Moderator: Moderafo's
De verharding is over een groot deel van de Joden gekomen, totdat de volheid der heidenen zal ingegaan zijn, alzo zal geheel Israel zalig worden (Rom. 11:25 en 26). Wat is dat geheel Israel? Ik houd het ervoor dat het een massale opwekking onder het volk Israel is.
Wilko schreef:
Ik vraag me ook af waar in Rom. 9-11 een onderscheid wordt gemaakt tussen een Jood of een Israeliet. Alles wijst erop dat met het volk Israel, ook daadwerkelijk de beminden om der vaderen wil bedoeld worden. Zie Rom. 11 vers 1, 7, 11, 14, 15 etc. etc.
Eerder kunnen jullie dit niet snappen, daar hierin duidelijk de scheiding gemaakt wordt tussen deze 2 Huizen, maar ook zegt dat zij één zullen zijn.
Klaas schreef:Kena:Eerder kunnen jullie dit niet snappen, daar hierin duidelijk de scheiding gemaakt wordt tussen deze 2 Huizen, maar ook zegt dat zij één zullen zijn.
Waaruit leidt je af dat in Rom. ook dit onderscheid tussen de 2 huizen aan de orde is?
Klaas
Klaas schreef:Maar begrijp ik goed dat je uit de woorden Israël en Jood afleidt dat het de ene keer om het Huis van Juda gaat en de andere keer om het Huis van Israël?
Dat lijkt me dan niet echt overtuigend. Het lijkt verdacht veel op een cirkelredenering.
Klaas
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten