Marnix schreef:jas schreef:Marnix schreef:God denkt niet anders.... maar hadden ze 30 of 40 jaar geleden dan op alle punten gelijk? Dat de bioscoop het hol van de duivel is en kroegen al net zo goed? Ik ben er van overtuigd dat je daar als christen heen kan gaan... maar dat het wel afhangt van waar je precies bent en wat je er precies doet..... en wat dat betreft is de kroeg niet anders dan allerlei andere plaatsen in de wereld...
Het verschil met de kroeg en andere plaatsen in de wereld is, dat je daar niet persé noodzakelijk moet zijn om toch aan het maatschappelijk leven te kunnen deelnemen. Ik vind dat dus een zwak argument van je.
Hoezo? Je kan kleding ook via internet bestellen, boodschappen doen ook... je kan thuis werken.... kortom, als ideale christenen zouden we de deur niet meer uitkomen?
Het gaat mij er dan ook niet om of je er moet komen of niet.... Als we alleen nog maar op plaatsen zouden komen waar we perse moeten komen.... zie ik niet veel van de wereld meer. Het gaat er om waar je mag komen. Nee ik moet niet naar de kroeg.... dat ik daar zit is inderdaad een keuze van mezelf, die ik voor God kan verantwoorden. Want Hij vraagt niet: MOEST je daarheen?
Ik vind het allemaal best Marnix. Het is tenslotte jouw verantwoording, niet de mijne. Ik ben echt blij voor je dat jij van jouw God gewoon de plaatsen der ijdelheid mag bezoeken. Het komt ook allemaal niet zo nauw joh. Maar wat betekent nou toch deze tekst: "En indien de rechtvaardige nauwelijks zalig wordt, waar zal de goddeloze en zondaar verschijnen?
(1 Petr. 4:18 ) Kun jij daar eens je licht over laten schijnen want ik snap er niks van. We hebben toch christelijke vrijheid, dan mogen we toch zeker wel doen wat we willen? En nou zegt die domme Petrus hier dat de rechtvaardige nauwelijks zalig wordt. Ik vraag me af waar die zn theologieopleiding gedaan heeft.