Berichtdoor M@rije » 10 jan 2005 20:23
Ik begrijp je vraag ongeveer, en ik zal proberen iets te vertellen van mijn eigen ervaring met belijdenis en wat God van je vraagt.
Ik heb echt welbewust belijdenis gedaan, en voelde dat ik de goede keus maakte, en dat God ook mij verkoren had om Zijn kind te zijn.
Toch blijft het in mijn dagelijks leven erg moeilijk om te vervullen wat ik heb beloofd. Ik laat me snel afleiden door andere dingen. Die nemen allemaal erg veel tijd in beslag. Je kunt van alles de schuld daarvan geven, maar uiteindelijk ben je daarvoor zelf verantwoordelijk.
De laat bij God hoog? Nee , ik denk het niet...Hij zei tenslotte: geloof alleen. Toch moet je er veel voor doen. als het goed is komen deze dingen vanzelf uit je geloof voort, maar ook dan kost het best wel moeite om je gedachten erbij te houden. Iedere dag je verkeerde dingen te belijden, vaak weet ik ze aan het eind van de dag niet eens meer om te noemen.
Dan denk ik weleens aan die belofte die ik heb gemaakt...en dan schaam ik me kapot...welk normaal mens zou mij dat vergeven?
Geen, maar Hij wel...! En dat is dan aan het einde van de dag ook weer een grote troost...
De lat legt God niet hoog, onze bereidwilligheid is te laag...
Engaged @ 07-01-2005