Ik zoek.............misschien jou,

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

marjotv

Ik zoek.............misschien jou,

Berichtdoor marjotv » 08 jan 2005 09:44

Ben je een jonge meid van rond de 21 jaar en getrouwd, maar je hebt nog geen kinderen en je zou het wel graag willen? :arrow:

Ik ben er ook zo een.

Misschien zouden we hier dan even lekker kunnen kletsen? :?:

Mijn vragen aan jou zijn dan:
Hoe vind jij het om zo jong getrouwd te zijn, had je liever eerst willen samenwonen, maar dat niet gedaan om regelieuze redenen, of had je echt gelijk willen trouwen. :wink:

Hoe vind het dat je nog geen kinderen hebt, of heb je hier voor gekozen?
Als je er voor gekozen hebt, wat is hier de voornaamste reden voor?

Groetjes,
Marjotv

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 08 jan 2005 21:59

Hoi, ik ben niet jong meer, maar wel op mijn 18de getrouwd en moeder geworden. Nu ben ik 46 en ik heb er geen spijt van dat ik jong aan kinderen begonnen ben. Integendeel. Voor mij heeft het alleen maar voordelen.
Als je er jong aan begint, zoals wij, dan ben je ook op relatief jonge leeftijd weer vrij, zodat je weer dingen kunt doen die je leuk vindt, terwijl anderen dan nog kleine kinderen hebben en vast zitten.
Als ik het over zou kunnen doen, zou ik het weer zo doen.
Ik zou voor geen goud pas op mijn 35ste mijn eerste kind gehad willen hebben, dan ben je nooit meer vrij.
Ik was 40 en toen kon ik lekker alles weer doen, zoals uitgaan en zo, en als je 40 bent, dan ben je nog vitaal en heb je nog overal energie voor, op je 60ste lijkt mij dat moeilijker, dus ik heb er geen spijt van.
Groetjes, je zuster in Christus, Magda

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 08 jan 2005 22:08

ik heb wat reacties verwijderd.. graag on-topic.. en niet berichten zoals: ik voldoe er niet aan.....

marjo
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor marjo » 09 jan 2005 10:22

maar trijntjejohanna jij voldoet er volgens mij wel aan!

M@rije
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor M@rije » 10 jan 2005 20:44

Zelf ben ik nu verloofd, nog niet getrouwd, maar zou dat wel willen hoor. Zelf hebben wij er bewust voor gekozen om niet te gaan samenwonen, omdat we van mening zijn dat De Heer wil dat we eerst trouwen. Ons eerst laten zegenen door Hem.
Zelf ben ik erg blij dat wij die keuze samen hebben gemaakt.
En kinderen? Nou, dat hoeft van mij nog even niet, ook niet als ik getrouwd ben. In de familie krijgen ze allemaal zo jong kinderen, en dan hebben ze hekemaal geen vrije tijd meer enzo...
Het lijkt me geweldig om kinderen te hebben, en het klinkt misschien erg egoistisch, maar ik wil eerst nog even lekker van mijn leven met mn vriend genieten voordat er kinderen komen.
Hoe zien jullie dat?
Engaged @ 07-01-2005

Lorijntje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Lorijntje » 10 jan 2005 22:05

M@rije schreef:Zelf ben ik nu verloofd, nog niet getrouwd, maar zou dat wel willen hoor. Zelf hebben wij er bewust voor gekozen om niet te gaan samenwonen, omdat we van mening zijn dat De Heer wil dat we eerst trouwen. Ons eerst laten zegenen door Hem.
Zelf ben ik erg blij dat wij die keuze samen hebben gemaakt.
En kinderen? Nou, dat hoeft van mij nog even niet, ook niet als ik getrouwd ben. In de familie krijgen ze allemaal zo jong kinderen, en dan hebben ze hekemaal geen vrije tijd meer enzo...
Het lijkt me geweldig om kinderen te hebben, en het klinkt misschien erg egoistisch, maar ik wil eerst nog even lekker van mijn leven met mn vriend genieten voordat er kinderen komen.
Hoe zien jullie dat?

