Goede vrienden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

JMvVliet
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor JMvVliet » 14 jan 2005 12:48

Ik heb ook een goede vriendin, met wie ik ontzettend veel kan delen. Wel zal ik ervoor waken langer als een uur alleen met haar te zijn.

Dat is natuurlijk heel persoonlijk, maar ik voel me ongemakkelijk tegenover haar vriend (wat ook weer een hele goede vriend van mij is). Het moet niet zo zijn dat hij zich tegenover mij ongemakkelijk gaat voelen. Nu heb ik verder niets met haar dan een goede vriendschap, maar toch...
It's nice to be important,
but it's more important to be nice.

lindita
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor lindita » 14 jan 2005 13:10

JMvVliet schreef:Ik heb ook een goede vriendin, met wie ik ontzettend veel kan delen. Wel zal ik ervoor waken langer als een uur alleen met haar te zijn.

Dat is natuurlijk heel persoonlijk, maar ik voel me ongemakkelijk tegenover haar vriend (wat ook weer een hele goede vriend van mij is). Het moet niet zo zijn dat hij zich tegenover mij ongemakkelijk gaat voelen. Nu heb ik verder niets met haar dan een goede vriendschap, maar toch...

I see your problem.

Dat lijkt me ook wel lastig als ik verkering krijg of als die vriend verkering krijgt.

Dan zou ik toh wel wat minder bij hem komen denk ik. Anders zouden mensen toch kunnen gaan denken... :?

Maar dat verandert dan automatisch denk ik. Die vriend heeft dan ook wel wat anders aan zijn hoofd. :wink:
the most important things in life are not things

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 14 jan 2005 15:04

Ik ken dat probleem een beetje.
Met de vriend van mijn beste vriendin heb ik heel goed contact. We zijn een beetje de zelfde personen, hoeven elkaar maar aan te kijken of we begrijpen elkaar.

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
And a king ain't satisfied
till he rules everything

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 14 jan 2005 15:27

lindita schreef:Maar ja ik heb meer vrienden dan vriendinnen, moet ik die dan allemaal vaarwel zeggen als de ware een keer op komt dagen??

Neen het! Die fout maken al veel te veel mensen en aan een paar goede vrienden heb je minstens zoveel als aan de ware. *check ook m'n topic daarover* :)

Dan zou ik toh wel wat minder bij hem komen denk ik. Anders zouden mensen toch kunnen gaan denken... :?

He, we hadden net toch afgesproken dat je je daar niks van aan zou trekken? :P

regenboog
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor regenboog » 14 jan 2005 18:34

Ik heb ook een paar goede vrienden en ik denk dat het heel belangrijk is dat je eerlijk naar elkaar bent. Eerlijk over je gevoelens ten opzichte van elkaar(of liever je niet-gevoelens ten opzichte van elkaar)
Als je dat bent en blijft gaat er toch niets mis?
Jezus zegt: Ik ben de WEG, de WAARHEID en het LEVEN.
(datgene dus waar ieder mens naar zoekt)

JMvVliet
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor JMvVliet » 14 jan 2005 18:44

regenboog schreef:Ik heb ook een paar goede vrienden en ik denk dat het heel belangrijk is dat je eerlijk naar elkaar bent. Eerlijk over je gevoelens ten opzichte van elkaar(of liever je niet-gevoelens ten opzichte van elkaar)
Als je dat bent en blijft gaat er toch niets mis?

Stel nou dat je wél gevoelens krijgt voor een goede vriend, die al verkering heeft met een ander? Wat dan? Dan kan ik me goed voorstellen als je zegt: het is beter dat ik het zeg tegen die vriend (of vriendin in het geval van een jongen), en ervoor zorgen dat je niet meer met die persoon alleen bent.
It's nice to be important,

but it's more important to be nice.

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 14 jan 2005 21:09

Vertel het de persoon in kwestie.
Goede vrienden zullen het begrijpen en weten hoe je er mee om moet gaan. Het kan gebeuren dat het gevoel wederzijds is. In de meeste gevallen zal het echter zijn dat mensen toch doorgaan met de bestaande relatie (soms eigenlijk tegen zichzelf in).

