muziek niet aanstaat dan ga je toch ergens anders winkelen? In meppel heb je bijvoorbeeld moderne winkels met rustige muziek, geen probleem...

Terug naar “Archief”