Het lijkt mij echt heeeelemaal niets om zo vroeg te trouwen. Trouwen kan je je hele leven nog :S Je zit zo vreselijk aan iemand vast. Trouwen mn achttiende? Mijn leven begint nu pas!

marjotv

Berichtdoor marjotv » 11 jan 2005 07:45

Ja, ik was 18 (bijna 19 :!: ) toen ik ging trouwen, en ik heb er nog geen spijt van gehad. Maar ik had voor mijn 18e er al heel veel opzitten. Ik heb zelf, nu ik lekker getrouwd ben, eindelijk rust en mijn leven begint nu pas echt. :D

Wij hebben ook nog geen kinderen, maar dat heeft niet de reden van nog even van de vrijheid genieten. Ik persoonlijk zou dit geen juiste reden vinden om niet aan kinderen te beginnen. God geeft wel de opdracht om voor nakomelingen te zorgen. Dit betekend voor ons niet dat we klassen vol met kinderen willen, maar dat heeft bij ons ook zo zn reden. Ik kom zelf trouwens uit een gezin van 7 kinderen + een halfbroertje (8 in totaal). Ik zou nu wel heel graag kinderen willen hebben, ben ook gestopt. Maar tot nu toe is het nog niet gelukt. :cry:

Mijn man en ik hebben veel lol samen en we zijn blij dat we voor de rest van ons leven samen zijn. Wat mij ook heel erg samen blijft binden is dat wij zeker weten dat wij door God tot elkaar zijn gebracht. :!: :arrow: Heel erg jammer dat wij niet in de kerk zijn getrouwd, maar mijn man was er toen nog niet aan toe om belijdenis van het geloof afteleggen.

M@rije
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor M@rije » 11 jan 2005 12:09

moet-je-dan-eerst-belijdenis-doen-bij-jullie-om-te-trouwen?
Engaged @ 07-01-2005

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 11 jan 2005 13:06

M@rije schreef:moet-je-dan-eerst-belijdenis-doen-bij-jullie-om-te-trouwen?

bij ons ook hoor.. je mag alleen in de kerk trouwen als je belijdend lid bent!

Steviniella
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Steviniella » 11 jan 2005 13:41

trijntjejohanna schreef:bij ons ook hoor.. je mag alleen in de kerk trouwen als je belijdend lid bent!

Bij 'ons' niet hoor... (Voor de duidelijkheid: in de Ger. Gem. :wink: )
Wel moet je belijdend lid zijn als je je kindje wilt laten dopen...

m@rije schreef:Het lijkt me geweldig om kinderen te hebben, en het klinkt misschien erg egoistisch, maar ik wil eerst nog even lekker van mijn leven met mn vriend genieten voordat er kinderen komen.
Hoe zien jullie dat?

Mmm, zo denk ik eigenlijk ook... Heb dan (nog) geen vriendje, maar na je huwelijk lekker van elkaar genieten en dan pas aan kindjes 'beginnen' lijkt me ook super... De andere kant is... Voordat het kind er is, ben je 9 maanden verder als het goed is, dus opzich... Ook al een aardig tijdje.. :)
Je bent een parel in Gods hand!!!

Lorijntje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Lorijntje » 11 jan 2005 15:10

Het maakt denk ik ook wel uit wat voor type je bent en of je werkt of niet enz. Sommige mensen werken al vanaf hun zestiende. Ik ben bijna negentien als ik van de middelbare school afkom... En ik wil zeker nog gaan reizen en lang gaan studeren enzo. Dat werkt niet zo als je een relatie hebt. Ik heb ruim anderhalf jaar een relatie gehad ( en heb nog erg goed contact met mn ex) maar ben heel blij dat ik nu 'vrij' ben. Vrijgezel zijn is ook niet alles maar een relatie hebben ook niet!! En als ik nu bedenk dat over twee maanden iemand uit mijn klas zich gaat verloven....dan denk ik echt HELP!

Ik ben ut er trouwens mee eens dat je eerst maar eens van elkaar moet gaan genieten voordat er kinderen komen. Sowieso kosten kinderen heel veel geld enne, je komt er ook niet meer vanaf enzo als je ze eenmaal hebt he. Je houdt wel erg weinig tijd voor jezelf over!

