Ger.Gem. vs Ger.Gem.in Ned.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 13 jan 2005 13:19

Antwoord van anoniem:
Heb je gelijk in. Mijn inziens zou ik niet weten waarom de genade alleen aan de uitverkorenen mag aangeboden worden. Er staat in de Bijbel heel vaak de oproep tot bekering. Die oproep is aan iedereen. Als dat alleen aan de uitverkorenen zou zijn, zou het Gods schuld zijn als je niet zalig wordt. Maar dat is niet zo. Die schuld ligt bij ons. Toch denk ik dat iedereen moet gewezen worden op de mogelijkheid van zalig worden, nl. Christus. Dan zouden ook alleen de uitverkorenen mogen bidden om bekering. En je weet van tevoren toch niet of je uitverkoren bent of niet? Moet je dan maar afwachten of God je bekeerd? Zo van: als ik uitverkoren ben, dan kom ik er toch wel. Mijn inziens, een zondige gedachte. God vraagt van ons om ons te bekeren. Natuurlijk kunnen wij dat niet, dat is Gods werk door de Heilige Geest.

Was perongeluk? gereport

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 13 jan 2005 13:40

Optimatus schreef:En wat Ds. Mallan dan tijdens de preek? Op de kansel blijven staan of wat?

daar heb ik al eens over geschreven, en toen stond heel dit topic bol van verontwaardiging. Ik schreef toen namelijk dat hij als een afgod op de kansel zit en al kauwgom of pruimtabak kauwend de gemeente rondkijkt. Die man kan best bekeerd zijn, ik weet het niet zo zeker meer, maar beetje typisch is hij ook. Nee, uitspugen doet hij die tabakssapstalen niet, dat doet hij in de Slachter Sions......
Verlos ons, HEERE, onze God! en verzamel ons uit de heidenen, opdat wij den Naam Uwer heiligheid loven, ons beroemende in Uw lof.
Psalm 106:47

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 13 jan 2005 13:48

Tja, dan heb ik toch een voorkeur voor een vriendelijke aartsbisschop in Utrecht die niet op wil vallen en zijn mijter dan wel eens "vergeet".
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 13 jan 2005 15:13

Optimatus schreef:Tja, dan heb ik toch een voorkeur voor een vriendelijke aartsbisschop in Utrecht die niet op wil vallen en zijn mijter dan wel eens "vergeet".

Bedoel je die man met die witte lange baard en witte lokken, en een lange rode mantel aan?
En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! (Joh. 20:28 )

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 13 jan 2005 15:16

jas schreef:
Optimatus schreef:Tja, dan heb ik toch een voorkeur voor een vriendelijke aartsbisschop in Utrecht die niet op wil vallen en zijn mijter dan wel eens "vergeet".

Bedoel je die man met die witte lange baard en witte lokken, en een lange rode mantel aan?

Vast niet, want die woont niet in Utrecht en is tevens maar een gewone bisschop ipv een aartsbisschop. ;)
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Absoluut
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Absoluut » 13 jan 2005 15:23

Jas en Bookman,

Wat een ongelofelijke creativiteit hebben sommige mensen toch. Slachter Sions, Malle Jan...

Misschien wel eens gehoord van de Saamzweerder? Ds. in het Net?

Doe eens niet zo zielig. Stel je niet aan. Het is geen afreageerforum. Nee, we moeten tot Jezus gaan. Wel eens gehoord van hebt uw vijanden lief? Wel eens gehoord van je naaste lief hebben als jezelf?

Nee, verder zijn jullie het wel eens met de Bijbel, maar je had liever gehad dat er stond je naaste haten als jezelf liefhebben.

Over dominees mag je best wat zeggen. Maar doe dat normaal. Reageer ook normaal op een erkend kerkblad. Er is hier nog geen GGiNer geweest die zich af heeft gereageerd op de Saambinder of 1 van jullie dominees. Misschien wel een enkel keertje, maar je zou de neiging ook haast krijgen als je jullie berichten leest.

En natuurlijk, je begrijpt er weer niks van. Ik sla totaal de plank mis, iedereen slaat hier totaal de plank mis, jullie zijn de roependen in de woestijn. Wat weinig dominees heeft de GGiN toch. Maar heb jezelf wel in de gaten dat jullie ook de enigen hier op dit forum zijn die op een achterlijke, ja achterlijke manier reageren?

Natuurlijk, nou heb ik een woord teveel gezegd. Natuurlijk, val maar over me heen. Dat vinden jullie toch heerlijk. Maar onthoudt 1 ding: Daarin zit de liefde van Christus in ieder geval niet.

En jullie komen hard over. Dat willen jullie blijkbaar zelf. Maar volgens mij zijn jullie nog nooit iemand tegen gekomen die jullie ongezouten de waarheid heeft gezegd. Maar pas daarvoor op. Het is gewoon een waarschuwing, maar niet iedereen neemt het om als een hond behandeld te worden.

Misschien zou je wel willen weten hoe ik jullie zie. Dat doet er alleen helemaal niet toe. Hooguit dat ik jullie behoorlijk zielig vind. Maar dat is mijn mening.

Goed, ik ben aardig off-topic geweest. Maar volgens mij was dat ook wel nodig. ABSOLUUT!!!

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 13 jan 2005 15:30

Absoluut,

hoewel je hier en daar misschien wel gelijk hebt (misschien ook nog wel op meer plaatsen) was het absoluut niet nodig dat je zo heftig reageert.

Als je een volgeling van Jezus bent, dan zou je moeten weten dat Hij alle smaad al voorzegt heeft. Dat Hij heeft gesproken: Zij hebben Mijn gehaat, zij zullen ook u haten.