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
till he rules everything

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 14 jan 2005 21:13

lindita schreef:
Mariamagdalena schreef:Ik vind het niet kunnen.
Mannen moeten met mannen en vrouwen met vrouwen omgaan.
Als je vrijgezel bent kan je wel vriendschappen met het andere geslacht hebben, maar niet als je een relatie hebt. Je kunt wel gemeenschappelijke vrienden/vriendinnen hebben.
Maar nooit dat ik met een andere man uit eten ga of zo, dan kan ik gelijk met de eerste trein opzouten.
Vriendschap tussen man en vrouw, daar komt vroeg of laat, toch een keer sexuele spanning aan te pas.
Vrouwen zijn geboren verleidsters, ook al hebben ze het zelf niet altijd door, en mannen zijn geboren jagers, ook al denken ze van niet.
Dus in een relatie, vriendschap met een ander geslacht, NOT

Zoiets zeggen me ouders ook...
Maar ja ik heb meer vrienden dan vriendinnen, moet ik die dan allemaal vaarwel zeggen als de ware een keer op komt dagen??
Ik heb gewoon zoiets: jij kunt accepteren dat ik nou eenmaal beter met jongens om kan gaan dan met meiden en anders zout jij maar op met de eerste trein!
:!: :!: :!:

Ik wil niet beledigend zijn maar zou dit niet door het leeftijdverschil komen? Mijn ouders zeggen vaak: "Vroeger ging je alleen bij elkaar langs als je verkering met iemand wilde enz enz." :mrgreen:

Nee, lieverd, het komt niet door het leeftijdsverschil. Zelfs ik heb nog een heleboel mannen achter mij aan.
Op een bepaald moment, als het gezellig is of een bepaalde gebeurtenis, of als je getroost moet worden of zo, dan KAN het zijn, dat de jongen meer wil dan jij. Mannen zijn nou eenmaal sexueel gericht. Jij denkt gewoon een platonische vriendschap te hebben, maar in hun hart willen die vrienden toch wel graag iets. Niet dat je aangerand zal worden of zo, maar er kan soms wat gebeuren.
Het ligt er natuurlijk ook aan hoe je er als vrouw/meisje uitziet.
Als je een mooi meisje bent, heb je eerder de kans dat een jongen meer wil dan als je er bv jongensachtig uitziet, met kort haar en een broek aan zonder make up.
En van jezelf hoef je vaak nog geeneens te zien dat je mooi bent, hoor.

En als jij je mannelijke vrienden wilt behouden in je relatie, zul je het ook moeten accepteren, dat de man waar jij van houdt, vrouwelijke vriendinnen heeft, waar hij mee op stap gaat en mee uit eten, denk daar ook eens aan, want het kan niet zo zijn dat jij het wel mag en hij niet.
Kan je daar wel tegen dan als je heel veel van een man houdt?

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 14 jan 2005 22:10

Mannen zijn nou eenmaal sexueel gericht.
Anders seksueel gericht..[/quote]
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 14 jan 2005 22:32

Mariamagdalena schreef:Op een bepaald moment, als het gezellig is of een bepaalde gebeurtenis, of als je getroost moet worden of zo, dan KAN het zijn, dat de jongen meer wil dan jij. Mannen zijn nou eenmaal sexueel gericht. Jij denkt gewoon een platonische vriendschap te hebben, maar in hun hart willen die vrienden toch wel graag iets. Niet dat je aangerand zal worden of zo, maar er kan soms wat gebeuren.
Het ligt er natuurlijk ook aan hoe je er als vrouw/meisje uitziet.
Als je een mooi meisje bent, heb je eerder de kans dat een jongen meer wil dan als je er bv jongensachtig uitziet, met kort haar en een broek aan zonder make up.
En van jezelf hoef je vaak nog geeneens te zien dat je mooi bent, hoor.

Tot de vriendinnen die een relatie hebben voel ik me totaal niet aangetrokken. Meer dan af en toe een arm om iemand heenslaan of de gebruikelijke drie kussen bij een speciale gelegenheid gebeurt echt niet.
Niet dat ze er lelijk uit zien maar ik voel gewoon niets anders voor ze.
Mochten ze andersom iets van hun kant proberen krijgen ze waarschijnlijk een emmer water over hun hoofd heen (en dat weten ze, heb dat al eens met een iets te aanhankelijk wordende vriendin van een goede vriend gedaan :P).

