Pleidooi voor vrede

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Pleidooi voor vrede

Berichtdoor TheKeimpe » 12 jan 2005 19:40

Beste medeforummers,

hierbij doe ik een groot beroep op uw aller medewerking om toch ALSJEBLIEFT de vrede te bewaren alhier!

Er heersen hier veel meningen. Er waren hier harde koppen rond. (Voor je naar een ander wijst, onderzoek jezelf!) Maar laat nu toch alsjeblieft niet zoveel discussies in moddergooien, in de hoek zetten, of wat voor andere rattenstreek dan ook verzanden.

Discussieren doe je op basis van argumenten (tsjoh, wat een open deur). Heb je geen argumenten meer te noemen, dan is het niet zo zinvol meer om te reageren.

Het is logisch dat je op een refoforum de Bijbel mag (ja moet) gebruiken om je religie-betogen te onderbouwen. Verder kun je beargumenteren met feiten. Vervolgens kun je conclusies trekken. Maar met: ik vind, ik denk en ik meen, kom je niet verder dan dat tegenover elkaar komt te staan.

Het zou toch niet nodig moeten zijn dat er op het forum inmiddels diepe kuilen liggen waaruit de modder is geschept om elkaar mee te belagen?!

Dus daarom:
- Gedraag je volwassen, streef naar de vrede!
- "Zegent ze, die u vervloeken!"
- Wij hoeven een ander niet te veroordelen, we mogen meningen op grond van argumenten weerleggen, maar personen veroordelen doet God wel.
- Wees eerlijk als je uitgepraat ben.
- Verwijs niet naar vervelende discussies in andere topics, je wijst elkaar toch ook de vuilnisbelt niet? (Dus niet: daar zat je ook al, of: ben je weer bezig, enz.)

Met een recht hartelijke groet,
TheKeimpe

parsifal
Majoor
Majoor

Berichtdoor parsifal » 12 jan 2005 19:58

helemaal mee eens. Waarheid is belangrijk, maar ook liefde is dat en bij veel mensen zit het overbrengen van hun idee van waarheid wel goed, liefde komt soms wat moeilijker over, probeer op dat punt eens allemaal van de ongelofelijke stupiditeit van je medeforummers uit te gaan :) en leg het er dus allemaal wat duidelijker in.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
[...] "Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."

Aragorn

Re: Pleidooi voor vrede

Berichtdoor Aragorn » 12 jan 2005 20:35

TheKeimpe schreef:Maar met: ik vind, ik denk en ik meen, kom je niet verder dan dat tegenover elkaar komt te staan.

Hm, ik denk eigenlijk dat het juist beter is om in je achterhoofd te houden dat jij dingen vindt, ipv jouw idee over de werkelijkheid te presenteren als de ultieme objectieve bijbelse waarheid en formuleringen als: "dit IS zo en je kunt er onmogelijk anders over denken zonder de waarheid geweld aan te doen" te gebruiken.

p.s. het je- en jouw-gebruik in deze post slaat niet op TK, maar is in algemene zin bedoeld.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 13 jan 2005 08:33

Wat ik zelf het moelijkste vind is dat er personen rondwaren die met de hand op de Bijbel de meest onbijbelse denkbeelden er op nahouden, en dat deze mensen op grond van de Bijbel andere gelovigen veroordelen.

Zoals Parsifal al zegt de waarheid is belangrijk, maar dan wil ik er bij vermelden, dat de waarheid ook maar waarheid is door de bril van de persoon.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 13 jan 2005 11:14

Ik onderschrijf deze oproep van ganser harte,
wetende dat ik niet kan garanderen
dat het altijd goed zal gaan.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 13 jan 2005 14:47

Ik ook. Ik ben opvliegend, me daar ook van bewust. Maar ik geef wel toe dat iets mijn mening is en niet per definitie de leer van God of Gods wil. Anderen halen dit nogal eens door elkaar... Ik heb niet de wijsheid in pacht, wie wel hier?

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 13 jan 2005 15:05

Wijsheid of waarheid kurt?

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 13 jan 2005 15:52

Beide heb ik niet in pacht, maar dat wil niet zeggen dat ik achtelijk ben. :wink:

Spyg
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Spyg » 13 jan 2005 18:28

Ik ben net als kurt iemand die snel opvliegend ben en daarom soms ook zeer impulsief antwoord, wat niet weg neemt dat ik het wel meen, maar soms kan je het er ook genuanseerder er neer zetten dan dat ik soms doe.
ALs het leven zo voorspelbaar is waarom geloof jij dan niet of is dat te makkelijk

de_bisschop
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor de_bisschop » 13 jan 2005 19:21

the keimpe heeft gelijk
laten we het met zn allen prettig houden!!!
Afbeelding

'En wat hebt gij, dat gij niet hebt ontvangen?' 1 Korinte 4:7

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 13 jan 2005 19:49

Spyg schreef:Ik ben net als kurt iemand die snel opvliegend ben en daarom soms ook zeer impulsief antwoord, wat niet weg neemt dat ik het wel meen, maar soms kan je het er ook genuanseerder er neer zetten dan dat ik soms doe.
And So I :oops:

caprice

Berichtdoor caprice » 13 jan 2005 23:55

Zien we met dit bewijs nu hoe snel we weer van de Heere afdwalen? :(
Zo verdorven zijn we nu.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 14 jan 2005 08:18

Is het verdorven om impulsief te reageren op onheuse aanteigingen en stijfkoppig, sorry maar dat lukt mij soms niet :)

Collateral

Berichtdoor Collateral » 14 jan 2005 09:46

caprice schreef:Zien we met dit bewijs nu hoe snel we weer van de Heere afdwalen? :(
Zo verdorven zijn we nu.

Hoho, niet te pessimistisch, er worden ook mooie dingen geschreven hier. :)

"Alle schepsel Gods is goed, en er is niets verwerpelijk, met dankzegging genomen zijnde."

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 14 jan 2005 10:31

Ghehe, give it up for Collateral!

Terug naar “Archief”