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 11 jan 2005 15:15

Voor iedereen is het denk ik anders.
Ik begon pas van mijn leven te genieten toen ik mijn eerste kind had gekregen.
Het ligt er aan, wat je persoonlijk onder genieten verstaat.
Eigen kinderen verzorgen, was en is voor mij het grootste genot.
Als meisje speelde ik ook altijd met poppen.
Dus het ligt er persoonlijk aan wat je onder genieten verstaat.
Mijn kinderen zijn bijna allemaal uitgevlogen, en als de laatste straks de deur uit is, dat vind ik voor mijzelf jammer. Voor hem is het natuurlijk fijn om op zichzelf te zijn.
Ik zou heel blij zijn als ik kleinkinderen krijg, waar ik op mag passen. Graag!

Lorijntje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Lorijntje » 11 jan 2005 15:20

Mariamagdalena schreef:Voor iedereen is het denk ik anders.
Ik begon pas van mijn leven te genieten toen ik mijn eerste kind had gekregen.
Het ligt er aan, wat je persoonlijk onder genieten verstaat.
Eigen kinderen verzorgen, was en is voor mij het grootste genot.
Als meisje speelde ik ook altijd met poppen.
Dus het ligt er persoonlijk aan wat je onder genieten verstaat.
Mijn kinderen zijn bijna allemaal uitgevlogen, en als de laatste straks de deur uit is, dat vind ik voor mijzelf jammer. Voor hem is het natuurlijk fijn om op zichzelf te zijn.
Ik zou heel blij zijn als ik kleinkinderen krijg, waar ik op mag passen. Graag!

Het ligt ws ook aan je eigen opvoeding. ZO ben ik dus totaal niet opgevoed :) Dat popperige enzo haha. Mijn ouders hebben al verteld dat ze dus nie top mijn toekomstige eventuele kinderen gaan passen :) Mijn ouders hebben altijd gewerkt dus ik ben toch al meer carrieregericht denk ik :)

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 11 jan 2005 16:33

Onze ouders zullen ook niet te vaak oppassen, die hebben genoeg te doen als ze lekker met pensioen zijn. Ik zie mezelf nog helemaal geen kinderen krijgen... als we nou eerst wat neefjes en/of nichtjes krijgen, kunnen we daar eerst een beetje op oefenen ;)

Ik vraag me trouwens af wanneer je eraan toe bent om te trouwen, vind mezelf nog best wel jong (ik voel me ook niet echt 23).

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 11 jan 2005 16:45

Lorijntje, komt omdat ik ouder ben, 46, en in die tijd, speelde de meisjes met poppen en de jongens met auto's en boompje klimmen en voetballen op straat.
En ik hoef niet gepensioneerd te zijn om oma te worden, ik kan het ieder moment worden (heb al een zoon van bijna 28 ) dus het kan maar zo.
Toen ik jong was, ging men er van uit dat je moeder zou worden, daarom gingen de meeste meisjes, ook al konden ze nog zo goed leren, automatisch naar de huishoudschool. Jongens moesten leren, en meisjes wat anders. Op de basisschool leerde ik borduren, sokken stoppen ( doet niemand nu meer ) sokken breien ( was ik heeeel slecht in ) pannelappen haken, etc.
De jongens leerde handarbeid als de meisjes handwerken hadden. Op openbare scholen hadden jongens en meisjes apart gym.
Ik heb in het buitenland gewoond, en op schoelen gezeten waar zelfs ALLEEN maar meisjes zaten, geen jongens te bekennen.
Dat waren andere tijden. De tijden van Swiebertje. En zwartwit tv met 1 kanaal, later kwam de REM erbij en veel later een tweede net.
Toen ik heel klein was, waren wij de enige in de straat met een auto en tv, dan kwamen alle kinderen uit de buurt bij ons pipo de clown kijken en de verrekijker.
En s avonds luisterde je naar Paulus de Boskabouter op de radio, en dan het klokje van 7 uur, en dan naar bed.
Limonade kreeg je alleen op zaterdag.
Niet te vergelijken met nu.

Terug naar “Archief”