Beste medeforummers,
hierbij doe ik een groot beroep op uw aller medewerking om toch ALSJEBLIEFT de vrede te bewaren alhier!
Er heersen hier veel meningen. Er waren hier harde koppen rond. (Voor je naar een ander wijst, onderzoek jezelf!) Maar laat nu toch alsjeblieft niet zoveel discussies in moddergooien, in de hoek zetten, of wat voor andere rattenstreek dan ook verzanden.
Discussieren doe je op basis van argumenten (tsjoh, wat een open deur). Heb je geen argumenten meer te noemen, dan is het niet zo zinvol meer om te reageren.
Het is logisch dat je op een refoforum de Bijbel mag (ja moet) gebruiken om je religie-betogen te onderbouwen. Verder kun je beargumenteren met feiten. Vervolgens kun je conclusies trekken. Maar met: ik vind, ik denk en ik meen, kom je niet verder dan dat tegenover elkaar komt te staan.
Het zou toch niet nodig moeten zijn dat er op het forum inmiddels diepe kuilen liggen waaruit de modder is geschept om elkaar mee te belagen?!
Dus daarom:
- Gedraag je volwassen, streef naar de vrede!
- "Zegent ze, die u vervloeken!"
- Wij hoeven een ander niet te veroordelen, we mogen meningen op grond van argumenten weerleggen, maar personen veroordelen doet God wel.
- Wees eerlijk als je uitgepraat ben.
- Verwijs niet naar vervelende discussies in andere topics, je wijst elkaar toch ook de vuilnisbelt niet? (Dus niet: daar zat je ook al, of: ben je weer bezig, enz.)
Met een recht hartelijke groet,
TheKeimpe