Sex voor het huwelijk?? Mag dat??

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Maarten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Maarten » 10 jan 2005 10:47

Als het alleen om de seks gaat in een verkering/huwelijk kan een huwelijk nooit lang een echt huwelijk zijn. De andere dingen zijn veel belangrijker. Het lijkt mij dat juist het jezelf leren beheersen in een verkeringstijd je een beter voorbereiding geeft op het huwelijk. MAar dat is ongetwijfeld al een keer eerder gezegd.
The one thing you can give and still keep is your word.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 10 jan 2005 10:55

Natuurlijk Maarten, daar ben ik het ook totaal mee eens, maar als je getrouwd bent zul je vast veel dingen samen doen, samen douchen ofzo ik noem maar wat, maar dan heb je toch ook niet altijd seks met elkaar...

Net als in verkering, hoe fijn zoenen ook is (en meer ;-)) maar het rare vind ik gewoon de stelling dat je als je seks zou hebben je daar op focust... En verder nergens aan denkt of doet samen dan alleen seks hebben, zo komt het bij mij over..
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Maarten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Maarten » 10 jan 2005 11:11

Raido schreef:Net als in verkering, hoe fijn zoenen ook is (en meer ;-)) maar het rare vind ik gewoon de stelling dat je als je seks zou hebben je daar op focust... En verder nergens aan denkt of doet samen dan alleen seks hebben, zo komt het bij mij over..
Ik kan me de verleiding daartoe overigens wel voorstellen, maar ik weet heel goed dat ik daar nooit aan toe zal moeten geven. Ook in het huwelijk niet.
The one thing you can give and still keep is your word.

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 10 jan 2005 18:51

Had het er met een vriendin over.
Seks is voor haar juist een opbouwende factor in haar relatie. Het staat niets in de weg. Het is zoals met alle dingen die fijn kunnen zijn. TE veel is altijd verkeerd.

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
And a king ain't satisfied
till he rules everything

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 10 jan 2005 20:45

Binnen het huwelijk is sex voor mij echt belangrijk. Of beter gezegd intimiteit. Als je niet regelmatig intimiteit hebt, groei je uit elkaar. Lichamelijk contact. Maar het kan ook zijn: gewoon dicht tegen elkaar aan slapen, elkaar vasthouden, nooit zonder zoen weggaan.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 11 jan 2005 08:33

Exact, en dat vind ik nu ook al wel belangrijk om heel eerlijk te zijn...

Annemieke86
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Annemieke86 » 11 jan 2005 16:55

JohnB schreef:vindt de vraag eigenlijk een beetje onzin, wie zou mij nou moeten verbieden om sex voor het huwlijk te hebben.
zelf woon ik al 2 jaar samen en zou de sex toch echt niet willen missen
je bent toch je eigen persoon en maakt toch je eigen beslissingen !!!

Niks is onzin! (in mijn ogen dan :lol: ) In Korinthe staat duidelijk dat je één moet zijn in de ogen van God. Getrouwd dus! Ik zou het nooit doen voor t huwelijk in ieder geval..
Afbeelding

Annemieke86
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Annemieke86 » 11 jan 2005 17:37

Mariamagdalena schreef:Binnen het huwelijk is sex voor mij echt belangrijk. Of beter gezegd intimiteit. Als je niet regelmatig intimiteit hebt, groei je uit elkaar. Lichamelijk contact. Maar het kan ook zijn: gewoon dicht tegen elkaar aan slapen, elkaar vasthouden, nooit zonder zoen weggaan.

Kan ik wel voorstellen. Ik zou ook niet zonder intimiteit kunnen. Een knuffel, zoenen, het gewoon vasthouden van je vriend vind ik al heel fijn!
Afbeelding

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 11 jan 2005 19:39

Als ik zeg dat 'ik' het nooit zou doen voor mijn huwelijk komt er niks van recht, samen en met hulp van God, anders kan dat niet Anne..

Lorijntje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Lorijntje » 11 jan 2005 20:01

Het is altijd makkelijker om tegen seks voor het huwelijk te zijn als je geen relatie hebt...Ware liefde wacht dan ook vooral voor vrijgezelle mensen.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 11 jan 2005 20:06

Lorijntje schreef:Het is altijd makkelijker om tegen seks voor het huwelijk te zijn als je geen relatie hebt...Ware liefde wacht dan ook vooral voor vrijgezelle mensen.

Inderdaad ja. Alsof de waarheid van je liefde afhangt van de mate van zelfbeheersing die je hebt..

Mondriaan
Mineur
Mineur

Berichtdoor Mondriaan » 11 jan 2005 20:10

Lorijntje schreef:Het is altijd makkelijker om tegen seks voor het huwelijk te zijn als je geen relatie hebt...Ware liefde wacht dan ook vooral voor vrijgezelle mensen.

ik begrijp je wel! maar ik heb verkering gehad en kan je gewoon vertellen dat het vreselijk moeilijk is je in te houden als je intiem wil zijn
en om je aan de grenzen te houden :oops:

wel wacht ik ook op ware liefde
t'zal alleen de derde keer worden dat ik verkering krijg!
maar de ware ja die zal ook gebreken hebben dus evt het weten of iemand de ware is zal de tijd leren

mondriaan

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 11 jan 2005 23:12

Ach, gaan we het weer hebben over de ware. Liefde is een werkwoord, geen gevoel, zei mijn vriend een keer. Je moet aan je relatie blijven werken en ervoor bidden, want het gaat echt niet allemaal vanzelf.

Mondriaan
Mineur
Mineur

Berichtdoor Mondriaan » 12 jan 2005 17:56

Lalage schreef:Ach, gaan we het weer hebben over de ware.

wat wil je hier mee zeggen? me dunkt jij hebt iemand en anderen nog niet!! dus speelt voor jou die vraag niet!

Liefde is een werkwoord, geen gevoel, zei mijn vriend een keer. Je moet aan je relatie blijven werken en ervoor bidden, want het gaat echt niet allemaal vanzelf.

is mooi gezegd en toch zal gevoel wel mee spelen. Al moet dat in juiste verhouding zijn nuchter dat je niet op je gevoel gaat leven!
en toch niet om het gevoel heen gaan.

mondriaan

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 12 jan 2005 18:03

en toch niet om het gevoel heen gaan.

Een platonische relatie lijkt me geen goede basis voor een huwelijk nee.

Terug naar “Archief”