Aan alle partijen:
Van elk woord wat teveel gezegd wordt, moet rekenschap worden afgelegd. Zie verder mijn pleidooi voor vrede!
http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?t=9432

PeterD

Berichtdoor PeterD » 13 jan 2005 15:31

Absoluut schreef:Jas en Bookman,

BLA

Goed, ik ben aardig off-topic geweest. Maar volgens mij was dat ook wel nodig. ABSOLUUT!!!

Ik proef de liefde. Echt niet

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 13 jan 2005 15:35

Absoluut schreef:Jas en Bookman,

Wat een ongelofelijke creativiteit hebben sommige mensen toch. Slachter Sions, Malle Jan...

Misschien wel eens gehoord van de Saamzweerder? Ds. in het Net?

Doe eens niet zo zielig. Stel je niet aan. Het is geen afreageerforum. Nee, we moeten tot Jezus gaan. Wel eens gehoord van hebt uw vijanden lief? Wel eens gehoord van je naaste lief hebben als jezelf?

Nee, verder zijn jullie het wel eens met de Bijbel, maar je had liever gehad dat er stond je naaste haten als jezelf liefhebben.

Over dominees mag je best wat zeggen. Maar doe dat normaal. Reageer ook normaal op een erkend kerkblad. Er is hier nog geen GGiNer geweest die zich af heeft gereageerd op de Saambinder of 1 van jullie dominees. Misschien wel een enkel keertje, maar je zou de neiging ook haast krijgen als je jullie berichten leest.

En natuurlijk, je begrijpt er weer niks van. Ik sla totaal de plank mis, iedereen slaat hier totaal de plank mis, jullie zijn de roependen in de woestijn. Wat weinig dominees heeft de GGiN toch. Maar heb jezelf wel in de gaten dat jullie ook de enigen hier op dit forum zijn die op een achterlijke, ja achterlijke manier reageren?

Natuurlijk, nou heb ik een woord teveel gezegd. Natuurlijk, val maar over me heen. Dat vinden jullie toch heerlijk. Maar onthoudt 1 ding: Daarin zit de liefde van Christus in ieder geval niet.

En jullie komen hard over. Dat willen jullie blijkbaar zelf. Maar volgens mij zijn jullie nog nooit iemand tegen gekomen die jullie ongezouten de waarheid heeft gezegd. Maar pas daarvoor op. Het is gewoon een waarschuwing, maar niet iedereen neemt het om als een hond behandeld te worden.

Misschien zou je wel willen weten hoe ik jullie zie. Dat doet er alleen helemaal niet toe. Hooguit dat ik jullie behoorlijk zielig vind. Maar dat is mijn mening.

Vind je dat nou niet een beetje overtrokken reactie? Volgens mij ben ik steeds bezig geweest met reageren op leerinhoudelijke zaken. Ik voel me dan ook niet aangesproken. Ik heb het zelfs nog voor ds. Mallan opgenomen:
Jas schreef:Foei foei foei toch Speedy. Zeg jij zomaar negatieve dingen over ds. Mallan? Dat mag je niet doen hoor want het is absoluut niet waar dat ds. Mallan nare dingen over andere dominees zegt. Zoiets zou hij nooit, maar dan ook nooit doen.

Is dat dan ook weer niet goed?

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 13 jan 2005 15:36

TheKeimpe schreef:Absoluut,

hoewel je hier en daar misschien wel gelijk hebt (misschien ook nog wel op meer plaatsen) was het absoluut niet nodig dat je zo heftig reageert.

Als je een volgeling van Jezus bent, dan zou je moeten weten dat Hij alle smaad al voorzegt heeft. Dat Hij heeft gesproken: Zij hebben Mijn gehaat, zij zullen ook u haten.

Aan alle partijen:
Van elk woord wat teveel gezegd wordt, moet rekenschap worden afgelegd. Zie verder mijn pleidooi voor vrede!
http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?t=9432

Volgens mij is er geen woord teveel gezegd. Foute situaties moeten aan het licht gesteld worden, ook al gaat het om dominees. Ook zij zijn mensen die verantwoording schuldig zijn. Meer nog dan enig ander.

Absoluut
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Absoluut » 13 jan 2005 15:38

jas schreef:Ik heb het zelfs nog voor ds. Mallan opgenomen:
Jas schreef:Foei foei foei toch Speedy. Zeg jij zomaar negatieve dingen over ds. Mallan? Dat mag je niet doen hoor want het is absoluut niet waar dat ds. Mallan nare dingen over andere dominees zegt. Zoiets zou hij nooit, maar dan ook nooit doen.

Is dat dan ook weer niet goed?

Op de rest wil ik nu verder niet ingaan, kun je misschien beter een ander topic voor openen.

Wat dat opnemen voor ds. Mallan betreft: Dan ben je tegengesteld in jezelf.

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 13 jan 2005 15:43

Absoluut schreef:Wat dat opnemen voor ds. Mallan betreft: Dan ben je tegengesteld in jezelf.

Sorry, ik zal het nooit meer doen.

Absoluut
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Absoluut » 13 jan 2005 15:45

Opnemen voor ds. Mallan of tegengesteld zijn in jezelf?

jas
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor jas » 13 jan 2005 15:52

Absoluut schreef:Opnemen voor ds. Mallan of tegengesteld zijn in jezelf?

Beiden.

Absoluut
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Absoluut » 13 jan 2005 16:27

Oke, is duidelijk. Laten we nu weer on-topic gaan en zoveel mogelijk vermijden om dominees en kerkbladen van commentaar te voorzien.

Terug naar “Archief”