Riska schreef:Hijwel schreef:en dat het van God of van de duivel kan komen. Dat God liefde IS is duidelijk. Maar hij kan die ramp ook hebben veroorzaakt uit liefde!
Denk je echt? Ik kan er geen enkele blijk van liefde in vinden. Liefde is: tot heil van de ander... denk ik weer aan die vader... hoezo heil???
Ik denk dat we met zo'n ramp helemaal geen verklaringen moeten zoeken, maar het gewoon moeten laten staan zoals het is en doen wat we kunnen doen... al is het inderdaad alleen maar financieel en niet in de laatste plaats: gebed voor allen die het overleefden en zoveel verloren...
Riska
ik ben het helemaal mee eens, dat je niet de ramp moet gaan verklaren, of het gebeurt is door God of door de Duivel. Maar ik vindt het ook niet goed om niet overna te denken!
Zeker ik ben het voor 100% met je eens dat we er wat aan moeten doen. En ik geloof zeker dat God op dit moment bij de mensen is die hem nu nodig hebben in azie. Maar dat wil nog niet zeggen dat je er niet overna moet denken. In de bijbel staan voorbeelden van rampen/oorlogen enz, en ik weet zeker dat dit ook toepasbaar is op de wereld van vandaag!
De bijbel is actueel!
als het Gods liefde was die deze ramp veroorzaakte zijn veel dingen voor mij niet te verklaren! als het de duivel zijn schuld is zijn ook dingen voor mij niet te verklaren. En zelfs als het onstaan is door de natuur is het niet te verklaren! Maar deze gevoelens moet je niet wegstoppen!
of de duivel of God of de natuur het nu heeft veroorzaakt! 1 ding blijft als een paal boven water staan: "God IS liefde, en alles wat Hij doet, doet hij uit liefde!"