Berichtdoor Alexandra » 13 jan 2005 22:06
Het is denk ik onvermijdelijk dat je als kerk een jargontaal hebt, naar de stijl waarin de bijbel geschreven is: de SV plechtig, de NBV meer hedendaags; in beide gevallen heb je het over de drie-enigheid of drie-eenheid van God, in beide gevallen heb je het over genade, enz.
Kerkjargon dat niet rechtstreeks uit de bijbel komt, maar ontstaat door traditie, daar moet je gewoon mee uitkijken en mee stoppen.
En tsja, als ik naar een aandeelhoudersvergadering ga, of naar een accountantsdag, dan zal ik daar eerst niet veel van begrijpen, maar als ik daar interesse in heb, dan zal ik de volgende keer weer komen en steeds meer erover leren. Dat is in een kerk ook zo.
Trouwens, ik weet een aantal termen, maar van heel veel wist en weet ik niet wat ze precies betekenen: rechtvaardigmaking, heiligmaking, enz: ik had het wel in de kerk gehoord, maar er nooit echt naar geluisterd. Zodoende heb ik nog een hoop kennis 'in te halen', en dat doe ik dan ook.
Als mensen interesse hebben in het christelijk geloof, zullen ze het ook onderzoeken!