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
till he rules everything

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 15 jan 2005 17:15

Tja, ik zit in n kerk met n jv waar bijna alleen jongens op zitten. En dat is supergezellig hoor, maarja, dan ga je automatisch veel mensen jongens om.
Maar bij de meesten bedoel ik dr echt verder niks mee alsk ze es n knuffel geef ofzo, al vatten sommigen dat anders op. Dat vind ik dan weer zo balen aan het verschil tussen jongens en meisjes. Maarja, dat is nou eenmaal zo.

Toch vind ik het ook heerlijk om af en toe een avond lang met mn beste vriendin te kletsen hoor, die kijken toch wel anders tegen bepaalde dingen aan denk ik.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Lucky7
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Lucky7 » 15 jan 2005 17:30

MissF schreef:Tja, ik zit in n kerk met n jv waar bijna alleen jongens op zitten. En dat is supergezellig hoor, maarja, dan ga je automatisch veel mensen jongens om.
Maar bij de meesten bedoel ik dr echt verder niks mee alsk ze es n knuffel geef ofzo, al vatten sommigen dat anders op. Dat vind ik dan weer zo balen aan het verschil tussen jongens en meisjes. Maarja, dat is nou eenmaal zo.

Toch vind ik het ook heerlijk om af en toe een avond lang met mn beste vriendin te kletsen hoor, die kijken toch wel anders tegen bepaalde dingen aan denk ik.

Ik zoek er niks achter hoor :mrgreen:
"Im still alive and kicking"

(http://www.detroost.come2me.nl)

Mondriaan
Mineur
Mineur

Berichtdoor Mondriaan » 15 jan 2005 17:52

Lucky7 schreef:
MissF schreef:Tja, ik zit in n kerk met n jv waar bijna alleen jongens op zitten. En dat is supergezellig hoor, maarja, dan ga je automatisch veel mensen jongens om.

Ik zoek er niks achter hoor :mrgreen:

dat zeg je nu :?: :mrgreen: gna gna

Mondriaan
Mineur
Mineur

Berichtdoor Mondriaan » 15 jan 2005 18:05

lindita schreef:
Mariamagdalena schreef:Ik vind het niet kunnen.
Mannen moeten met mannen en vrouwen met vrouwen omgaan.
Als je vrijgezel bent kan je wel vriendschappen met het andere geslacht hebben, maar niet als je een relatie hebt. Je kunt wel gemeenschappelijke vrienden/vriendinnen hebben.
Maar nooit dat ik met een andere man uit eten ga of zo, dan kan ik gelijk met de eerste trein opzouten.
Vriendschap tussen man en vrouw, daar komt vroeg of laat, toch een keer sexuele spanning aan te pas.
ook al denken ze van niet.
Dus in een relatie, vriendschap met een ander geslacht, NOT

Zoiets zeggen me ouders ook...
Maar ja ik heb meer vrienden dan vriendinnen, moet ik die dan allemaal vaarwel zeggen als de ware een keer op komt dagen??
Ik heb gewoon zoiets: jij kunt accepteren dat ik nou eenmaal beter met jongens om kan gaan dan met meiden en anders zout jij maar op met de eerste trein!
:!: :!: :!:

Ik wil niet beledigend zijn maar zou dit niet door het leeftijdverschil komen? Mijn ouders zeggen vaak: "Vroeger ging je alleen bij elkaar langs als je verkering met iemand wilde enz enz." :mrgreen:

je moet denk ik gewoon jezelf blijven en als het met vrienden goed gaat houen zo!

Vrouwen zijn geboren verleidsters, ook al hebben ze het zelf niet altijd door, en mannen zijn geboren jagers,

klopt,natuurlijk instinct is nu eenmaal niet uit te schakelen :mrgreen:

let wel op dat als je op deze grond dan zegt lindita en anderen die zo zijn, [-X foei het mag nietwant het kan gevaarlijk zijn maak je je besluit opgrond van angst! :!: s:|

en als iemand te ver zou gaan heeft iemand altijd zijn stem om te zeggen jo hou op wat je doet is niet goed! en mog je verandering aanzien komen in iemands benadering kun je altijd daar op reageren !

lindita
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor lindita » 17 jan 2005 13:44

Aragorn schreef:He, we hadden net toch afgesproken dat je je daar niks van aan zou trekken? :P

O jaaahh!!! :oops: :oops: :oops:
the most important things in life are not things

Terug naar “Archief”